Wat heb jij vandaag gekookt?

Gelakte zalm hier ook een topper.

Marinade in wisselende samenstelling. Maar altijd random combi van sojasaus, honing, loempiasaus, look, sesamolie, limoen. Als ik weinig tijd heb, in de pan en dan marinade er gewoon over kappen.

Als ik veel tijd heb, in de oven en dan om de 5 min lakken.

Toppie in combi met groene asperges (ook gelakt) in de pan. Of wortels in de oven (45 min) om de 10 min lakken.

In combi met puree.

1 van de weinig gerechten waarmee ik het moeilijke publiek hier kan entertainen zonder te veel side dishes te moeten maken. Kind 1 eet wel wat puree met sesamzaadjes. Kind 2 eet puree en wortels. Kind 3 eet puree en zalm. Madam eet puree met laksaus en zalm. En ik eet alles :laugh:

Vandaag was het overigens pita met gebakken paprika, ui, ananas in pitta broodjes. Kind 1 eet dan een pitta brood met choco en parmesaan raspsel erover - degoutant. Kind 2 pitta brood met vlees en ketchup en dan een pittabrood met speculaaspasta als desert :laugh:

1 van de weinig gerechten waarmee ik het moeilijke publiek hier kan entertainen zonder te veel side dishes te moeten maken. Kind 1 eet wel wat puree met sesamzaadjes. Kind 2 eet puree en wortels. Kind 3 eet puree en zalm. Madam eet puree met laksaus en zalm. En ik eet alles :laugh:
Herkenbaar... Hier ook "moeilijke eters" die het voor mij als kok niet gemakkelijk maken. :)

Dieje gelakte zalm ga ik ook eens proberen in 't kort! 😋

Vandaag was het overigens pita met gebakken paprika, ui, ananas in pitta broodjes. Kind 1 eet dan een pitta brood met choco en parmesaan raspsel erover - degoutant. Kind 2 pitta brood met vlees en ketchup en dan een pittabrood met speculaaspasta als desert :laugh:
Pure chocolade met parmezaan is nochtans een aangeprezen combinatie in de haute-cuisine!

Gisteren buritto's gemaakt met een zelfgemaakt looksausje. Tegenwoordig die potjes lookpasta ontdekt van Go-Tan. :) Die zijn echt ideaal om een goeie looksaus van te maken met Griekse yoghurt (Oikos natuur gebruikt wegens niks anders in huis), mayonaise, azijn/citroen/limoensap en peper+zout en peterselie.

En vandaag geroosterde pompoensoep gemaakt. 😋 De overschot blokjes butternut in zakjes van 250 gram den diepvries in, dat is nog ideaal om een pompoensaus van te maken bij gelegenheid (~200ml kookroom + ~200ml groentebouillon + teentje knoflook).

Ideaal gerecht om in de week te maken precies.
Misschien combineren met iets van kort gepekelde groentjes (komkommer of worteltjes)?
Denk dat dat zeker niet slecht zal passen - tataki kyuri
Merci voor de tip

Nu had ik als side dish hijiki seaweed salad (ooit hier al eens gepost) - handig in te vriezen in hapklare porties via een ijsblok vorm ;)

1000060257.jpg

@Mikkel merci voor het recept, de komkommer past hier echt wel goed bij.

Verse (Canadese) Kreeft met fruit en groenten.
Frans brood etc..
Was genieten lol
Het voorgaande was toastjes met verse krab, americain uitje, Philadelphia kaas (natuur) + een kers lol
Het was zeker in orde haha
Glas schuimwijn

Terug
Bovenaan