Wat heb jij vandaag gekookt?

De pizza alternatieven die ik al heb gemaakt/gegeten:
  • Meatza (gehakt ipv deeg als basis)
  • Pinsa
  • Focaccia
  • Calzonnewraps
  • Bloemkoolpizza
  • Naan
  • Ciabatta
Pinsa staat hier toch ook bovenaan, samen met zelfgemaakte focaccia.

De pizza alternatieven die ik al heb gemaakt/gegeten:
  • Meatza (gehakt ipv deeg als basis)
  • Pinsa
  • Focaccia
  • Calzonnewraps
  • Bloemkoolpizza
  • Naan
  • Ciabatta
Pinsa staat hier toch ook bovenaan, samen met zelfgemaakte focaccia.

Ik doe soms ook quesadilla's met pizzatoppings.

Twee maal Ottolenghi: aardappelgratin met limoen en kokosnoot en een salade van gemarineerde komkommer op een dressing van tahini, sojasaus en mirin. Samen met een stukje zalm die beter gegaard was dan de foto doet uitschijnen :unsure:
1000040653.jpg

En omdat we de kokosmelk dan moeten opwerken: late night sticky kokosmelk rijst met mango.
1000040657.jpg

Vandaag nog eens gespeeld met stomen en een gewoon alle daagse kost gemaakt (ik zou zelfs zeggen boeren kost )
Patatjes met bloemkool en worst .
Alles dus gestoomd en geen vet gebruikt en had 3 soorten worst gebruikt om het verschil te proeven .
Een zogenaamde braadworst (denk dat ze daar gewoon een dikke worst mee bedoelen ) , een kalfsrund mengeling en een kalfsvarken mengeling (de gewone alledaagse worst dus )
Nadien heb ik dan nog wat dragonsaus over de patatjes en de bloemkool gedaan .
Alles ziet er nog vrij normaal uit vind ik en kwestie van smaak vond ik dat er vrij weinig verschil zat tussen de worsten
Ik ga morgen dezelfde soort worsten eens bakken en kijken wat verschil dit geeft maar kan nu al zeggen dat ik vind dat ik sneller vol zit als alles gestoomd is .
(Heb zelfs niet alle patatjes opgekregen . ;) )

Niet slecht bedoeld, maar ik krijg bij sommige van uw maaltijden wat concentratiekamp vibes 😅
Kan ook (deels) aan de koude belichting of vuile achtergrond liggen.
Ik dacht hetzelfde, maar dan gevangenis eten :tongue:
Het zal wel goed smaken, maar qua fotoskills, belichting, achtergrond en kleurencombinaties is er nog verbetering mogelijk.

Achja en ik maar denken dat het hier over in het topic zit dat over wat je gekookt hebt en niet over hoe je het er foto’s van hebt gemaakt …..heb al gezegd dat ik geen tijd steek in compositie en belichting om daar dan een mooi fotootje van te maken .
Als je zulke foto’s wilt zien denk ik dat je best in een topic gaat kijken dat over fotografie gaat en compositie en belichting

Als je het niet wilt zien ….kijk er dan over en ja bij mij is meer gewone dagelijkse kost en niet Italiaans of exotisch uit de kookboek .
Ik kook op mijn gevoel en soms geeft dit rare resultaten maar daarom is het niet minder lekker dan de zoveelste pasta met kaas erover gestrooid .
En ja ik geef soms mijne eigen draai aan traditionele gerechten en dat niet iedereen daar akkoord mee gaat …so be it .

Ik hou het meer op we bemoeien ons graag met anderen en vinden onszelf zo belangrijk dat we anderen moeten vertellen van hoe ze zich moeten gedragen , kleden , spreken , koken en leven …
Maar laat ik het nu nog eens duidelijk zeggen dat wat andere mensen denken over hoe ik leef of mij kleed of gedraag dat ik daar dus totaal niet van wakker lig en dat ik zoiets gewoon naast mij neerleg . (Ook al is het soms goed bedoelt akkoord )
Moet je eens proberen en dan zal je zien dat het leven ineens veel simpeler is als je daar allemaal niet van moet wakker liggen . ;)

Vandaag nog eens gespeeld met stomen en een gewoon alle daagse kost gemaakt (ik zou zelfs zeggen boeren kost )
Patatjes met bloemkool en worst .
Alles dus gestoomd en geen vet gebruikt en had 3 soorten worst gebruikt om het verschil te proeven .
Een zogenaamde braadworst (denk dat ze daar gewoon een dikke worst mee bedoelen ) , een kalfsrund mengeling en een kalfsvarken mengeling (de gewone alledaagse worst dus )
Nadien heb ik dan nog wat dragonsaus over de patatjes en de bloemkool gedaan .
Alles ziet er nog vrij normaal uit vind ik en kwestie van smaak vond ik dat er vrij weinig verschil zat tussen de worsten
Ik ga morgen dezelfde soort worsten eens bakken en kijken wat verschil dit geeft maar kan nu al zeggen dat ik vind dat ik sneller vol zit als alles gestoomd is .
(Heb zelfs niet alle patatjes opgekregen . ;) )
Gestoomde worst? Ok. 🤔
Mijn kinderen zitten ook snel vol als ze het niet lekker vinden.

Hier kookt de vrouw vandaag. Mealprep Parmentier uit de diepvries terug opwarmen.

Om maar aan te geven dat ondanks commentaar het niet altijd Haute cuisine is hier.

Die 3 verschillende worsten zien er toch exact hetzelfde uit?

Maar dat kan aan dat smaakloos stomen liggen

Die 3 verschillende worsten zien er toch exact hetzelfde uit?

Maar dat kan aan dat smaakloos stomen liggen
Daarom dat ik diezelfde worsten vandaag eens in de pan gooi (waren per pak 2 worsten en wat dat smaakloos stomen betreft …tja hopelijk eet jij dan geen gestoomde groentjes want die gaan u niet smaken of vis ….. ;)

Gaat mij gewoon om de ervaring en als ik mijne oven gebruik kook ik infeite in een airfryer…want deze gebruikt ook alleen warme lucht . ;)
(Misschien toch de worstjes dan in de oven maken zonder verstoffen …..)

Dacht zal mijne artistieke kant nog eens aan het werk zetten . ;)
En nu een detailke voor Z3r0 zodat hem nog eens verbaasd-kan zeggen dat al die worsten er hetzelfde uitzien . (Tip zoek eens op hoe worsten gemaakt worden )

En dan nu het volledige bord (ja sorry voor de niet zo artistieke opmaak maar wat kan je doen met 500 gr gebakken witloof (in melkerijboter) en wat worsten met een koud patatje (den overschot van gisteren dus ) .

Worsten dus niet gebakken in de pan maar klaar gemaakt in de oven zonder verstof (met warme lucht dus )
Uitzicht meer gebakken en bruiner maar ook harder aan den buitenkant .
Smaak gewijs ook niet echt veel verschil onderling maar wat mij wel opviel is dat ik meer zout proefde bij de oven gebakken worst en soms zoveel dat het ging overheersen (en ja ik eet weinig zout dus valt mij heel hard op ) , ook taaier om te bijten en te snijden .
Worsten zijn goed door gebakken en ik denk als je ze langer laat bakken dat ze gewoon te droog gaan worden (wat sommigen dus liever zullen eten dan sappige worst -
Voorlopig krijgt gestoomd bij mij de voorkeur , beter mond gevoel en subtieler van smaak .
Denk dat ik het nog eens ga proberen maar dan met hamburgers (denk dat daar meer verschil in gaat zijn omdat je dan echt verschillende vleessoorten hebt (ge weet wel , runds , varken gemengd en kippeburger (bicky ; ) )

1000052485.jpg

Gezonde kost vandaag, slaatje met perzik afgewerkt met buratta, knapperig gebakken filet de saxe en zen bbq-yogurt dressing.

En omdat we de kokosmelk dan moeten opwerken: late night sticky kokosmelk rijst met mango.
Nice! Ik krijg ook zelden een blik kokosmelk in 1x verwerkt, maar ik giet de overschot dan in een ijsblokjesvorm om in te vriezen. Bij het ontdooien moet je ze wel goed mixen terug want anders schift het wel een beetje.

Hier ook simpel gehouden vandaag .
Chinese noedels van de Soubry met pulled chicken (in red curry en mango-marinade volgens de doos ) uit de Lidl .
Gene haute cuisine voor vandaag en nog vrij snel klaar . ;)

Terug
Bovenaan