Wat heb jij vandaag gekookt?

Nice, heeft dit gerecht ook een naam? Is ideaal om een keto meal van te maken (met noedels op basis van konjac). :) En dat zijn ook Chinese of Vietnamese champignons als ik het goed zie?
I call it... Fart in a Pan. :lol:

Geen specifieke naam, gewoon iets met superveel ajuin in. Champignons zijn gewone bruine kastanjechampignons in kwartjes gesneden.

Gekookt voor vrienden: tartaar van tonijn, rosbief met ratatouille en krieltjes, aardbeien crumble met zelf gedraaid vanille ijs.
IMG_20240525_190803.jpg

Cote à l'os reverse sear klaargemaakt. Eerst tot 40 graden kerntemperatuur laten komen in de oven en dan op hoge temperatuur gebakken in een braadpan met tijm, rozemarijn en look. En dan wat goeie boter bij gesmolten. Nadien even laten rusten en dan met zeer veel smaak opgegeten. Botermals resultaat, mooie stukken vet ertussen dat ik met veel smaak heb opgegeten met een goed glas rode wijn.

Kan iemand een recept delen of aanraden voor tomatensoep? :) (Er bestaan er heel veel, op allerlei manieren bereid.)
Ik heb het nog nooit gemaakt, maar overweeg dit wel voor het familie/schoolfeest van volgend weekend (dus het moet echt goed zijn, want het is voor gasten).

Kan iemand een recept delen of aanraden voor tomatensoep? :) (Er bestaan er heel veel, op allerlei manieren bereid.)
Ik heb het nog nooit gemaakt, maar overweeg dit wel voor het familie/schoolfeest van volgend weekend (dus het moet echt goed zijn, want het is voor gasten).
Ik zag net deze passeren:
Heel simpel recept (zelf nog niet geprobeerd).

Ik zag net deze passeren:
Heel simpel recept (zelf nog niet geprobeerd).
Idd simpel recept. Ik merk wel "2 kampen" bij tomatensoepen: die met verse (rijpe) tomaten ofwel tomaten uit blik (zoals in deze video). Ik ga beiden eens proberen en zien wat wij het lekkerste vinden.

tzal wel zijn.

En de socarrat was weer perfect gelukt :love:

man, die heeft gesmaakt.
Daarover. Begin deze maand nog eens live gemerkt dat de paella met socarrat precies eerder in het Noorden zo wordt klaargemaakt en in het Zuiden ze precies een "nattere" paella klaarmaken. Niet minder lekker trouwens :love:.

kabeljauwhaasje filet met schubben van courgette, met hollandaise, bloemkoolzalf, geroosterde wortelen, garnalen in bierbeslag en spinazie-lookolie.

IMG-0971.jpg
IMG-0981.jpg

Heel lekker. Schubben moesten veel kleiner om de vis-look te hebben, maar ik vond geen kleinere.
Garnalen waren lekker maar mijn vet was niet warm genoeg, dus niet zo crispy.

Mooi en heel lekker bordje, al zeg ik het zelf :biglaugh: . Al kan ik nog steeds niet goed dresseren.

Laatst bewerkt:
kabeljauwhaasje met schubben van courgette, met hollandaise, bloemkoolzalf, geroosterde wortelen, garnalen in bierbeslag en spinazie-lookolie.

IMG-0971.jpg
IMG-0981.jpg

Heel lekker. Schubben moesten veel kleiner om de vis-look te hebben, maar ik vond geen kleinere.

Mooi en heel lekker bordje, al zeg ik het zelf :biglaugh: . Al kan ik nog steeds niet goed dresseren.
Mooi bord en ziet er lekker uit. Post hier eens wat vaker poeperman.

De vis sous vide bereid? Welke temperatuur en tijd? Vind het soms moeilijk in te schatten als ik een dikker stuk heb, bij vlees heb ik al tabelletjes gevonden met verschillende diktes.

ik post hier élke keer als ik iets deftig maak, dat is gewoon niet zo vaak :D In het bbq-topic durf ik ook wel eens posten, maar dat zijn meer hompen vlees en burgers.

Ik heb nu 30min op 45 graden vastgehouden. Helemaal goed eigenlijk, was niet zo'n dik stuk, maar kabeljauw mag voor mij echt glazig zijn. Het dunnere stuk is dan natuurlijk te ver.

Het was ook eerder een filet dan een haas, bij een haas is dat wrs een pak makkelijk om mooi te krijgen. na het sous-viden heb ik trouwens met een onkruidbrander de courgettes gebrand, maar dan valt op hoe moeilijk het is om een korst te krijgen op iets dat uit een waterbad komt. Meteen ook voor mij de bevestiging waarom ik steak liever reverse sear maak dan uit de sous.

ps: dankje voor het compliment!

kabeljauwhaasje filet met schubben van courgette, met hollandaise, bloemkoolzalf, geroosterde wortelen, garnalen in bierbeslag en spinazie-lookolie.

IMG-0971.jpg
IMG-0981.jpg

Mooi bordje.
Hoelang ben je daar aan bezig geweest?

Mooi bordje.
Hoelang ben je daar aan bezig geweest?
Alles bij elkaar anderhalf uur ofzo? Vooral die wortels heeft wel wat tijd gekost. Moet op zich wel lukken op een uurtje ook, maar mocht niet teveel lawaai maken (mijn vrouw had teamscalls in den bureau ernaast)

Terug
Bovenaan