Wat heb jij vandaag gekookt?

Dit weekend volk over de vloer. Ik wil nog eens steak tartare maken, wat is jullie favoriet stuk om te gebruiken?

Hoofdgerecht wordt een kip Döner op de BBQ, verslag daarvan is voor in het BBQ topic...

Foodprep voor het weekend en beyond.

Voor de hond brokjes van Hills

IMG_7355.jpeg

IMG_7354.jpeg8115B114-5C07-4129-A0B4-34567E7BEDB2.jpeg

Juist op Masterchef Australia gezien dat je ook groenten kan frituren ….weer iets nieuws om te proberen . ;)

Om Z3r0 nog eens een plezier te doen aangezien hij zo een obsessie heeft voor worsten blijkbaar ;
Puree (uit het pakje gemaakt met water en melk ) , gestoomde wortelen , gestoomde Toulouser worst en wat gestoomd zoutloos spek .

Laatst bewerkt:
Kleine snelle vraag ivm runds carpaccio

Ik heb enkel in huis, balsamico, olijfolie, zout, parmezaanse kaas

Gaat dit lukken daarmee? Enige tips?

De carpaccio is al uitgehaald, en dus bijna klaar :help:

Geen sla in huis, wel nog potje basilicum gevonden, waar pijnboom pitten in zitten verwerkt, had mijn zus aan de lijn:

Klein lepeltje van diene knorr basilicum met mini beetje olijfolie, wat zout en dan Parmezaan dabei. Gaat balsamico bij dit geheel gaan dan????

Ik wil het alleszins wel zien 😇

Ga naar de nachtwinkel om rucola? 🙂↔️
Te laat jom

T'is al binnen

Wat wil je zien, resultaat? Bij deze:

De niet zo klassieke, met weinig groentjes, carpaccio de Boeuf :

kxP6OAX.jpeg

Er ontbraken wat key ingrediënten, zoals rucola en de pijnboompitten gegrild.

Maar heeft toch gesmaakt :P
De vite fait carpaccio mocht er toch zijn, zonder die basilicum erbij zou het een pak minder geweest zijn, de balsamico heb ik op de rand van het bord gedaan, pak zoeter wel daarmee, maar ging er toch goed bij imo

Thermomix risotto met paddenstoelen.

Best lekker ook al vind ik mijn eigen versie op de traditionele manier toch nog beter (ik kan wel vrij goed risotto maken, al zeg ik het zelf). Maar dat is dan een redelijk intensief gerecht waar je alleen al een dik kwartier aan't roeren bent, terwijl nu op een halfuur een degelijk gerecht uit het machine komt, met slechts een paar actieve stappen, terwijl je ondertussen dus weer iets anders kunt doen.
1000040869.jpg

Juist op Masterchef Australia gezien dat je ook groenten kan frituren ….weer iets nieuws om te proberen . ;)

Om Z3r0 nog eens een plezier te doen aangezien hij zo een obsessie heeft voor worsten blijkbaar ;
Puree (uit het pakje gemaakt met water en melk ) , gestoomde wortelen , gestoomde Toulouser worst en wat gestoomd zoutloos spek .
Beste bordschikking ooit. 10/10 :lol:

Thermomix risotto met paddenstoelen.

Best lekker ook al vind ik mijn eigen versie op de traditionele manier toch nog beter (ik kan wel vrij goed risotto maken, al zeg ik het zelf). Maar dat is dan een redelijk intensief gerecht waar je alleen al een dik kwartier aan't roeren bent, terwijl nu op een halfuur een degelijk gerecht uit het machine komt, met slechts een paar actieve stappen, terwijl je ondertussen dus weer iets anders kunt doen.
Bekijk bijlage 42599
Welke thermomix is dat ter voorbeeld ?

Terug
Bovenaan