Wat heb jij vandaag gekookt?

Gisteren varkenshaasje met champignonroomsaus (champignons, look, room, halfje knorr kipbouillon :p) en groenten (courgette, zoete aardappel en pastinaak; in blokjes gesneden en gebakken)

Het was al op voor ik er een foto van kon maken :unsure:

reviews op die bol pagina zijn precies minder lovend.
Da zijn Hollanders, wa weten die nu van koken :unsure:

Het enige wat ik heb is dat de bodem wat bruin is geworden, maar dat is nu niet echt een probleem lijkt mij.
En keramiek is niet zo non-stick als Tefal, maar ik ben toch niet zo'n fan van de stukjes die daar af komen als je pan wat versleten is.

Zo'n RVS-pan heb ik ook om al eens een steak te bakken of aardappels, maar iets delicaat zoals vis of gepanneerd vlees blijft daar veel te hard in plakken!

Zo'n RVS-pan heb ik ook om al eens een steak te bakken of aardappels, maar iets delicaat zoals vis of gepanneerd vlees blijft daar veel te hard in plakken!

Ja da's wel waar.

Gepanneerd vlees doe ik wel altijd in 1 cm plantaardige olie. Dan kleeft het ook niet.

Ik heb nood aan nieuwe inspiratie voor gerechten te koken, eet laatste altijd dezelfde gerechten. Iemand een aanrader qua app om gerechten te ontdekken met daarbij tips voor de kookprocedure?
Picky, wel nog een redelijke nieuwe app dus er zijn nog niet super veel recepten. Er worden er wel regelmatig toegevoegd en het is een tof concept.

Is wel voor de rest van uw leven! En daarna voor uw kinderen. Voor de gepassioneerde hobbykok zijn die top demeyeres echt wel hun geld waard imo. Als ik niet wok maak ik bijna alles daarin. Kleven is meestal een kwestie van techniek. Op eieren en pannenkoeken na gebruik ik mijn antikleefpan bijna nooit. Zowel keramiek als tefal gaat verslijten dus daar moet je sowieso niet te veel geld aan geven

De prolines dan bedoel je?

Naar mijn ervaring blijven gepaneerde/delicate dingen en eieren veel makkelijker plakken in een keramische dan in een rvs- of tefalpan. Ik volg Heroixx in die shizzle nooit meer kopen. Een keramische sauspan zou ik dan weer niet kunnen missen.

Zelfgemaakt vleesbrood vandaag:

keLQFCx.jpg

WaweinhuishebbenWok !

Kip met mango, wortel, chinese kool, ajuin, koreander, zoete puntpaprika en ketjap.

zwqaOWE.jpeg

Kookdagje:
Deze ochtend kaneelbroodjes gemaakt.
Deze middag/avond: macaroni witlof ham kaaskroketjes en aardappelkroketten gemaakt. Eerste als voorgerecht of hapje. De aardappelkroket was één van de bijgerechten, daarnaast nog ovenwedges met kruiden, zelfgemaakte kipsnitzel, champignonsaus en nog spek mee ajuin.

Gnocci met een tomatensausje, kipfilet in de oven omwikkeld met Italiaanse ham en wat sla met simpele vinaigrette erbij. Snel klaar en lekker.

Morgen ga ik cupcakes proberen te maken zonder gluten, lactose en ei...

Terug
Bovenaan