Wat heb jij vandaag gekookt?

je gaat het gewoon te ver zoeken omdat je denkt dat ossobuco een gerecht is.

Als je ossobuco googelt krijg je te lezen dat ossobuco gewoon bot met een gat in betekent (heb het dus effe voor u gedaan ) …en daarom zetten ze dat dus op de verpakking want anders hadden ze het wel kalfskotelet of zo genoemd , maar moet daar nu echt over gediscussieerd worden

Hij heeft nochtans gelijk hoor. Dat staat er gewoon op omdat 90% anders niet weet waarvoor het dient :)

Neemt niet weg dat de naam van het stuk misschien ook wel ossobuco is (ik ben lui, vanop het strand in Majorca, ook wel Mallorca genoemd), maar uw gerecht was geen ossobuco

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ossobuco

Ja maar , ik zeg toch gewoon dat ik ossobuco gemaakt hebt en heb dus een stuk vlees klaargemaakt met een been met in het midden een gat waar merg in zit …dat is ossobuco en heb het niet volgens een gerecht gemaakt want dan zou het ossobucco op zijn mediteraans zijn of op zijn Italiaans of met boontjes en tomaten saus …
(In uwe link staat zelfs ossobucco met puree …)

Alléé vanuit google :
Ossobuco is een traditioneel Italiaans gerecht uit de regio Lombardije en betekent letterlijk "bot met een gat", verwijzend naar het merg in het kalfsbot.

Net zoals ik soms spaghetti maak met currysaus en kip …het blijft spaghetti , t’is niet omdat ik dat dan niet traditioneel maak dat het dan ineens gene spaghetti meer is , hel zelfs cappelini is spaghetti

En Google zegt over spaghetti :
De naam spaghetti is de meervoudsvorm van het Italiaanse spaghetto, dat bindgaren betekent. Spaghetto is het verkleinwoord van spago (bindtouw). Letterlijk vertaald betekent spaghetti dus bindtouwtjes.
Meestal vertalen ze dat met slierten dacht ik .
Maar spaghetti is op zich dus ook geen gerecht maar je kan daar wel een gerecht van maken met ….

Net zoals T-bone …is ook geen gerecht maar wij gebruiken dat soms wel als zijnde een gerecht maar dat is het niet is gewoon een stuk vlees (meestal rund ) met een t-vormig beenstuk en gewoonlijk ook vrij groot gesneden zoals cot a l’os (stuk van een os alhoewel ze dat ook gebruiken voor varkensvlees )

En nu stop ik er echt mee hoor …mij maakt het niet uit of het echt of vals is. ;)

Laatst bewerkt:
one-pot lasagne uit een verspakket van de Delhaize.
Lekker, maar volgende keer toch liever de gewone lasagne.

TA656yc.jpeg

Lekker pastasauzeke gemaakt. Een ajuin, een bakske kerstomaatjes doormidden gesneden. Wat tenen look. Dat allemaal gaarstoven met wat basilicum peper en zout en dan de blender in met een bol burrata.

Simpel en snel. Maar lekker :drool: met wat linguine en gebakken kippehaasjes.

Lekker pastasauzeke gemaakt. Een ajuin, een bakske kerstomaatjes doormidden gesneden. Wat tenen look. Dat allemaal gaarstoven met wat basilicum peper en zout en dan de blender in met een bol burrata.

Simpel en snel. Maar lekker :drool: met wat linguine en gebakken kippehaasjes.
Burrata is een godsgeschenk. Veel te laat ontdekt in mijn leven, maar ik kan geen week zonder.

Sebiet een goeie carbonara maken. 2 blokken pecorino, 8 eieren van eigen kipjes, Guanciale en vééééél zwarte peper :love: Lepelke kookwater van de pasta bij de kaasmix en dan mixen maar.

Ik ben hier terug over mijn chocoladesaus. Wanneer ik wat teveel maak en de rest opwarm 3 dagen later, dan is dit niet meer vloeibaar. Dat stolt teveel op mijn ijskreem. Moet ik daar dan terug melk bij doen?

Ik vraag mij echt af hoe iemand een potje chocoladesaus maakt (250ml) die je alle dagen kan gebruiken.

Ik ben hier terug over mijn chocoladesaus. Wanneer ik wat teveel maak en de rest opwarm 3 dagen later, dan is dit niet meer vloeibaar. Dat stolt teveel op mijn ijskreem. Moet ik daar dan terug melk bij doen?

Ik vraag mij echt af hoe iemand een potje chocoladesaus maakt (250ml) die je alle dagen kan gebruiken.
Oprechte vraag: hoe vaak eet jij chocoladesaus?

Who in hell eet dat meer dan 1 keer per week, maand of zelfs jaar?

Not done voor sommigen, maar chocoladesaus kan je ook gewoon in de micro maken. Chocola, genoeg water bij zodat het niet aanbrandt, en dan in korte bursts in de micro tot het gesmolten is. Dan kan je het snel in kleine hoeveelheden maken met weinig afwas.

Oprechte vraag: hoe vaak eet jij chocoladesaus?

Who in hell eet dat meer dan 1 keer per week, maand of zelfs jaar?
Ik eet dagelijks een dame blanche, true story.
Vanavond probeer ik eens de overschot op te warmen met extra melk of room

Ach ja, in het algemeen is eten de dag nadien nooit zo lekker dan juist gemaakt, dus ik zal er mij bij neer moeten leggen vrees ik. Wel respect voor deze chocoladesaus want ik kan het niet:

2 maal schudden en klaar voor gebruik

Je moet dan eens lezen wat daar allemaal ingedaan word , weekmakers onder andere om het vloeibaar te houden (wil niet zeggen dat het ongezond is héé . ;) )

Krispy Dorito's kippereepjes met gebakken krieltjes, groentjes en een roomsausjes.

Was echt wel lekker met dat krokant jasje van Dorito's. Kip was echt sappig en krokant.

Ik heb gisteren balletjes in tomatensaus gemaakt, en er eens veel verschillende kruiden in gedaan:

BALLETJES
bieslook
basilicum
peterselie
gehaktkruiden

TOMATENSAUS
Passata
Room
Suiker
Tijm
Rozemarijn
Oregano