Wat heb jij vandaag gekookt?

Godver wat zou ik daar nu graag zitten eten... :(

180525507_1991225887694428_5226735602510881028_n.jpg

Malcesine aan het Gardameer?

Vanmiddag is het hier penne quattro formaggi. Had nog wat pecorino en gorgonzola die op moest :p

Melksaus?
Gewoon warme melk ? Lijkt mij beetje raar?
Ofwel kaassaus zonder kaas, ofwel in sommige regionen witte saus met tomatenpuree in.

Wraps met gekruide varkensreepjes gebakken met fijngesneden ui, en ras el hanout kruiden, opgerold met rauwkost mengeling en een streep bansai saus van la william 👌. Voorproef is geslaagd, examen volgt straks met jury (vooral de dochter is te vrezen)

Ofwel kaassaus zonder kaas, ofwel in sommige regionen witte saus met tomatenpuree in.

Euhm neen...

Vanmiddag is het hier penne quattro formaggi. Had nog wat pecorino en gorgonzola die op moest :p

het was een lekkere lunch, nog een panna cotta bijgegeten als dessert en een espressoke.

en een goe glazeke italiaanse rooie wijn.

Ik heb wel nog 2u vergadering sebiet.. gelukkig is het luisteren, ik denk dat ik mijne camera ga afzetten :unsure:

het was een lekkere lunch, nog een panna cotta bijgegeten als dessert en een espressoke.

en een goe glazeke italiaanse rooie wijn.

Ik heb wel nog 2u vergadering sebiet.. gelukkig is het luisteren, ik denk dat ik mijne camera ga afzetten :unsure:
Ik zou mijne microfoon ook afzetten.
Anders heeft dat niet veel zin dat je uwe camera afzet hoor... en zeker op voorhand zeggen dat je nog druk bezig bent met iets anders en dat ze zeer zeker niet moeten verwachten dat je gaat tussenkomen. Ook niet wanneer men er achter vraagt.

Ik zou mijne microfoon ook afzetten.
Anders heeft dat niet veel zin dat je uwe camera afzet hoor... en zeker op voorhand zeggen dat je nog druk bezig bent met iets anders en dat ze zeer zeker niet moeten verwachten dat je gaat tussenkomen. Ook niet wanneer men er achter vraagt.

microphone staat default altijd af bij het joinen. Camera staat wel aan om es te wuiven.

Vanavond rap wokkie wok. Geen zin in boterhammen.

Pad thai met inktvis deze keer. Heb nog een verse tentakel liggen.

Edit: lekker!

DgapTjE.jpg

Laatst bewerkt:

Kaassaus zonder kaas is Bechamelsaus he.

Kent er nu niemand de correcte termen? :p

Hier vanavond cordon bleu met groentjes

Hier gebruiken ze in het ''dialect'' ook melksaus voor bechamelsaus zonder kaas, ale tis puur melk met wat kruiden en een roux dusja...

Hier was het vandaag afhaalchinees, menu voor 2 personen en 1 van de dingen in het menu was koe lo kai maar zowel over de bolletjes als apart geen zoetzure saus te vinden...
Over het algemeen is dat een hele goede Chinees qua porties en smaak maar als ik ooit nog eens koe lo kai wil van daar is het dan toch maar apart buiten een menu.

Wat wel goed is bij deze Chinees is dat als je koe lo kai besteld de z.z saus apart in een beker zit ( behalve in een combo menu precies :unsure: ) op veel plekken doen ze die over de balletjes en dan inpakken maar dat verslaat nogal het nut van ''krokante kippenballetjes'', dan is de korst eerder nat behangpapier tegen dat ge thuis op schept.

vandaag maak ik gevleesde buikribben in donkere biersaus. Tijdens middagpauze vlees aanbakken en daarna mogen ze heel de namiddag traag garen in Chimay met luikse siroop.
OMG 🤤
Heb zo ook ooit balletjes gemaakt met Luikse siroop...frikkin heaven!

Terug
Bovenaan