Hulplijn gevraagd...
Morgen verjaardagsfeestje... Deze voormiddag bolognesesaus gemaakt die nu nog 4u in de oven blijft staan. Daar wordt morgenvoormiddag lasagne van gemetst met bechamelsaus en kaas.
Voor de kinderen maak ik straks macaroni met hesp en kaassaus om morgen te serveren als ovenschotel.
Iemand tips voor een lekkere kaassaus?
Ik geraak er niet echt uit welke soort kaas ik best gebruik of eventueel een combinatie van verschillende kazen?
Jeroen Meus gebruikt gewoon emmentaler in zijn kaassaus, maar dat vind ik een wat "veilige" keuze.
Parmezaanse kaas vind ik persoonlijk dan weer te scherp. Veel recepten die ook cheddar toevoegen, maar dat vind ik meer iets voor een dipsaus van te maken (voor wraps/nachos).
Morgen verjaardagsfeestje... Deze voormiddag bolognesesaus gemaakt die nu nog 4u in de oven blijft staan. Daar wordt morgenvoormiddag lasagne van gemetst met bechamelsaus en kaas.
Voor de kinderen maak ik straks macaroni met hesp en kaassaus om morgen te serveren als ovenschotel.
Iemand tips voor een lekkere kaassaus?
Ik geraak er niet echt uit welke soort kaas ik best gebruik of eventueel een combinatie van verschillende kazen?Jeroen Meus gebruikt gewoon emmentaler in zijn kaassaus, maar dat vind ik een wat "veilige" keuze.
Parmezaanse kaas vind ik persoonlijk dan weer te scherp. Veel recepten die ook cheddar toevoegen, maar dat vind ik meer iets voor een dipsaus van te maken (voor wraps/nachos).
De saus had wel wat geler mogen zijn van kleur, dus ik was wel tempted om er wat schellekes cheddar bij te jassen die hier nog lagen, maar zal een experiment zijn voor een volgende keer.

.
Mijne zoon zei uit zichzelf dat het vlees "het beste" was van zijn broodje. Komijn blijft toch echt 1 van mijn favoriete kruiden ook voor vlees. Met diezelfde samenstelling van gehakt wil ik volgende week wel eens köfte of gehaktballen maken, lijkt mij heerlijk met tzatziki.
)