Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eendenborstfilet. Dat krokant gebakken vet ... heerlijk. Dat er barbaren zijn die dat niet opeten.

Die van mij doet dat ook wel. Zeker als we gebraden kip hebben is dat toch een van haar grootste pluspunten in onze relatie.Mijn madam is zo eentje, maar ze geeft ze dan wel aan mij![]()
Dat recept mag je gerust delen

Vandaag Gentse stoverij. Recept van "lekkerbijons" Ruikt alvast goed
Is en blijft gewoon stoverij met andere zoetmiddel . En neen ik woon niet in die buitenlandse stad GentWat is het verschil met gewone stoverij?
Of moet je ze gewoon in Gent maken?

Waarom noem je ze Gentse Stoverij?
| Variant | Ingrediënten | Kenmerkende Smaak | Bijzonderheden |
| Vlaamse stoverij | Rundvlees, uien, donker bier, kruiden | Zoet en hartig | Vaak geserveerd met frieten |
| Gentse stoverij | Rundvlees, uien, kriekenbier, mosterd | Pittig en kruidig | Gebruik van donkere mosterd en kriekenbier |
| Limburgse stoverij | Rundvlees, uien, appelstroop, bier | Zoet en fruitig | Toevoeging van appelstroop |
| Waalse stoverij | Rundvlees, uien, witbier, kruiden | Lichter en frisser | Gebruik van witbier in plaats van donker bier |

Gember kan je eenvoudig invriezen. Ik koop altijd een groot stuk dat ik schil en in plakken snij voor ik het invries. Ik kan die plakken zo uit de vriezer gebruiken zonder ontdooien.Geen foto, maar deze avond zelf eens Aziatisch gekookt.
Gemarineerde kipblokjes (marinade van peper/zout/eiwit en bloem) met rijst, "atjar" en... zelfgemaakte "babi pangang" saus. Voor mij de eerste keer dat ik verse gember en stemgember gebruik in een gerecht en dat was tegelijk ook mijn fout bij de saus: iets te veel gebruikt dan het recept voorschreef (zat niet graag met overschot, want zou niet weten wat anders met verse gember doen) en bijgevolg was de gembersmaak te hard aanwezig in de saus. Ook iets te spicy gemaakt met sambal oelek. Zeker voor herhaling vatbaar, maar toch met rekening houden met de 2 aandachtpuntjes.![]()
Thanks! Merci voor de tip.Gember kan je eenvoudig invriezen. Ik koop altijd een groot stuk dat ik schil en in plakken snij voor ik het invries. Ik kan die plakken zo uit de vriezer gebruiken zonder ontdooien.
Het recept schreef 50 gram verse gember voor en heb er ongeveer 65 gram in gedaan, om den overschot weg te werken, maar is natuurlijk ook gevaarlijk om "buiten het boekje" te gaan met een niet-neutrale smaak als gember.Thanks! Merci voor de tip.
Ja en echt stom van mij ook eigenlijk.Het recept schreef 50 gram verse gember voor en heb er ongeveer 65 gram in gedaan, om den overschot weg te werken, maar is natuurlijk ook gevaarlijk om "buiten het boekje" te gaan met een niet-neutrale smaak als gember.