Wat heb jij vandaag gekookt?

Gewoon spek met eieren en een broodje .
Spek in de oven gezet samen met de broodjes op 220° 10 min , als de broodjes klaar waren het spek dan nog een verdere 10 min laten bakken op 220 ° (geen verstoffen gebruiken , het vet in het spek is meer als voldoende en heb het zwoerd eraf gesneden )
Laatste minuten eieren klutsen met een scheut melk erin , goede boter laten smelten in de pan en dan ook zout en peper gestrooid in de pan op de boter en soms doe ik daar nog wat currypoeder van sharwoods bij (geeft wat extra smaak maar niet voor iedereen weg gelegd ) .
Wokvormige pan gebruikt en dan eitje in de pan gegooid , blijven roeren en als het wat snel gaat pan van het vuur maar blijven roeren …dan terug op vuur tot ze fluffy zijn gebakken (of zo droog als je zelf wilt ) .
Spek heb ik nog gewoon in de oven laten zitten tot het ei gebakken was (maar oven stond wel af , dus gewoon restwarmte ) en dan op de teloor en binnen schuiven .

(Ala Amerikaans is het dunner ontbijtspek inwrijven met bruine suiker en dan krokant bakken in de oven maar dannecht krokant als Chips (wat ik persoonlijk dus niet lekker vind . ;) )

Vanavond zullen het kippebillen gemarineerd in paprikasaus zijn, ook in den oven (zijn normaal voor op de bbq) met witloof salade (rauw dus ) en dan ook een broodje bij .
Simpel maar goed . ;)

Als ge mifang besteld bij de chinees krijgt ge ongeveer hetzelfde .
Fijne noedels (heb hier zo van die pakjes gebruikt ala aiki maar van de carrefour ) met gesneden paprika en ajuin en dan met kip , kalfs -en rundsescalope gesneden in kleine reepjes .
Niks extra saus moeten bijmaken want is gewoon kookvocht en kruiden .

Wou het eerst met rijst maken maar dan toch voor noedels gegaan .

583048b3-1f4f-4ccf-9c3b-da10ca7a92d8.jpeg

Pinsa time!

Voila: zojuist de uitgelekte Griekse yoghurt verwerkt tot tzatziki met... geroosterde look. :) Roasted garlic is op zich top, maar vind de subtiel zoete smaak precies toch niet helemaal passen bij tzatziki. Nu nog een volledige dag de smaken laten trekken in de frigo voor de Griekse menu van morgenavond.

Edit: en nog een kippenmarinade aan toegevoegd om morgen satés van te maken seh.

Laatst bewerkt:
Een (vervroegd) moederdag diner. Griekse pasta met tomatensaus, kipsatés met een zelfgemaakte marinade van een tiental kruiden, Griekse salade met fetakaas en olijven en dan nog de zelfgemaakte tzatziki met geroosterde look. En nog geroosterde stukjes stokbrood met kruidenboter op.

Gaf toch wel even een vakantiegevoel in eigen hof met het zalige weer van vandaag. :)

Chocoladesaus is gelukt (na 10x proberen met verschillende hoeveelheden) maar hoe kan ik nu 200ml maken? Als ik 20ml maak, eet ik er bv 10ml op en is die andere 10ml de dag nadien niet meer zo goed / lekker als ik die opwarm. Of dus gewoon altijd kleine hoeveelheden maken? Met eten heb je dat ook altijd dat het de dag nadien niet meer zo lekker is.

Terug
Bovenaan