Wat heb jij vandaag gekookt?

Wat voor een heb je? Zo een voor op het vuur of een elektrische. Als het een aanrader is mag je ook het merk delen.
Ik zou ook graag een kopen aangezien ik vaak zelf mijn peulvruchten kook. Zo een elektrische is wel handig omdat je daar niet moet naar kijken. Maar een voor op het vuur kan warmer worden met als gevolg een kortere kooktijd denk ik.
Ik ben er nog niet uit welk systeem beter is.
Ik heb deze, echt super tevreden van. Het is een elektrische. @Loser heeft dezelfde. :p

Het is een multicooker, dus je kan er verschillende bereidingen mee maken. Slowcooker, pressure cooker, yoghurt maker (ik gebruik die functie om tempeh te fermenteren), Rijstkoker, Braadpan, etc.

Dat valt goed mee eigenlijk, maar ik wil mijn kip niet anders meer. Zo in oven schaal is echt niet lekker persoonlijk.

Hoe kan dat zo verschillen met kip in een ovenschaal?
Het enigste verschil is dat ze bij jou rond draait...

Hoe kan dat zo verschillen met kip in een ovenschaal?
Het enigste verschil is dat ze bij jou rond draait...
Kip in de ovenschaal is met boter, kip aan het spit niet.
Tenzij je graag de kip schraapt van je ovenschaal.
Draai jij je kip constant om in de ovenschaal ?

Kip aan het spit verwarmd van 1 kant, dus enkel boven.
Kip in een schaal is van boven of beneden, als jij enkel van boven gaat doen dan gaat het vel van de kip hard worden.
Kruiden zijn ook niet meer lekker.
Je warmt constant op de bovenkant, kans op uitgedroogde kip is velen malen groter dan.

Ik gooi altijd wat chicken wings met Verstegen kip kruiden in de Airfryer voor 21 minuten op 195 graden, altijd juicy maar toch gaar en door het bakken van die kruiden proeft dat idem naar kip aan het spit van de markt of Carrefour.

Hier willen ze vaak ook een hele kip maken maar geen fan van, ik eet dat wit borstvlees niet graag van kip aan het spit dus als het enkel voor bouten en wings is kan ik die evengoed op hun eigen bakken.

Ik heb deze, echt super tevreden van. Het is een elektrische. @Loser heeft dezelfde. :p

Het is een multicooker, dus je kan er verschillende bereidingen mee maken. Slowcooker, pressure cooker, yoghurt maker (ik gebruik die functie om tempeh te fermenteren), Rijstkoker, Braadpan, etc.
Cool merci voor de inspiratie. Al veel goede dingen gelezen over crock pot. Binnenkort ook eentje kopen.
Zelf tempeh fermenteren is nieuw voor mij maar klinkt top. Staat nu dus ook op mijn to do list 😁

Nu mag het een paar uurkes traag garen.

saus met chimay, luikse stroop, stukske donkere chocola en kruidnagel.
het was superlekker maar heb me overeten. En ook het vet in de buikrib heeft geen deugd gedaan aan mijn maag.

En met nog wat gaspacho als aperitiefje met kerstomaatjes, wortelreepjes, komkommerstaafjes,... Heb je ook nog eens de groenten erbij gefixt voor de kinderen 😇
Hahah goed punt 🤭 Voor de zoon zal dat geen probleem zijn, maar de dochter zit op dat vlak in een wat moeilijkere periode. Ze zou precies nog het liefst van al gewoon (droge) pasta’s eten of aardappelen. Fruit blijft ze nog wel graag eten. En ja, het is mijn prinsesje dus ben er waarschijnlijk niet altijd streng genoeg bij 😇

Hahah goed punt 🤭 Voor de zoon zal dat geen probleem zijn, maar de dochter zit op dat vlak in een wat moeilijkere periode. Ze zou precies nog het liefst van al gewoon (droge) pasta’s eten of aardappelen. Fruit blijft ze nog wel graag eten. En ja, het is mijn prinsesje dus ben er waarschijnlijk niet altijd streng genoeg bij 😇
Hoe oud is ze? Hier zijn groenten ook vaak een probleem dus wordt er vaak maïs, erwten, spinazie en bonen allerlei geserveerd omdat ze daar gek op is.
Regel is dat ze 3 (ze kiest zelf de grootte!) hapjes moet proeven en de rest mag laten staan en dat werkt wel redelijk vlot.
Dan krijgt ze na school gaspacho want daar is ze gek op of een potje kerstomaten mee naar school en komt ze ook wel aan alles wat nodig is. 😇

Straks gehaktballetjes en als groenten mais, tomaat en koude bloemkool met zelfgemaakte yoghurtdressing. De koude bloemkool is nieuw voor haar dus benieuwd hoe dat zal bevallen...

Ze wordt volgende maand 3! Soep eet ze wel heel graag. Regel van een minimum aantal hapjes kan ik zeker eens proberen; die lat ligt toch al wat lager dan een bord leeg eten. 👍 Maar ze is duidelijk veel minder onder de indruk van regels dan haar grote broer 🤫

Ze wordt volgende maand 3! Soep eet ze wel heel graag. Regel van een minimum aantal hapjes kan ik zeker eens proberen; die lat ligt toch al wat lager dan een bord leeg eten. 👍 Maar ze is duidelijk veel minder onder de indruk van regels dan haar grote broer 🤫

Ik ben daarmee begonnen toen ze 3 werd. Gewoon "hoeveel jaar ben je? Nou, zoveel hapjes moet je proeven van mij! Moet mama de hapjes op je lepel doen of wil je het zelf?"
Soms wil ze het zelf doen, soms wil ze gevoederd worden. Ik vul dan ongeveer de helft van een koffielepel als 1hap.
Ze heeft ook enkele veto's, zaken die ze na 2j vaste voeding nog niet lust zal ze waarschijnlijk niet plots gaan verslinden. Ui, sla en champignon moet ze dus niet meer proeven van mij. Als ze ui of champignons uit de spaghettisaus vist bvb, geeft ze die nu spontaan aan mij in plaats van een gigantische tantrum te demonstreren 😁

Ik ben daarmee begonnen toen ze 3 werd. Gewoon "hoeveel jaar ben je? Nou, zoveel hapjes moet je proeven van mij! Moet mama de hapjes op je lepel doen of wil je het zelf?"
Soms wil ze het zelf doen, soms wil ze gevoederd worden. Ik vul dan ongeveer de helft van een koffielepel als 1hap.
Ze heeft ook enkele veto's, zaken die ze na 2j vaste voeding nog niet lust zal ze waarschijnlijk niet plots gaan verslinden. Ui, sla en champignon moet ze dus niet meer proeven van mij. Als ze ui of champignons uit de spaghettisaus vist bvb, geeft ze die nu spontaan aan mij in plaats van een gigantische tantrum te demonstreren 😁
De ui en champignons klinken heel herkenbaar! De champignons geef ik al op voorhand aan haar broer (die eet dat zelfs rauw 🤪) maar van de ui dacht ik laatst dat die stukjes toch echt wel klein genoeg waren. Zat ze daar plots te kokhalzen waarbij ik dacht dat ze ging stikken voor een mini stukje ui 🙄 Diva..

Kip in de ovenschaal is met boter, kip aan het spit niet.
Tenzij je graag de kip schraapt van je ovenschaal.
Draai jij je kip constant om in de ovenschaal ?

Kip aan het spit verwarmd van 1 kant, dus enkel boven.
Kip in een schaal is van boven of beneden, als jij enkel van boven gaat doen dan gaat het vel van de kip hard worden.
Kruiden zijn ook niet meer lekker.
Je warmt constant op de bovenkant, kans op uitgedroogde kip is velen malen groter dan.

Ik doe mijn Kip in de ovenschaal ook zonder boter? Nooit problemen mee.
En elke moderne oven kan boven en onder verwarmen of net niet.

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn kruiden of kip in de gewone oven.

@kay-gell style dressing failed succesfully.

salade met zalm en avocado, rucola, tomaat, ei en mozarella. Het ziet er ni uit ma wel lekker!

Ns0KSOY.jpg

Laatst bewerkt:
Vanavond pasta met avocado pesto. Volgens de puristen zal het de naam pesto niet waardig zijn. Maar het is dus een saus van avocado, basilicum, olijfolie, ajuin, look en edelgist.

@kay-gell style dressing failed succesfully.

salade met zalm en avocado, rucola, tomaat, ei en mozarella. Het ziet er ni uit ma wel lekker!

Ns0KSOY.jpg
Ben ik de enige hier die zijn eieren nooit helemaal laat uitkoken als ik zoiets maak ?
Ik kook ze meestal een 8 min zodat het binnenste van de dooier nog net dat tikkeltje lopend is ( niet de hele dooier zoals bij een zachtgekookt ei ) maar dan blijft die dooier ''smeuiger'' ( maar niet lopend nat )

Ik vind met eieren zoals op de foto gewoon altijd dat de dooier zo droog is als stoepkrijgt als ik ze laat uitkoken ( 10+ min )
Gene bash op uwe salade btw, vroeg me gewoon af of iedereen hier zijn eieren 100% laat uitkoken bij zoiets.

Ben ik de enige hier die zijn eieren nooit helemaal laat uitkoken als ik zoiets maak ?
Ik kook ze meestal een 8 min zodat het binnenste van de dooier nog net dat tikkeltje lopend is ( niet de hele dooier zoals bij een zachtgekookt ei ) maar dan blijft die dooier ''smeuiger'' ( maar niet lopend nat )

Ik vind met eieren zoals op de foto gewoon altijd dat de dooier zo droog is als stoepkrijgt als ik ze laat uitkoken ( 10+ min )
Gene bash op uwe salade btw, vroeg me gewoon af of iedereen hier zijn eieren 100% laat uitkoken bij zoiets.
Ik eet ze beide graag.

Terug
Bovenaan