Wat heb jij vandaag gekookt?

De grap nog niet uitgehaald met de lepel mosterd?

Hier schaft de pot straks: Kritharaki (Griekse pasta) met feta, pitareepjes, rode ui, paprika & wortel, en als ik nog ergens zwarte olijven kan vinden, die ook.

Is comfort-food dat snel klaar is "if need be". Ik koop altijd voor een portie of 4/5 aan groenten, snij die al op voorhand, en vries die dan per keer in. Dan is het op de avond zelf maar pasta koken, kaas snijden en vlees/groenten bakken.

Simpele ouderwetse kost hier vandaag. Jagerschotel zoals mijn ma dat vroeger noemde.

Gemengd gehakt in de pan gebakken, wortelen gestoofd en puree gemaakt. Licht aangepast met onder het gehakt de overschot van de brisket van dit weekend.

Dan in een grote ovenschaal het vlees, daarop de wortelen en daarop de pure. Dan de oven in voor 25 min en klaar.

De grap nog niet uitgehaald met de lepel mosterd?

Hier schaft de pot straks: Kritharaki (Griekse pasta) met feta, pitareepjes, rode ui, paprika & wortel, en als ik nog ergens zwarte olijven kan vinden, die ook.

Is comfort-food dat snel klaar is "if need be". Ik koop altijd voor een portie of 4/5 aan groenten, snij die al op voorhand, en vries die dan per keer in. Dan is het op de avond zelf maar pasta koken, kaas snijden en vlees/groenten bakken.
Klinkt heerlijk! Ga ik ook eens proberen!

Die kleine van ons steekt alles in haar mond zonder vrees. In citroen bijten? No probz! Mosterd van een lepel likken? Doe maar! Enkel bij samoeraisaus zag ik haar snoeteke toch wel sneller bleek trekken dan anders 😜

Klinkt heerlijk! Ga ik ook eens proberen!
En belachelijk simpel.

Alle groenten en kaas in blokjes van ~1cm³, de rode ui heb ik het liefst in halve ringen, dus dat doe ik dan maar zo (scheelt ook veel vervelend snijwerk)

Pasta koken (13 minuten geloof ik)
Als je verse groenten gebruikt: wortel eerst 7 minuten koken.
Vlees & groenten bakken in de wok tot het gaar is
Pasta bij het vlees doen, kaas erbij en alles mengen tot het mooi smeuig is.

Opscheppen & fretten. In de herfst kun je de groenten vervangen door pompoen (met rozemarijn). Ook lekker.

Zalmfilet met pestokorst en kerstomaten in de oven, afgewerkt met tagliatelle en wat parmezaan.

Eerste hit ‘zalm recept’ in zoekmachine maar zo lekker :love:

Zonet vroeg ik aan de dochter wat ze als ontbijt wou "maar ik heb geen boterhammen"!

- croque mama!
- croque? Zo een warme met kaas tussen?
- ja!

Gelukkig wél croque brood in de diepvries steken, ook kaas in huis maar geen hesp. Dan maar zalm erbij 😜 best wel lekker!

Gisteren, rijst, spek blokjes, wat erwten gemengd. Witte pens worst door middel gesneden en gevuld met geraspte kaas en zo in de oven.
In de zomer doen we er spek rond voor op de BBQ.

Gisteren heb ik blinde vink gegeten in tomatensaus om toch maar iets ontopic te posten.
Dat nummer was zijn tijd echt ver vooruit. Eén van de beste stukken, is als hij vraagt "wette gellie waar da kik goesting in heb", maar dan geen tijd laat aan de luisteraar om deze vraag te beantwoorden, en onmiddellijk zegt "in ne frut". Wat de hoogdringendheid en het ongeduld in onze huidige maatschappij aankaart. Dat is echt prachtig.

Kip in de slowcooker met verse ajuin. Daarbij kroketjes en 9 op de 10 zal het mayonaise worden.

Hammetje in de oven met gebakken aardappelen met provencaalse kruiden en dan wat paprika, pastinaak en pompoen in een pan gezwierd en aangestoofd met een klets ketjap. Lekker!

Pompoen in gerechten op soep na, daar moet ik toch van huiveren.

Vandaag was't hier een rekeninghoudend met mijn gebroken tand. Een stukje worst ( varkensgehakt), op een bedje van spinazie in een mix met aardapelletje en wat knofselder.
Simpel maar effectieve kost.

De soffritto gemaakt voor mijn tomatensaus...nu de tomatensaus wa laten inkoken en trekken.
morgen cannelloni con ricotta e spinaci :drool:

165790777-1437463076683650-4316516116473231009-n.jpg

Vandaag keer biefstuk reverse seared gedaan.
Kern tot 55 graden en dan in goeie boter kort op de pan.
Was zo mals als boter, je had er u tanden bijna niet voor nodig.

Tagliatelli, scampi, zongedroogde tomaten en de olie van de tomaten erdoor en klaar!
Deze middag een slaatje gegeten dus geen schuldgevoel over het gebrek aan groenten 😜

De soffritto gemaakt voor mijn tomatensaus...nu de tomatensaus wa laten inkoken en trekken.
morgen cannelloni con ricotta e spinaci :drool:
Twas supergeslaagd maar zwaar.. maar zwaar lekker. Volgende keer iets minder tomatenbechamel als laagje tussendoen. Deze keer ook een paar bollen mozarella in schijven gesneden en tussen de bechamel en de laag tomatensaus laten smelten.

VcBOEyw.jpg

Terug
Bovenaan