Wat heb jij vandaag gekookt?

Normaal ging het dit zijn (en Z3ro en poeperman zullen tevreden zijn want hij gaat in de pan klaar gemaakt worden met of zonder vetstof ga ik nog bekijken ofwel zoals ik op youtube gezien heb een beetje van het vet afsnijden in kleinen blokjes en laten smelten in de pan en daarin bakken en als het toch boter word gaat het goeie zijn en niet van die ontvette boter waar je kanker van krijgt . ;) )

Maar het is vandaag dit geworden in de plaats (een beetje comfort food dus . ;) )

Zal voor maandag worden . ;)

Quinoa, linzen, wortelen, prei, erwten en falafel met een yoghurt look saus.
1759743176893.png

Luikse balletjes met sla, witloofslaatje en kroketten:
1759743203438.png

Heb eens het gratis kookmagazine uit de Delhaize meegegraaid om me bezig te houden tijdens het bomma-bezoek aan de andere kant. Best wel nog een goed boekske met een aantal leuke receptjes. Hadden nog een halve pompoen: geroosterd in de oven met sjalot, daarna gemixt tot een puree, aanlengen met pastawater van de tagliatelle om een saus-consistentie te bekomen, alles samen mengen met nog wat bladspinazie en feta crumble.

Deftige doordeweekse maaltijd

Laatst bewerkt:
Zeer benieuwd naar de foto van het gebakken stuk vlees!
Alléé op vraag dus foto van gebakken vlees . Was aan het rusten hier voor snijding . ;)

Heb er Champions bij gemaakt en deze zijn klaargemaakt in dezelfde pan waar ik het vlees heb ingebakken (met wat goede boter en wat olie en gewacht tot alle belletjes verdwenen waren ) , die waren ook lekker van smaak .
Daar dan een gestoomd patatje bij …
Al wat ze zeggen over dat vlees op het internet klopt dus gewoon héé …smelt in de mond , goed van smaak , eenvoudig te snijden …en zeker niet te lang laten aanbakken .
Heb nu per kant ongeveer 2 min aangehouden en na het rusten effe terug in de pan maar op de chamions met een deksels voor 4 a 5 min op een laag vuurtje (eerder gewoon effe terug opwarmen en niet echt bakken of braden . ;) )

Was vree lekker en ga dat nog bestellen (heb nog een wagyu A5 ribeye liggen van 300 gr maar ook een wagyu chateaubriand 8 uit Australië van een dikke 400 gr dus kga nog wel eens kunnen smullen denk ik . ;)

(Ahja , hondjes hebben ook mogen proeven . ;) )

Stevige bestelling en dure bordjes allesinds.
Ik zou al schrik hebben om dat stuk te verkloten .
Was ook mijn grootste schrik dat ik het ging verkloten, zou echt zonde zijn geweest .

Tja , kost iets meer natuurlijk dan een gewone biefstuk maar anderen geven hun geld dan uit aan skiën . ;)
Ieder zijn ding maar prijs valt “ergens “ nog mee voor wat je krijgt (Duurste item was die Australische chateaubriand . )en heb er gratis wagyu burgers bij gekregen . ;)

En dan weten dat skoebie zijn honden dat opeten :p

Die eten beter dan ons :rofl:
Nu ook weer niet overdrijven héé , ze hebben elke zo 2 stukjes gekregen …die krijgen ook hun brokken hoor en af en toe eens orgaanvlees of gewoon zo een potteke met hondenvoeding .
T’is niet dat er champagne in die hunne drinkbokaal zit .

Heb nu die wagyu burgers eens geprobeerd en man …wat een verschil is datte met een gewone of een angus burger …gebakken zoals ze voorschreven en dat vlees dat gleed gewoon binnen ,glad , zacht van smaak je moest echt niet kauwen als je niet wou gewoon platdrukken met de tong en slikken ..denk dat ik nog eens een bestellingske ga plaatsen (en hopelijk krijg je nog altijd gratis wagyu burger bij aankoop per €100 . ;)

Kga hun “gewoon “ rundsvlees ook eens een kans geven denk,ik en misschien wat wagyu van klasse 4 (dat ziet er ook niet slecht uit eerlijk gezegd . ;))

…maar een goeie vettige hamburger van op het straat is toch ook nog lekker . ;)

Ahja , morgen is het pasta met kip , paprika’s en curry saus ….gaat ook lekker zijn . ;)

Had nood aan comfort food, en geen tijd/goesting om echt te koken ... dus misonara to the rescue.

'Verse' udon noodles in een pan met bodempje water. Eitje klutsen en mengen met een lepel miso, pecorino en flink wat vers gemalen zwarte peper. Beetje bij beetje wat van het kookwater bijdoen en mengen. Pan van het vuur, mengen met de saus en eten. Op geen 5 min pure, heerlijke comfort food.

Puristen van de Italiaanse en Japanse keuken krijgen er mogelijk een aanval van, maar ze hebben ongelijk :drool:

Had nood aan comfort food, en geen tijd/goesting om echt te koken ... dus misonara to the rescue.

'Verse' udon noodles in een pan met bodempje water. Eitje klutsen en mengen met een lepel miso, pecorino en flink wat vers gemalen zwarte peper. Beetje bij beetje wat van het kookwater bijdoen en mengen. Pan van het vuur, mengen met de saus en eten. Op geen 5 min pure, heerlijke comfort food.

Puristen van de Italiaanse en Japanse keuken krijgen er mogelijk een aanval van, maar ze hebben ongelijk :drool:
Ik zou er enkel nog een hoop knapperige guanciale aan toevoegen.

Ik zou er enkel nog een hoop knapperige guanciale aan toevoegen.
Awel, ik had hier wel pancetta liggen, maar 120gr spek op 200gr pasta leek me dan net iets té gortig.

Ik heb het al een paar keer klaargemaakt met spek (pancetta altijd, aan (goeie) guanciale geraak ik niet zo makkelijk), maar miso + pecorino + spek is het risico op té zout er wel. Als de balans goed zit, is dat wel het nirvana. Maar eigenlijk zit je met de miso en de pecorino al top qua smaak.

Awel, ik had hier wel pancetta liggen, maar 120gr spek op 200gr pasta leek me dan net iets té gortig.

Ik heb het al een paar keer klaargemaakt met spek (pancetta altijd, aan (goeie) guanciale geraak ik niet zo makkelijk), maar miso + pecorino + spek is het risico op té zout er wel. Als de balans goed zit, is dat wel het nirvana. Maar eigenlijk zit je met de miso en de pecorino al top qua smaak.
Daar twijfel ik niet aan. Ik heb zelf nog wat miso en pecorino, misschien moet ik daar ook eens een combinatie van proberen. Wel eens zoeken naar de juiste hoeveelheden, want teveel miso steekt ook wel tegen.

Terug
Bovenaan