Zou je het recept willen delen?
Heb zelf al een aantal varianten geprobeerd, maar nog niks waarvan ik zei: "dit ís het".

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou je het recept willen delen?

Heb altijd dit recept gebruikt. Heb nog nooit klachten gehad. Misschien proberen waard?Zou je het recept willen delen?
Heb zelf al een aantal varianten geprobeerd, maar nog niks waarvan ik zei: "dit ís het".![]()
Heb altijd dit recept gebruikt. Heb nog nooit klachten gehad. Misschien proberen waard?
![]()
Hoe maak je scampi diabolique?
Recept van Nanske. Ook zin in iets pittigs? Ga voor deze romige scampi diabolique, een echte klassieker met pasta die iedereen lust. Met dit recept ze je ze zó op tafel!www.solo.be
Heb vandaag ballekes in tomatensaus met selder en puree gemaakt. Was echt zo lang geleden.
Goei recept ookHaha, bijna exact mijn recept. Enkel doe ik met cognac (blussen):ipv witte wijn (dl)
. Heb liever witte wijn.Thanks, ga ik zeker eens bekijken en is toch iets anders dan wat ik eerder geprobeerd heb.Heb altijd dit recept gebruikt. Heb nog nooit klachten gehad. Misschien proberen waard?
![]()
Hoe maak je scampi diabolique?
Recept van Nanske. Ook zin in iets pittigs? Ga voor deze romige scampi diabolique, een echte klassieker met pasta die iedereen lust. Met dit recept ze je ze zó op tafel!www.solo.be
Heb vandaag ballekes in tomatensaus met selder en puree gemaakt. Was echt zo lang geleden.
Alcohol smaak krijg je moeilijk weg. Alcohol zelf, waar je zat van wordt is verdampt. Je hoeft die witte wijn er niet bij te doen, maar vind dat wel een meerwaarde aan smaak.Thanks, ga ik zeker eens bekijken en is toch iets anders dan wat ik eerder geprobeerd heb.
Afblussen met alcohol heb ik al veel zien passeren bij veel recepten, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd, want hier eet altijd een vierjarige mee (en de alcohol krijg je er nooit volledig uit).
Hier komt 15 man eten op oudjaar en zag in scampi diabolique wel een goed voorgerecht/hapje.
Ik wil niet de party-pooper zijn, maar er blijft altijd alcohol achter. En ik ben 100% overtuigd dat de saus een andere (en vaak betere) smaak heeft als je bv wijn gebruikt. Maar je krijgt dat niet weg.Alcohol smaak krijg je moeilijk weg. Alcohol zelf, waar je zat van wordt is verdampt. Je hoeft die witte wijn er niet bij te doen, maar vind dat wel een meerwaarde aan smaak.
)Er zal inderdaad wel wat alcohol in het gerecht blijven, meer dan 90% verdampt (volgens die links). Van die ±10% gaade gene last krijgen. Ik at vroeger toen ik klein was ook soms gerechten met alcohol.Ik wil niet de party-pooper zijn, maar er blijft altijd alcohol achter. En ik ben 100% overtuigd dat de saus een andere (en vaak betere) smaak heeft als je bv wijn gebruikt. Maar je krijgt dat niet weg.
(https://culinaireambiance.com/nl/articles/zin-of-onzin-alcohol-verdampt-tijdens-het-koken https://tourneeminerale.be/nieuws/w...l-in-een-gerecht-vervliegt-tijdens-het-koken/ & https://primavoeding.nl/news/alcohol-in-voeding-gevaarlijk-voor-kinderen#:~:text=Gerechten waarin alcoholische drank is,of te geven aan kinderen.)

Simpel om klaar te maken en je hele huis ruikt naar de koekjes. Heerlijk!
Voor de marinade:
3 el sojasaus
2 el honing
1 el bruine suiker
2 tl citroensap
2 geperste teentjes look
Daar heb ik de stukken zalm ongeveer een half uur laten in liggen, nadat ik ze er mee ingeborsteld had en om de 5 min ongeveer es draaien zodat alle kanten wat kunnen weken.
Daarna 6-10min in de airfryer op 200 graden, afhankelijk van de dikte van uw moten. De mijne waren losse stukken van 125g, cm of 3 breed, ik heb 6 min ongeveer gedaan.