Nope zo doe ik het ook liefst.Ben ik de enige hier die zijn eieren nooit helemaal laat uitkoken als ik zoiets maak ?
Lopende eierdooier is imo 1 van de smakelijkste en meest voldoening gevende "sauzen" die er zijn
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nope zo doe ik het ook liefst.Ben ik de enige hier die zijn eieren nooit helemaal laat uitkoken als ik zoiets maak ?
.idem.Ben ik de enige hier die zijn eieren nooit helemaal laat uitkoken als ik zoiets maak ?
Ik kook ze meestal een 8 min zodat het binnenste van de dooier nog net dat tikkeltje lopend is ( niet de hele dooier zoals bij een zachtgekookt ei ) maar dan blijft die dooier ''smeuiger'' ( maar niet lopend nat )
Ik vind met eieren zoals op de foto gewoon altijd dat de dooier zo droog is als stoepkrijgt als ik ze laat uitkoken ( 10+ min )
Gene bash op uwe salade btw, vroeg me gewoon af of iedereen hier zijn eieren 100% laat uitkoken bij zoiets.
Wel, dit ging bijzonder goed. Ze heeft haar bord helemaal leeg gegeten. Ik beschouw het nog niet als een verworven recht want ze was wel uitgehongerd na een dag school + speeltuin; toch minstens een kwartier gezeurd dat ze honger had terwijl ik nog aan het koken wasZe wordt volgende maand 3! Soep eet ze wel heel graag. Regel van een minimum aantal hapjes kan ik zeker eens proberen; die lat ligt toch al wat lager dan een bord leeg eten.Maar ze is duidelijk veel minder onder de indruk van regels dan haar grote broer
![]()
Ook dat kan een tactiek worden om haar meer (gevarieerd) te doen eten 

Als ze (bijna) niets eet (en ik ben in een dappere bui), zet ik haar eten nog even in de frigo om in zo’n geval nog eens te proberen als ze kort daarna zegt dat ze honger heeft. “Ahja, dat is een goed idee, je hebt hier nog wat staan!”. Haar blik is dan nogal beangstigend, maar soms werkt hetHier net het omgekeerde, ze weigerde te knabbelen aan de bloemkool, heeft er wel 2x aan gelikt, een tomaatje en veel maïs gegeten
Ongeveer 5 minuten nadat ze van tafel kwam: "mama! Boterhammen! Mag ik een boterham met boter en kaas?"
Tja... Ze moest 'm wel delen met haar knuffel konijn van mij![]()

Ik heb hier een sous-vide staan, ik zou daar eens een ei mee moeten "koken"...ik slaag er maar niet in om mijn temperatureprobe in een ongekookt ei te krijgen om te zien wanneer het goed is.
Ooh, maar ze had wel 70% van haar bord leeggegeten hoor, alleen geen bloemkoolAls ze (bijna) niets eet (en ik ben in een dappere bui), zet ik haar eten nog even in de frigo om in zo’n geval nog eens te proberen als ze kort daarna zegt dat ze honger heeft. “Ahja, dat is een goed idee, je hebt hier nog wat staan!”. Haar blik is dan nogal beangstigend, maar soms werkt het![]()

(nu bon ook een fractie van de kost uiteindelijk...)Eindelijk de wraps gemaakt...
Volgens mij zijn mijn wraps te klein... (had die van boni in de colruyt gekocht) als ik dat vergelijk met den durum die ik koop krijg ik gewoon niet mooi gewrapt. Uiteindelijk uit miserie er een halfopen wrap van gemaakt in plaats van een pannekoekwrap zoals de durum er 1 is... Was niet slecht, maar gewoon niet hetzelfde(nu bon ook een fractie van de kost uiteindelijk...)
Hmmm... ideetje... een pannekoek bakken en dat als wrap gebruiken... ik vraag mij af hoe goed dat zou werken... en hoe dat zou meevallen van smaak...
Heb even gekeken op de site van de colruyt. Die zouden niet groter zijn, denk ik. Wegen beide 370g voor 6 stuks.Ge hebt ook een grotere maat in de colruyt denk ik? Enfin of anders die van poco loco (?) geloof ik, die zijn best groot;
(en beter voor de piekbelasting).Heb even gekeken op de site van de colruyt. Die zouden niet groter zijn, denk ik. Wegen beide 370g voor 6 stuks.
Heb ook even op de site van de carrefour nagekeken of ze daar misschien anderen hadden. Maar neeje, dat zijn dezelfde.
Enigste wat ik kan doen is eens kijken of er een turkse winkel is of zo in de geburen om te zien of zij dat misschien wel in hun repertoir hebben zitten. Kan moeilijk in de frituur binnengaan en zeggen geef mij maar een lading durumbladen. En neen geen durum, ik ga ze zelf maken...
Wel grappig hoe fracking goedkoop dat uiteindelijk is om te maken... Het vlees is het duurste bestanddeel... en zelfs daar maak ik er momenteel 6 van met 500g... (en dat was 3.5€ alhoewel het wel pitavlees was ipv kebab vlees) en was dat meer als genoeg vlees.
Alhoewel ik ze wel nooit meer in de oven steek... stond op 6 minuten in de oven... dat was zo hard als been. uiteindelijk 30sec in de microgolf gestoken en perfect(en beter voor de piekbelasting).
Nu enkel nog iets vinden om ervoor te zorgen dat mijn gesneden groenten in van die zakjes na 2 dagen niet slecht zijn in die frigo... is zonde om de helft ervan weg te gooien altijd...

Nu enkel nog iets vinden om ervoor te zorgen dat mijn gesneden groenten in van die zakjes na 2 dagen niet slecht zijn in die frigo... is zonde om de helft ervan weg te gooien altijd...