Wat heb jij vandaag gekookt?

Straks ik noem het vleessoep (is het goulash ) met gestampte patatjes .
Vleessoep gisteren al klaar gemaakt en staat nu te trekken …ze riekt in ieder geval al goed .

Inhoud van de “soep “
3 gesneden ajuinen
5 wortels ook in stukjes gesneden
4 stukken van die zoete paprika’s (ook in stukjes gesneden )
Look (zeker 4 of 5 stukjes en dan in zo een lookknijper erbij gedaan )
Rundstoofvlees
Kalfssauttee (of in blokjes gesneden kalfsvlees
Kippen blokjes
Kalkoen blokjes
Spek (grote blokjes zelf gesneden van een stuk rib )
Heb een grote pot gemaakt dus reken maar van elk vlees een dikke 500 gr . ;)

Patatjes heb ik zo eens een doos gekocht dat je gewoon moet mixen met melk en water …gewoonlijk maak ik het zelf met boter ,een ei, melk en nootmuskaat …ben benieuwd hoe dat gaat smaken .

Hola amigos. 2x Spaanse gerechten.

Een variant op gazpacho. De soep gemaakt van dikke vleestomaten en gevuld met blokjes courgette, aubergine en paprika, afgewerkt met wat olijfolie. Kan ook warm gegeten worden want koude soep is iets waar ik toch nog moet aan wennen.
1000024523.jpg

Arroz con pollo y pimientos.
1000024508.jpg

How to make kickass quesadillas.

Ik pas deze tips toe als ik quesadilla's maak en die maken wel een merkbaar verschil. Vooral de kaas mengen met de vulling ipv gewoon een laagje kaas, vulsel, kaas doen maakt ze veel beter.

Mja, dat kan ik me wel voorstellen als je ze maakt zoals op dat filmpje, want uiteindelijk bak je de ingredienten tussen die 2 tortilla helften.. Je ingredienten raken de pan niet.

ik bak mijn vulling op een pan en laat er de kaas tussensmelten (en meebakken) en dan de tortilla er bovenop, efkes laten hechten met de smeltkaas en dan flip ik de boel en schuif de tortilla er onderaan in voor krokantheid. En dan pas plooi ik dicht.

quesadilla's gemaakt. Heerlijk! Zag het op instagram passeren en had dat nog nooit gegeten. Kinderen zijn ook fan.
Cultural appropriation!

/s

Mijn vrouw is van Zuid-Amerika en hier passeren geregeld quesadilla's, Causa, Lomo/Pollo Saltado, Anticuchos, empanada's, Pan con chicharrón, Choclo con Queso etc.

(andere deel is verkeerde topic :unsure:)

Laatst bewerkt:
Eergisteren: slaatje van wortel, komkommer, sojascheuten, ananas en kip met een dressing van (ongezoete) pindakaas, kokosmelk, limoen en gember.

Gisteren: pastasla met tomaatjes, komkommer, mais, eitjes en tonijn met een dressing van yoghurt & curry.

Bijlagen

• 20240731_174201.jpg
    20240731_174201.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 10
  • 20240730_174158.jpg
    20240730_174158.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 12
Krijg je dan niet een 'pisgeur' omdat die ribbetjes worden gekookt ipv gebakken/gerookt. Iemand heeft me dat ooit is wijsgemaakt.
Nog nooit van gehoord, het gaat dan misschien om het voorgaren in kokend water.
Vroeger aten wij thuis vaak ribbetjes in zwarte bonensaus, nooit iets aan geroken.
Wel best dik bevleesde ribben gebruiken voor dit soort recepten.

koud eten vandaag!

Zelfs een BBQ is een brug te ver.

Meloen met parmaham als voorgerecht.

hoofdgerecht: een koude pastasalade met kip, groene pesto, gerookt spek, parmesanschilfers, zongedroogde tomaten en mozarellabolletjes.

En veel drinken heeft de weerman gezegd 🍺🍷🥃🍸🍹

Terug
Bovenaan