Wat heb jij vandaag gekookt?

Super easy dit.
Rijst koken, ajuin en look snijden en de pan in.
Samen met de rijst, wat surimi en wat wokgroenten uit ne zak.
Vissaus,suiker,sesamolie en klaar.

Excl rijst koken is dat 5 min werk. Nieuw go-to gerecht voor als ik geen tijd heb.

hier ist overduidelijk italiaanse week :D

vandaag tiramisu maken... gaat wel smaken met dat mooi weer. Morgen is het carbonara en dit weekend pizza maken.

Tis miss ne stomme tip voor de mensen die het niet weten (ik weet dat ook maar sinds 2 weken ofzo)
Maar als ge wilt dat uw koriander wa langer mee gaat dan 4 dagen, gewoon afknippen en in een potje in de frigo steken. Ik kocht altijd plantjes en na een paar dagen op het aanrecht gingen die altijd kapot, ongeacht wat ik ook deed.
Dees is een pak minder moeite.

Tis miss ne stomme tip voor de mensen die het niet weten (ik weet dat ook maar sinds 2 weken ofzo)
Maar als ge wilt dat uw koriander wa langer mee gaat dan 4 dagen, gewoon afknippen en in een potje in de frigo steken. Ik kocht altijd plantjes en na een paar dagen op het aanrecht gingen die altijd kapot, ongeacht wat ik ook deed.
jep, ik bewaar die van mij in een afgesloten doosje in de koelkast en dat blijft minstens 2 weken heel vers op die manier.

Ik koop ze niet als plantjes, maar in busseltjes bij de Turk.

jep, ik bewaar die van mij in een afgesloten doosje in de koelkast en dat blijft minstens 2 weken heel vers op die manier.

Ik koop ze niet als plantjes, maar in busseltjes bij de Turk.

Ja in de colruyt of Aldi hebben ze da helaas dus ni zo.
Die bussels zijn thans wel heel handig!

Die plantjes uit de supermarkt worden ook heel rap en ideale omstandigheden opgekweekt om groot te zijn en er goed uit te zien.
Dan komen die in een supermarkt en tot slot op uw aanrecht, eigenlijk op een veel te korte periode. Die dingen kunnen daar gewoon niet mee om.
Als ge dat wilt: best zelf zaaien en kweken, gaat veel langer mee. Onze rozemarijn is ondertussen een enorme struik geworden :) . We hebben wel de luxe om die in volle grond te zetten. Maar in ne pot krijgt ge die even goed groot.

Ja in de colruyt of Aldi hebben ze da helaas dus ni zo.
Die bussels zijn thans wel heel handig!
Ik koop bij Colruyt altijd koriander in bussels hoor:
https://www.colruyt.be/nl/producten?page=1&searchTerm=koriander&suggestion=none&type=product

Basilicum koop ik daar als plantje. De truc om die in leven te houden is om die te verpotten naar een pot die drie keer zo groot is (je kan die stengel per stengel losmaken en verplanten. Als je dan altijd de bovenste bladeren laat staan groeien die een hele zomer lang.

Die plantjes uit de supermarkt worden ook heel rap en ideale omstandigheden opgekweekt om groot te zijn en er goed uit te zien.
Dan komen die in een supermarkt en tot slot op uw aanrecht, eigenlijk op een veel te korte periode. Die dingen kunnen daar gewoon niet mee om.
Als ge dat wilt: best zelf zaaien en kweken, gaat veel langer mee. Onze rozemarijn is ondertussen een enorme struik geworden :) . We hebben wel de luxe om die in volle grond te zetten. Maar in ne pot krijgt ge die even goed groot.

Ja ik had vroeger zo een klein tuintje in ne pot. Rozemarijn, tijm en munt ging gelijk niks. Maar basilicum en koriander kreeg ik nooit te goei. En als basilicum groeide dan verloor dat wat zijne smaak vond ik en had da minder blaadjes?

Koriander moet ge in pot zetten die groot genoeg is. Basilicum is de moeilijkste: dat heeft veel licht en warmte nodig.
Da's echt tijdens de warmste maanden dat ik dat maar goed krijg. En het kan zijn dat ge inderdaad minder blaadjes hebt dan een supermarkt plante. Die staan daar in ideale omstandigheden, kans is klein dat ge dat thuis even goed krijgt.

Heb vorig jaar als eerste test zo is wat cuttings van een basilicumplantje uit de supermarkt laten propageren in een glas water en dan verplant in de serre. Dat groeide als onkruid 😅 Was natuurlijk wel een perfecte zomer. Idem met dragon.
Basilicum

Ik heb eens wat supermarktplantjes in onze tuin verplant. De rozemarijn is amper gegroeid, maar de tijm doet het wel aardig. Als we de tuin gaan aanpakken wil ik daar wel een toegewijde plek voor bedenken. We hebben wel vrij zure grond (Kempen, zanderig, dennen), dus ik zal wat potgrond in de tuin moeten zwieren.

Carbonara met eitjes van eigen kip :love:

gX9Aub8.jpg

Soft taco shells, gevuld met gehakt dat gebakken is met een zakje taco kruiden.
Dan als het gehakt in de taco shell zit wat sliced green jalapeno uit een potje erop en dan ijsberg sla en topped met zelfgemaakte pico de gallo.

Niet eens slecht voor ne keer maar moet dat toch niet wekelijks hebben, kwam eerder door spontane goesting in pico de gallo en jalapeno's.

Gisteren weer eens wraps gemaakt, dat is de gemakkelijkste maaltijd die we hier hebben als het weer wat beter is en stiekem misschien wel mijn favoriete maaltijd. Tafel is in een handomdraai gedekt en we moeten amper iets voorbereiden.

Falafel, verse koriander, zure room, groene jalapenoschijfjes, kerstomaatjes, guacamole, feta, chipotle in adobesaus, kwak sriracha en mayonnaise, ...

Ik ben even lang bezig met mijn wrap samen te stellen als deze op te eten. :p Binnenkort ook wat pulled pork maken op de BBQ en met een gelijkaardige resem toppings mijn broodjes opvullen. Feta wissel ik dan wel in met cheddar.

Heerlijke, smaakvolle Gyros van de lokale slager, extra paprika gestoofd en bruine rijst. Past ideaal bij dit gure weer! 😇

Terug
Bovenaan