Wat heb jij vandaag gekookt?

Chocoladesaus is gelukt (na 10x proberen met verschillende hoeveelheden) maar hoe kan ik nu 200ml maken? Als ik 20ml maak, eet ik er bv 10ml op en is die andere 10ml de dag nadien niet meer zo goed / lekker als ik die opwarm. Of dus gewoon altijd kleine hoeveelheden maken? Met eten heb je dat ook altijd dat het de dag nadien niet meer zo lekker is.

Beetje vreemd - verschil in smaak is er idd doch minder bij gebruik meer cacao, bewaartijd chocoladesaus hier probleemloos 2-3-4 weken in de koelkast -zelfs als het meerdere malen is opgewarmd, soms wordt ze wel wat dikker - maar op te lossen door wat melk toe te voegen. Ik ben nu wel een liefhebber van intense chocolade - dus véél cacao en zeker geen melkchocolade voor mij.

Andere optie: grotere hoeveelheid maken, verdelen en invriezen.

Vers is toch nog altijd lekkerder, neen? Ik probeer eens 300ml te maken en zie wat het geeft de week nadien.

1000050604.jpg

Nog eens carbonara...
Nog een beetje meer pastawater om iets meer saus te krijgen en ik ben er.

Heb mij daarstraks goe bezig gehouden.

Heb spicy tomatensoep, vol-au-vent en varkenswangetjes gemaakt voor de komende dagen. Dan kan dat goed wat intrekken in de pot.

Ossobuko it was .
Vlees lichtjes aangebakken en dan alles tegelijk den ovenschaal in op 164 voor een 1u 40 min en niet naar omgekeken . (Ja ook de erwtjes en de pekes )
Was lekker en durf zelfs te zeggen dat het beter was dan diegene die ik onlangs op restaurant gegeten heb bij een team etentje .
Beentjes met merg heb ik aan de hondjes gegeven (want het waren er natuurlijk 2 ) en ze vonden die ook heerlijk ondanks dat ze al elke bijna 1 kg gekookte ossenstaart hadden gekregen vandaag wat ze ook lekker vonden want heb geen enkel been terug gevonden . ;)

Bekijk bijlage 41093
Nog eens carbonara...
Nog een beetje meer pastawater om iets meer saus te krijgen en ik ben er.
This is the way. Pastawater kan je altijd extra toevoegen om die smeuïgheid erin te krijgen. Wel genoeg doorroeren tot je die crème-substantie krijgt, anders blijft het gewoon maar kookvocht onderaan.
Het is niet omdat je een kalfsschenkel gebruikt, dat je ossobuco maakt hé :unsure:
En waar is de polenta en gremolata?

This is the way. Pastawater kan je altijd extra toevoegen om die smeuïgheid erin te krijgen. Wel genoeg doorroeren tot je die crème-substantie krijgt, anders blijft het gewoon maar kookvocht onderaan.

Ik moet zeggen dat ik sinds ik de misonara ontdekt heb al lang geen klassieke carbonara meer heb gemaakt. En vaak ook nog met udon noodles, in plaats van met klassieke pasta :drool:

Het is niet omdat je een kalfsschenkel gebruikt, dat je ossobuco maakt hé :unsure:
Pertang is dit wat ik voor mijne neus kreeg toen ik in een Italiaans restaurant ossobuko besteld had …(met pekes en erwtjes als groenten en patatjes als extra ) en heb nog eens gekeken op de verpakking en daar staat kalfsvlees osso bucco op in 3 talen dus mag ik er vanuit gaan denk ik dat ik dus ossobuco gemaakt hebt .
(En nee niet met tomatensaus , want dat is infeite ook een manier van klaarmaken en ook geen kaas in mijn eten …want ben daar geen fan van . ;) )

Dat het niet volledig is zoals ze het doen in Italië …tja niet abnormaal dat gerechten hier aangepast worden naar meer het lokale .
Als ik iets chinees klaar maak is dat ook niet zoals ze het doen in China .

Laatst bewerkt:
Pertang is dit wat ik voor mijne neus kreeg toen ik in een Italiaans restaurant ossobuko besteld had …(met pekes en erwtjes als groenten en patatjes als extra ) en heb nog eens gekeken op de verpakking en daar staat kalfsvlees osso bucco op in 3 talen dus mag ik er vanuit gaan denk ik dat ik dus ossobuco gemaakt hebt .
(En nee niet met tomatensaus , want dat is infeite ook een manier van klaarmaken en ook geen kaas in mijn eten …want ben daar geen fan van . ;) )

Dat het niet volledig is zoals ze het doen in Italië …tja niet abnormaal dat gerechten hier aangepast worden naar meer het lokale .
Dat staat op de verpakking omdat de meeste mensen kalfsschenkel gebruiken voor ossobuco. Als ik straks een zak frietpatatten koop, ze kook, plet en meng met boter, melk en eidooier heb ik dan frieten gemaakt of puree?

Maar bon, ossobuco wordt blijkbaar vaak ook echt als synoniem gebruikt voor kalfsschenkel, dus in dat opzicht kan je dan inderdaad kalfsschenkel op Vlaamse wijze ook ossobuco noemen.

Ik moet zeggen dat ik sinds ik de misonara ontdekt heb al lang geen klassieke carbonara meer heb gemaakt. En vaak ook nog met udon noodles, in plaats van met klassieke pasta :drool:
Onlangs ook de versie met saffraan ontdekt. Persian twist. Of de Zozzona, waar de carbonara en amatriciana met elkaar versmelten.

Sowieso geen echte Italiaan dan want pekes en erwtjes uit een bokaal is iets wat ze in Italië niet gebruiken 😉

Dat staat op de verpakking omdat de meeste mensen kalfsschenkel gebruiken voor ossobuco. Als ik straks een zak frietpatatten koop, ze kook, plet en meng met boter, melk en eidooier heb ik dan frieten gemaakt of puree?

Maar bon, ossobuco wordt blijkbaar vaak ook echt als synoniem gebruikt voor kalfsschenkel, dus in dat opzicht kan je dan inderdaad kalfsschenkel op Vlaamse wijze ook ossobuco noemen.
je gaat het gewoon te ver zoeken omdat je denkt dat ossobuco een gerecht is.

Als je ossobuco googelt krijg je te lezen dat ossobuco gewoon bot met een gat in betekent (heb het dus effe voor u gedaan ) …en daarom zetten ze dat dus op de verpakking want anders hadden ze het wel kalfskotelet of zo genoemd , maar moet daar nu echt over gediscussieerd worden ???

Terug
Bovenaan