Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heerlijk! Doet me terug denken aan USA.Ontbijtje.

Heerlijk! Doet me terug denken aan USA.
Nog wat maple syrup, kaneel, slagroom, blauwe bessen en aardbeien![]()
ik heb er effectief gegeten met slagroom en wat herfstframboosjes uit de tuin.
Carbonstaal icm een wokbrander idd.Ik heb zeer impulsief* een wok gekocht. Zelden gebruikt sinds mijn studententijd, wat een geweldige manier van koken eigenlijk. Heb er als eerste zoetzure kip met noedels in gemaakt. Zeer lekker, relatief weinig werk. Recept van J. Kenji Lopez-Alt.
*Zo impulsief dat ik er niks over opgezocht had en meteen op een heel goeie deal voor een Demeyere wok gesprongen ben. Alleen is die van roestvrij staal en had ik achteraf waarschijnlijk beter een goedkopere carbonstaal wok gekocht, wat hiervoor een beter materiaal is. Achja!

Mja, je verliest bij inductie een belangrijke eigenschap van het wokken, namelijk dat de wok overal even gloeiend heet is. Dat bij mij vooral de onderkant zeer heet was en de wanden minder, loste ik nu een beetje op door in batches te werken, telkens wat kleine hoeveelheden per keer.Carbonstaal icm een wokbrander idd.
Ik heb ook een rvs Demeyere, en echt wokken kan je daar toch niet mee doen op inductie![]()
Een wokbrander kopen zou je toch dichterbij the real thing moeten brengen?Mja, je verliest bij inductie een belangrijke eigenschap van het wokken, namelijk dat de wok overal even gloeiend heet is. Dat bij mij vooral de onderkant zeer heet was en de wanden minder, loste ik nu een beetje op door in batches te werken, telkens wat kleine hoeveelheden per keer.
Ik ga de komende tijd er nog wat mee experimenteren maar had wel al een vermoeden dat het moeilijk ging zijn the real thing te benaderen. Zolang het eten maar lekker is!
Zo doe ik het inderdaad ook wel, als je hem te vol gooit krijg je snel een stoofpotje.Mja, je verliest bij inductie een belangrijke eigenschap van het wokken, namelijk dat de wok overal even gloeiend heet is. Dat bij mij vooral de onderkant zeer heet was en de wanden minder, loste ik nu een beetje op door in batches te werken, telkens wat kleine hoeveelheden per keer.
Ik ga de komende tijd er nog wat mee experimenteren maar had wel al een vermoeden dat het moeilijk ging zijn the real thing te benaderen. Zolang het eten maar lekker is!
Ik heb ook zo'n Demeyere rvs wok en ondertussen weet ik een beetje wat wel en niet lukt. Het grote probleem tov een C-staal wok is dat de rvs niet nonstick wordt na verloop van tijd. Daardoor zijn gebakken rijst of noedelgerechten moeilijk perfect te krijgen want die blijven dan plakken als de pest tegen de bodem..Ik heb zeer impulsief* een wok gekocht. Zelden gebruikt sinds mijn studententijd, wat een geweldige manier van koken eigenlijk. Heb er als eerste zoetzure kip met noedels in gemaakt. Zeer lekker, relatief weinig werk. Recept van J. Kenji Lopez-Alt.
*Zo impulsief dat ik er niks over opgezocht had en meteen op een heel goeie deal voor een Demeyere wok gesprongen ben. Alleen is die van roestvrij staal en had ik achteraf waarschijnlijk beter een goedkopere carbonstaal wok gekocht, wat hiervoor een beter materiaal is. Achja!
Klopt. Vlees is prima te schroeien en kan je lang genoeg laten liggen tot het los komt, bij gebakken rijst is dat echter zo goed als onmogelijkIk heb ook zo'n Demeyere rvs wok en ondertussen weet ik een beetje wat wel en niet lukt. Het grote probleem tov een C-staal wok is dat de rvs niet nonstick wordt na verloop van tijd. Daardoor zijn gebakken rijst of noedelgerechten moeilijk perfect te krijgen want die blijven dan plakken als de pest tegen de bodem..
Misschien heb jij betere techniek dan ik, maar een simpele fried rice ga ik dus eerder in een van mijn andere pannen doen dan in mijn wok die er nochtans voor dient
Ik gebruik zelf al een hele tijd geen non-stick pannen meer dus ik heb er wel wat ervaring mee, maar vind het inderdaad moeilijk om fried rice in de rvs wok te maken. Mijn eerste poging was niet zo’n succes met rijst die aan de pan bleef kleven, misschien omdat ik toen ook te veel ingrediënten combineerde waardoor de wok een beetje overvol was. Voor de tweede poging heb ik simpele egg fried rice gemaakt en dat was al wat beter gelukt.Ik heb ook zo'n Demeyere rvs wok en ondertussen weet ik een beetje wat wel en niet lukt. Het grote probleem tov een C-staal wok is dat de rvs niet nonstick wordt na verloop van tijd. Daardoor zijn gebakken rijst of noedelgerechten moeilijk perfect te krijgen want die blijven dan plakken als de pest tegen de bodem..
Misschien heb jij betere techniek dan ik, maar een simpele fried rice ga ik dus eerder in een van mijn andere pannen doen dan in mijn wok die er nochtans voor dient