Wat heb jij vandaag gekookt?

De slow cooker is een interessant fenomeen in dat het gemaakt is om 1 ding te doen, maar daarin wel significant slechter is dan andere apparaten die ook nog andere dingen kunnen.
Koop u gewoon een elektrische pressure cooker dat heb je ook voor 100 euro en doet hetzelfde als een slow cooker maar dan op 1 uur ipv 10 uur, en met als belangrijk verschil dat er op het einde nog effectief smaak in uw eten zit. Daarnaast kan je er dan nog vanalles mee doen dat een slow cooker niet kan.
Wat ne zeverpost, ik maak geregeld goulash of stoofvlees of chili of spaghettisaus of ribben in de slowcooker en daar zit op het einde evenveel smaak in alsof dat een paar uur in ne pot op het vuur heeft gestaan, als dat volgens u niet zo is ligt het probleem met uw recept ( of uw eigen kunde als ge het effectief er 10 uur in steekt )

Dat duurt overigens ook geen 10 uur maar 4 uurtjes op high of 6-7 uurtjes op low ( ale verschilt van gerecht tot gerecht maar meestal zijn dat de ''uren'' )
Ja het heeft 1 functie maar voor die functie heb ik het ook gekocht, namelijk aanzetten als ik s'ochtends vertrek en warm eten als ik thuis ben.

Ne pressure cooker kan idd hetzelfde op 1-2 uurtjes maar beide afdoen als hetzelfde apparaat is onjuist, 1 apparaat is gemaakt voor mensen die het willen aanzetten, vertrekken en bij thuiskomst warm eten willen zonder moeite en het andere is voor als ge nog rap beslist om 18u dat ge toch die dag stoofvlees of goulash wilt en het moet voor 19u30 klaar zijn.

Ja het heeft 1 functie maar voor die functie heb ik het ook gekocht, namelijk aanzetten als ik s'ochtends vertrek en warm eten als ik thuis ben.
Jij laat dat aanstaan terwijl je niet thuis bent? Gasvuur of elektrisch? Denk je zo nooit als je vertrekt: "ik hoop dat de boel niet in de fik vliegt terwijl ik er niet ben"?

Jij laat dat aanstaan terwijl je niet thuis bent? Gasvuur of elektrisch? Denk je zo nooit als je vertrekt: "ik hoop dat de boel niet in de fik vliegt terwijl ik er niet ben"?
?

Een slowcooker steekt gewoon in een stopcontact en verbruikt in LOW stand maar 150 watt en op High stand max 210 watt.
Is overdag vaak ook nog iemand thuis maar zelfs als dat niet het geval was zou ik dat gewoon zo 7 uur durven laten gaan ja, kans dat dat ding in de fik vliegt is even hoog dan dat mijn kot in de fik vliegt van mijn wasmachine of van mijn pc die overdag op de achtergrond bestanden upload.

Wat ne zeverpost, ik maak geregeld goulash of stoofvlees of chili of spaghettisaus of ribben in de slowcooker en daar zit op het einde evenveel smaak in alsof dat een paar uur in ne pot op het vuur heeft gestaan, als dat volgens u niet zo is ligt het probleem met uw recept ( of uw eigen kunde als ge het effectief er 10 uur in steekt )

Dat duurt overigens ook geen 10 uur maar 4 uurtjes op high of 6-7 uurtjes op low ( ale verschilt van gerecht tot gerecht maar meestal zijn dat de ''uren'' )

Ne pressure cooker kan idd hetzelfde op 1-2 uurtjes maar beide afdoen als hetzelfde apparaat is onjuist, 1 apparaat is gemaakt voor mensen die het willen aanzetten, vertrekken en bij thuiskomst warm eten willen zonder moeite en het andere is voor als ge nog rap beslist om 18u dat ge toch die dag stoofvlees of goulash wilt en het moet voor 19u30 klaar zijn.
Combineer het beste van beide werelden en haal een multicooker :cool:

Gisteren moussaka gemaakt. Zo'n verspakket genomen. In plaats van gehakt wel hamblokjes en kalkoenspek (we doen eens zot) gebruikt omdat mijn vrouw geen gehakt kan verdragen. Heel goed geslaagd. Volgende keer stel ik dat zelf wel even samen, dat is heel simpel om klaar te maken. En eigenlijk kan je daar nog heel wat varianten van maken.

Ik vind èchte boter lekkerder maar veel te lastig te smeren 😔
Pakje dat je gebruikt gewoon niet in de koelkast bewaren. Het botervlootje staat hier gewoon in de kast.
Dat gaat toch rap genoeg vooruit zodat het niet slecht wordt. Ik eet nu best wel wat boter op m'n boterhammen: bij gerookt vlees, met chocolade (korreltjes of matinettekes) of twee stukken peperkoek met daar wat boter tussen.. :drool:

Gisterenavond een gezonde versie van Macaroni met ham en kaas:
Courgettini, potje Ricotta, bakje champignons, sjalotje, veel look, 2 dikke plakken ambachtelijke ham, gegratineerd in de oven met wat verse emmentaler

Vanavond een pasta met veel verse groenten en rundsgehakt

maandag: kippenblokjes met cocoscury, sugarsnaps en gegrilde paprika en rijst.
lunch: shake

dinsdag: wraps met kip uit den airfryer en zelfgemaakte koolsla
lunch: tomaat mozarella

Woensdag: Chilli con carne met tortilla chips, want mijn wraps moeten op.
lunch: wraps met gerookte zalm

We proberen hier ff op onze kalorieen te letten, als ge dat ff actief doet besefte pas hoeveel dat er onbewust in uwe mond verdwijnt..
En hoe overdreven onze porties eigenlijk zijn uit gewoonte.

dinner is ready

vanavond is het

1205444_1_articlesmall_ie-267026_fe7441f2ce6d4ce9a7e87064e029e58b.jpg

LASAGNAH IN DEUN OOOHOOVEN

witte pensen van den aldi in den airfryer, met gemarineerde patatjes van den aldi in den airfryer, met een wortel-ajuin mix van den aldi (niet in den airfryer). allez, eigenlijk was dat gisteren, maar ik wou jullie deze superdish niet onthouden.

Terug
Bovenaan