Wat heb jij vandaag gekookt?

Kalkoenstoofvlees. Lukraak gekocht en heb het nu klaargemaakt zoals ik gewoon stoofvlees klaarmaak, maar dan met een blond bier (Corsendonk Agnus) en gevogeltefond. En dan een kruidentuiltje met laurier en verse tijm uit de tuin en de obligate boterham met mosterd. Staat net op, dus als iemand nog tips heeft wat ik er nog bij zou kunnen zwieren? Eens zot gedaan en er ook wat zoete ketjap in gedaan.

Ik doe er vaak ook een boterham met luikse stroop bij

Gisteren om 19u pulled porc opgezet voor 24u sous vide. Kom om 8u beneden en was afgeslagen door te weinig water. Stobd op 28• dus was al tijdje af.

Wat doe ik best? Zo lang mogelijk vandaag laten garen en vanavond iets anders eten of het er op wagen en om 19u nog 1.30u in de oven?

Gisteren om 19u pulled porc opgezet voor 24u sous vide. Kom om 8u beneden en was afgeslagen door te weinig water. Stobd op 28• dus was al tijdje af.

Wat doe ik best? Zo lang mogelijk vandaag laten garen en vanavond iets anders eten of het er op wagen en om 19u nog 1.30u in de oven?

Och ja, is vacuum getrokken aangezien sousvide. Als het er toch 24u inmocht zou ik het gewoon weer insteken.

varkenswangen, met bruine suiker, veel ajuin en een stukje donkere chocola. In chimay. En morgen met frietjes in ossewit gebakken opsmikkelen.

zEZwbLk.jpeg

Griekse quesadilla gyros met zelf gemaakte ‘wraps’ en tzaziki. Eerste keer dat ik deeg maak, was nog niet 100% maar toch. Mannekes, dat was lekker.

IMG_2482.jpeg

Zelf geprobeerd eens cordon bleu te maken. Tip: op voorhand kijken dat ge dunne prikkers in huis hebt ipv de brede krengen die ik moest gebruiken. Redelijk goed gelukt, ook al is er toch wel wat kaas in de pan gelekt en is het me niet helemaal gelukt het ding mooi plat te krijgen. Met ovengeroosterde worteltjes met honing en amandel erbij.
1000017951.jpg

varkenswangen, met bruine suiker, veel ajuin en een stukje donkere chocola. In chimay. En morgen met frietjes in ossewit gebakken opsmikkelen.

zEZwbLk.jpeg
Hoeveel bruine suiker? Gisteren een wat zoetere wildstoofpot gegeten op restaurant en dat ga ik toch ook wel eens proberen. Peperkoek met siroop erbij helpt ook wel, maar niet zoveel.

Had nu uit frankrijk kant en klaar deeg mee, maar volgende keer maak ik het zelf. Water bloem zout en wat olijfolie.
Hmm, de Albert Heijn hier had vroeger een goeie kant-en klare flamkuchendeeg, maar ze verkopen hem niet meer.:sop:

Kzal hem ook maar es zelf proberen maken dan.

Terug
Bovenaan