Wat heb jij vandaag gekookt?

Om mijn vakantie goed in te zetten maak ik vanavond een Paella Valenciana. Met kip en konijn, artisjok, snijbonen.

mZISB8k.jpeg

Heel mooi! Heb je verse artisjok gebruikt, of uit blik?

Ik doe ook graag artisjok bij mijn Spaanse rijst, maar ik pak blik... Ik zou graag eens verse erin doen, maar ik heb heeeeeel lang geleden eens een artisjok vers gekocht en daar perongeluk bijna alles van weggesneden. Ik had nog een mini kubieke centimeter artisjok over, en ik ben er vrij zeker van dat dat nog een stuk was dat je eigenlijk niet moet opeten. :unsure:

Heel mooi! Heb je verse artisjok gebruikt, of uit blik?

Ik doe ook graag artisjok bij mijn Spaanse rijst, maar ik pak blik... Ik zou graag eens verse erin doen, maar ik heb heeeeeel lang geleden eens een artisjok vers gekocht en daar perongeluk bijna alles van weggesneden. Ik had nog een mini kubieke centimeter artisjok over, en ik ben er vrij zeker van dat dat nog een stuk was dat je eigenlijk niet moet opeten. :unsure:

Ik heb verse versneden. Maar heb dezelfde conclusie als jij, volgende keer uit blik. Fak daar schoot niks van over.

Ik had een filmpje bekeken hoe dat te schillen. Daar stond wel minder pluis in hoor, die kerel gaf een snee en het was er uit. Ik had daar een toef haar op staan waar de gemiddelde puber jaloers op zou zijn.

Laatst bewerkt:
Nationale feestdag.

Menu

Assortiment koude en warme tapas
Seafood paella
Crema catalana
Veel sangria.

Klassieke belgische keuken!

Nationale feestdag.

menu:
hoofdgerecht :
luiewijvewortelpuree
gemarineerde spek (gisteren gebakken, vandaag gemicrowaved)

nagerecht :
luiewijve Mokka crème glace van Boni

Your Welcome.

Hier eentje herhaald, de laatste foto’s zijn van de eerste poging, de inkopen zijn van nu. Het is een soort Crunchwrap van Taco Bell, maar dan zelfgemaakt.

IMG_1279.jpeg
IMG_6851.jpeg
IMG_6852.jpeg
IMG_6853.jpeg
IMG_6854.jpeg
IMG_6875.jpeg
IMG_6876.jpeg
IMG_6877.jpeg
IMG_6878.jpeg
IMG_6880.jpeg

Gisteren bij die seafood paella net op tijd gezien dat die 4 grote gamba's in het midden omcirkeld door mosselen een swastika gevormd hadden :lol:

Buitencirkel was rood, middencirkel zag geelwit van de rijst die bovenkwam, en daar dat gamba hakenkruis in.

Better not do that!

Gisteren bij die seafood paella net op tijd gezien dat die 4 grote gamba's in het midden omcirkeld door mosselen een swastika gevormd hadden :laugh:

Buitencirkel was rood, middencirkel zag geelwit van de rijst die bovenkwam, en daar dat gamba hakenkruis in.

Better not do that!
Poidnh :unsure:

Terug
Bovenaan