Wat heb jij vandaag gekookt?

Gisteren pastasaus gemaakt maar iets te lang laten pruttelen (en dat zonder deksel), dus de smaak was behoorlijk geconcentreerd. Bijna dropachtig, zelfs. Niet slecht maar niet helemaal wat ik zocht. Hoe voeg ik wat frisheid toe? Ik dacht om de saus op te warmen in een gesloten pot met wat kerstomaten? Of gewoon wat bouillon?
Iets van zuur zou kunnen werken passata bijvoorbeeld...

Langzaam gestoofde ossenstaart met rode wijn en chocolade

Volgende week eens proberen, alleen weet ik niet goed of die 2,5 uur gaartijd voldoende gaat zijn maar het geheel is wel op voorhand gemarineerd ... Ik vermoed dat ik eens zal moeten voelen of het voldoende gaar is? Dag 1: marineren. Dag 2: klaarmaken. Dag 3: opeten. Slow. :love:
Gisterenavond gemarineerd, ik heb het nu in de oven gestoken aan iets meer dan 100°C. Af en toe eens gaan kijken en voelen of het vlees gaar is en ik denk dat tegen 20u misschien af te zetten. 6-8 uur langzaam garen zonder deksel, zodat het wat kan indikken. En nu ik eraan denk: ik ben de chocolade vergeten toe te voegen, dus dat doe ik zo meteen nog. :)

EDIT: na 2,5 uur is het vlees al behoorlijk zacht geworden maar is de saus nog te weinig ingedikt. Stukje ossenstaart eruit gevist en opgegeten ... lekker! Mijn vrouw gaat het wellicht teveel prutswerk vinden, maar ik heb er ook varkenswangetjes bijgedaan. Ik had maar 600 gr. ossenstaart en heb er dus 600 gr. varkenswang bij gezwierd.

Laatst bewerkt:
Duitsekeuken weekend!!

Vanavond Wienerschnitzelburgers (keizerbroodje met schnitzel tussen, blaadje sla, schijfje komkommer en curryketchup van Zeisner)

En morgen Grillteller: 8 verschillende vleessoorten gegrild, gebakken patatjes Tiroler Gröstl style en bloemkool met kaassaus op basis van bergkaas.

Und weissbierkes a volonté

zondag moet ik nog bezien of ik een indigestie heb of ni :laugh:

Laatst bewerkt:
Duitsekeuken weekend!!

Vanavond Wienerschnitzelburgers (keizerbroodje met schnitzel tussen, blaadje sla, schijfje komkommer en curryketchup van Zeisner)

En morgen Grillteller: 8 verschillende vleessoorten gegrild, gebakken patatjes Tiroler Gröstl style en bloemkool met kaassaus op basis van bergkaas.

Und weissbierkes a volonté

zondag moet ik nog bezien of ik een indigestie heb of ni :laugh:
Paulaner of Erdinger?

Bratkartoffelen sind fertig.
Ze mogen nog een half u trekken in hun vet terwijl ik het vlees grill en de bearnaise maak.

7ngKcHZ.jpg

Wat heb je al van vlees in het bord?
Een kortelet, een braadworst, 2 nurnberger wurstl, een ribbeke en een stuk kalkoen. Er lag nog kip op de pan, een mignonetteke en stukje biefstuk. Aja, en spek bij de gebakken patatjes.

Kunde geloven dat ik vanavond niks meer ga eten?

Een kortelet, een braadworst, 2 nurnberger wurstl, een ribbeke en een stuk kalkoen. Er lag nog kip op de pan, een mignonetteke en stukje biefstuk. Aja, en spek bij de gebakken patatjes.

Kunde geloven dat ik vanavond niks meer ga eten?
Dat klinkt als een goed aperitiefhapke :unsure:

Terug
Bovenaan