Wat heb jij vandaag gekookt?

Tonkatsu met zelfgemaakte tonkatsu saus. Tonkatsu is wel ok (al vaak kalfsvlees alla milanese gemaakt dus niet zo speciaal) maar die saus! Absurd goed.
20230830_195031.jpg

Had nog een restje Roquefortsaus. Heb nu champignons en spek gebakken, geflambeerd met wat cognac en daar nu die saus bijgekapt en afgekruid met peterselie. Opeten als pastasaus. :p

Pasta alla gricia. Helaas geen guanciale, maar gerookt spek is ook goed. In de pan met het spekvet dan de pasta gedaan met pastawater en een shitload aan vers geraspte pecorino romano en grofgemalen zwarte peper.

Simpel, maar o zo verdomd goed. Dat is Italiaanse keuken. Vincenzo's Plate zou het goedkeuren.

Tonkatsu met zelfgemaakte tonkatsu saus. Tonkatsu is wel ok (al vaak kalfsvlees alla milanese gemaakt dus niet zo speciaal) maar die saus! Absurd goed.Bekijk bijlage 22528
Welke hoeveelheden ketchup (tomaten?), worcestershire saus, sojasaus en suiker ?

Al kan ik begrijpen dat die saus lekker is met al die suiker erin ;p. Ik vond pure sojasaus in Japan al lekker met schnitzel op de rijst. (wegens gebrek aan iets anders in die banto boxen...)

Welke hoeveelheden ketchup (tomaten?), worcestershire saus, sojasaus en suiker ?

Al kan ik begrijpen dat die saus lekker is met al die suiker erin ;p. Ik vond pure sojasaus in Japan al lekker met schnitzel op de rijst. (wegens gebrek aan iets anders in die banto boxen...)
Voor 600 ml saus, recept uit Japaneasy van Tim Anderson (ik heb de helft gemaakt en iets minder suiker er in gedaan):
  • 200 ml worcestersaus
  • 4 eetlepels sojasaus
  • 2 eetlepels mirin
  • 2 eetlepels bruine suiker
  • 1.5 eetlepels rijstazijn
  • halve ui, fijngesneden
  • 8 dadels
  • halve appel, geschild en geraspt
  • 1 theelepel pittige mosterd
  • flink snuifje knoflookpoeder
  • flink snuifje witte peper
  • 200 ml tomatenketchup

Niet gekookt maar oooooh, zo simpel en lekker! 😍
Bruin brood met mayonaise, schijfjes heerlijk sappige tomaat en schijfjes hardgekookt ei er bovenop.

Vincenzo's Plate zou het goedkeuren.
Is dit een goed Youtube kanaal?

Ik kende het niet, de titels van een paar filmpjes en thumbnails deden niet echt hoog niveau vermoeden. :unsure:

Maar ik vind de meeste kookkanalen op YouTube echt lame dus misschien ligt het aan mij.

edit: ha die kerel heeft ook een "gewone" site.

Laatst bewerkt:
Is dit een goed Youtube kanaal?

Ik kende het niet, de titels van een paar filmpjes en thumbnails deden niet echt hoog niveau vermoeden. :unsure:

Maar ik vind de meeste kookkanalen op YouTube echt lame dus misschien ligt het aan mij.

edit: ha die kerel heeft ook een "gewone" site.
Ik leerde hem kennen door zijn filmpjes waar hij commentaar geeft op hoe andere mensen pasta maken en vooral molesteren. Maar zijn gerechten vind ik ook wel goed. Kijkt alleszins makkelijk weg. Max Mariola zijn filmpjes zijn ook oertypisch Italiaans (de playboy straalt er van af) maar ziet er wel allemaal goed uit. Dan heb je ook nog The Pasta Queen maar die vind ik iets té.

Bedankt voor de suggesties, ga ze eens bekijken. Ik volg eigenlijk weinig kookkanalen op YT, soms een tijdje een nieuwe tot die me gaat irriteren. Ik wil eigenlijk gewoon iemand die rustig en duidelijk recepten maakt en uitlegt zonder alle tralala errond. Veel te veel van die youtube koks proberen influencers te zijn. Ook kookgerelateerd: onlangs Chef’s Table op Netflix bekeken en dat is bij momenten toch ook vrij pompeus.

Wat ik wel nog volg:
J. Kenji Lopez-Alt (voor alles, de kerel die me heeft leren koken)
Jacques Pepin (Frans)
Italia Squisita (Italiaans)
Middle Eats (Midden-Oosters)
Just One Cookbook (Japans)
Adam Liaw (Japans)
Spain On A Fork (Spaans)

Momenteel een kans aan’t geven:
Adam Ragusea
Brian Lagerstrom
Helen Rennie

Ik volg er een paar maar degene die voor mij de beste, bruikbare recepten hebben:

Brian Lagerstrom
Chef Jack Owens
Sip and Feast
Spain on a Fork (ik haat die vent wel, met z’n gesmek altijd. :rofl:
Not another cooking show

Leuk om te volgen:
Sam the cooking guy
Joshua Weissman
Guga
Ethan Chlebowski

vrijdag heb ik hier volk voor ne restjesdrink (traditie na de zomer om alles van biervoorraad te kleinen)

ga dit maken om een fondke te leggen
traaggegaarde ribbekes met bbq saus (garen tot we de beentjes er kunnen uittrekken terwijl een stuk rib van 10cm tussen het broodje ligt met wat coleslaw)

ribwich-195.jpg

Ik volg er een paar maar degene die voor mij de beste, bruikbare recepten hebben:

Brian Lagerstrom
Chef Jack Owens
Sip and Feast
Spain on a Fork (ik haat die vent wel, met z’n gesmek altijd. :rofl:
Not another cooking show

Leuk om te volgen:
Sam the cooking guy
Joshua Weissman
Guga
Ethan Chlebowski
Ik volg gelijkaardige profielen (of zie die alleszins regelmatig passeren), Binging with Babish past ook wel in dat rijtje vind ik.

Terug
Bovenaan