Wat heb jij vandaag gekookt?

Vanavond een Alpentoast. Een schel geroosterd volkorenbrood, besmeerd met een zoete tartaar, daarop een Wiener Schnitzel (kalf), en daarover een dikke schel Salzburger Almkonig kaas laten smelten en een goeie schel Bauernschinken!

Malzeit!

Morgen ribs & wings platter met coleslaw!

Nog een 2de versie gemaakt. Berner Toast. Met bearnaisesaus en champignons onder de kaas en hesp.

Damn boy :drool:

abZ1zw2.jpeg

Bekijk bijlage 30984
Smashburger XXL
Met guacamole, oude kaas, augurk, witloof en dik gesneden spek.
Ziet er vrij stevig uit, die combinatie. Ideaal voor de grote honger wel! Ik probeer meestal de combo cheddarkaas tussen de patties, soort van umami-mayo als saus, dunne schijfjes tomaat, rode ajuin, crunchy ijsbergsla (of koriander) en dan wat augurken en jalapenos.

En werkt die combo?
Enorm goed. Het witloof breekt de vettigheid van het vlees en spek. De guacamole zorgt ook voor wat zachtere smaak als tegenhanger voor het zout en kruiding van het vlees en de kaas.

Stevige burger idd, dat is dan wel een volledige maaltijd in één...

Varkensspiering tikka massala met een toefje zure room, limoensap en koriander.

Lekkerrrrr.

Varkensspiering is geweldig: vrij goedkoop en heel sappig. Met minimale kruiding (PSG) en mooi dichtgeschroeid een festijn.

Laatst bewerkt:
Bezig met een vorm van spaghetti bolognese.
Zeg bewust een vorm wat die van ons kennende verkracht die dat toch met ne kilo suiker en ne halve kilo champignons erbij te doen..:unsure:

Champignons bij bolognese ... neen toch.

En zwier jij daar hamburgers bij? Is dat geschikter gehakt dan het "gewone" gehakt dat je in de winkel kan vinden? Extra spek erbij deed ik vroeger ook wel eens.

Champignons bij bolognese ... neen toch.

En zwier jij daar hamburgers bij? Is dat geschikter gehakt dan het "gewone" gehakt dat je in de winkel kan vinden? Extra spek erbij deed ik vroeger ook wel eens.
Champignons doe ik soms ook wel eens maar bezie ik dan als een persoonlijke smaak.

Wat ik soms vroeger deed was ipv gewoon supermarkt gehakt de vulling van Italiaanse worsten gebruiken.
Iets vetter en "voller", maar waar ik nu zit vind ik die toch niet meer dus ben daarmee gestopt.

Maar ik gebruik ook geen rode wijn etc, maar wel een snufje suiker en voor de rest echt een butt load aan kruiden.

Voor mij moet het niet 100% authentiek zijn want ik maak meestal gewoon een pot die ik nog kan verdelen in meal containers voor op het werk dus het moet vooral naar mijn smaak zijn.

Champignons doe ik soms ook wel eens maar bezie ik dan als een persoonlijke smaak.

Wat ik soms vroeger deed was ipv gewoon supermarkt gehakt de vulling van Italiaanse worsten gebruiken.
Iets vetter en "voller", maar waar ik nu zit vind ik die toch niet meer dus ben daarmee gestopt.

Maar ik gebruik ook geen rode wijn etc, maar wel een snufje suiker en voor de rest echt een butt load aan kruiden.

Voor mij moet het niet 100% authentiek zijn want ik maak meestal gewoon een pot die ik nog kan verdelen in meal containers voor op het werk dus het moet vooral naar mijn smaak zijn.
"Authentieke bolognaise" bestaat amper. Allez, de ragu alla bolognese bestaat wel, maar er bestaan in België alleen al evenveel varianten als er gezinnen zijn. Ik vind een spaghetti bolognaise het comfortfood-gerecht bij uitstek en daarin mag je van mijn part zoveel in experimenteren als je wil. Wat de Italianen daar dan ook van mogen denken.

Ananas op pizza daarentegen ... :unsure:

Terug
Bovenaan