Wat heb jij vandaag gekookt?

Ik volg gelijkaardige profielen (of zie die alleszins regelmatig passeren), Binging with Babish past ook wel in dat rijtje vind ik.
Yep die is ook wel leuk. Die z'n basics with Babisch video's zijn ook heel interessant.

Weissman volg ik de laatste tijd iets minder. 't was precies wa meer gericht op show dan op echt koken.

Vanilleijs en fruitsmoothie.
IMG_20230909_120639.jpg

Zondag of maandag eens te proberen: geroosterde spitskool met misoboter. Ziet er belachelijk lekker uit, maar is het dat ook? Let's find out!

Ik ben zot van champignons maar dus nog nooit gegeten!

Super easy! Champignons goe aanbakken met peper zout en wa peterselie. Wa kippebouillon nemen (ik heb 500ml voor 1kg champigons).

Als champignons mooi gekleurd zijn, bouillon bijkappen, efkes laten inkoken en wa maizena bij voor klein beetje in te dikken. Kleir! Aja en nog een soeplepel balsamico azijn bijdoen!

Super easy! Champignons goe aanbakken met peper zout en wa peterselie. Wa kippebouillon nemen (ik heb 500ml voor 1kg champigons).

Als champignons mooi gekleurd zijn, bouillon bijkappen, efkes laten inkoken en wa maizena bij voor klein beetje in te dikken. Kleir! Aja en nog een soeplepel balsamico azijn bijdoen!

Zie precies geen peterselie op je foto?

Ik gebruik citroensap ipv balsamico.
Dat kleine hintje frisheid doet maakt het imo wel af.

Scheutje room en toets Whiskey?

Spieringgebraad van ca. 700 gr in de oven met een soort hoisinsaus. Ongeveer twee uur en het resultaat zal iets steviger zijn dan pulled pork, gok ik. En een shitload aan peekespoempoenstoemp.

Eerste poging: Geslaagd maar de saus mist nog wat verfijning en ik moet de mosseljus sterker reduceren - de sla zou ik eveneens vervangen door iets anders (mss kool of spinazie) en ik zoek ook nog een krokant element , dat gezegd zijnde: potentieel een zalige combinatie
  • Kabeljauwhaasje, gestoomd
  • Shiitake, gebakken
  • Beurre Blanc saus op basis van mosseljus met toets van curry, bieslook
  • Sla (sla, lente -ui, bieslook)
  • Puree

Terug
Bovenaan