Voor de verandering is het eens met foto's.

En gisteren heb ik mij eens gewaagd aan een "kookhype" die ik al enkele maanden geleden zag verschijnen op social media... zelf "kebapvlees" maken. De samenstelling die ik heb gebruikt:
- 500 gram kipgehakt van de slager;
- 1 eetlepel olijfolie;
- 5 eetlepels Griekse yoghurt (10% vet);
- 2 gele ajuinen en 4 teentjes knoflook gepureerd (best veel voor die hoeveelheid gehakt - kan ook gehalveerd worden);
- 1 koffielepel: zout, cayennepeper, oregano, paprikapoeder, komijn, chili flakes.
Goed mengen en daarna de koelkast in en een uur of 3 laten opstijven. Daarna uitspreiden op bakpapier (eventueel met deegrol) en die rollen bakpapier oprollen en 25 minuten de oven in op 200 graden. Daarna vlees laten rusten en uit de rollen halen en snijden in stukken zoals in een echte kebapzaak. Daarna kan je het eventueel nog eens afbakken, wat ik hier niet gedaan had, want het vlees was eigenlijk al prima naar ons goesting. Had verder vers Turks brood in huis gehaald, echte pepers en koude groenten en 1 van onze favoriete sauzen gemaakt: cocktailsaus + Griekse yoghurt + vers citroensap.
Man, dat vlees was echt lekker.

Mijne zoon zei uit zichzelf dat het vlees "het beste" was van zijn broodje. Komijn blijft toch echt 1 van mijn favoriete kruiden ook voor vlees. Met diezelfde samenstelling van gehakt wil ik volgende week wel eens köfte of gehaktballen maken, lijkt mij heerlijk met tzatziki.