Wat heb jij vandaag gekookt?

Gisteren wraps :unsure: met zelfgemaakte kofte van kippengehakt en een looksausje.

Vandaag smeus (aka bloemkoolpurree met maar enkel patatten voor de binding met een topping van grijze garnalen, tomaten en een gepocheerd ei)...

Vanmiddag penne met 4kazensaus (mascarpone, pecorino, parmezan en gorgonzola) en pancetta.

Die van ons gaat mij weer verwijten dat ze geen klop meer gaat doen in de namiddag :laugh:

Buon appetito! molto buonissimo :love:

Mqn4Se2.jpg

Laatst bewerkt:
receptje toevallig?
ziet er super en makkelijk uit!

Inderdaad niet echt moeilijk dus geen recept :)

Maar zalm gemarineerd in sojasaus (zoete) en dan witloof bruin aangestoofd en op het einde ook wat sojasaus bij gedaan en laten karameliseren.

Zalm op het bord gedaan en dan rest van de marinade in de pan met een beetje water en dat laten opkoken als sausje voor over het geheel

Als het weer zo blijft, straks met tapas gaan picknicken in het park met de dochter!
Kaasjes, salami, olijven, zongedroogde tomaten, grissini met dip,...

Vandaag restjesdag. Maar morgen ribbekes op 4 wijzen met een ovenpatat met kruidenboter.

Lijkt me geen leuk werkje om nadien de bakplaat proper te krijgen. 😅
Dat valt goed mee eigenlijk, maar ik wil mijn kip niet anders meer. Zo in oven schaal is echt niet lekker persoonlijk.
Sap dat uit dit komt zo aan het spit, gewoon hemels.
En eigenlijk heeft deze oven nog niet zoveel gekost ook, rond de 130 euro.

Dat valt goed mee eigenlijk, maar ik wil mijn kip niet anders meer. Zo in oven schaal is echt niet lekker persoonlijk.
Sap dat uit dit komt zo aan het spit, gewoon hemels.
En eigenlijk heeft deze oven nog niet zoveel gekost ook, rond de 130 euro.
Je kan het braadvocht dat op je bakplaat terecht is gekomen losmaken met een beetje water en dan als basis voor een sausje bij een ander gerecht gebruiken. :)

Lijkt me geen leuk werkje om nadien de bakplaat proper te krijgen. 😅
Ik gooi er ofwel aluminiumpapier onder ofwel van die aluminiumbakjes (die van die pizza van nen euro :p) die ik heb platgedrukt. Na een tijdje gooi ik die dan weg en leg ik er nieuwe. Geen gedoe om zwaar te kuisen...

Zo een wraps kan je ook gewoon invriezen 😉

Maar bon, gisteren Toch ook wraps gegeten.
Boni "voorgebakken kebab" uit de diepvries (keilekker!!!) gebakken, wat sla, tomaat en mais erbij, zelf een sausje gemaakt ergens tussen tartaar en dressing in smikkelen maar!
Doeme heb vandaag 10 minuten staan twijfelen... aan de versmarktafdeling had ik dat geweten had ik in de diepvriesrayon gaan kijken... alhoewel dat mijne diepvries nu al uitpuilt...
Had echter geen zin in de kipversie die er lag, dus maar pittavlees meegenomen. Is niet hetzelfde, maar bon tzal ook wel ok zijn...

hoeveel vlees doe je er normaal gezien van in die zak in 1 wrap ? 100g of je doet maar wat :p?

Laatst bewerkt:
Ik gooi er ofwel aluminiumpapier onder ofwel van die aluminiumbakjes (die van die pizza van nen euro :p) die ik heb platgedrukt. Na een tijdje gooi ik die dan weg en leg ik er nieuwe. Geen gedoe om zwaar te kuisen...

Doeme heb vandaag 10 minuten staan twijfelen... aan de versmarktafdeling had ik dat geweten had ik in de diepvriesrayon gaan kijken... alhoewel dat mijne diepvries nu al uitpuilt...
Had echter geen zin in de kipversie die er lag, dus maar pittavlees meegenomen. Is niet hetzelfde, maar bon tzal ook wel ok zijn...

hoeveel vlees doe je er normaal gezien van in die zak in 1 wrap ? 100g of je doet maar wat :p?

Ik heb kleine pollen en gooi per wrap 2 pollen diepvrieskebab in de pan. Dus eigenlijk doe ik idd maar wat 😝

Terug
Bovenaan