Wat heb jij vandaag gekookt?

IMG-20230610-170228.jpg

Veels te warm om te koken!

Straks een griekse grillmix. Gemarineerde lamssatékes van de hoeveslager hier vlakbij. Looksauske bijmaken. Een schotel tomaat-feta-orzo onder de grill steken als side dish. En dan nog een griekse salade erbij met gegrilde tomaat, zoete puntpaprika, courgette. Afgrillen op de bbq, laten afkoelen, versnijden en dan mengen in een koude pastasla met nog wat rauwe rode ui, feta en komkommer. En wijn bij. Veel wijn.

Deze namiddag komt er volk eten en zwemmen. Heb het maar 1x moeten vragen. Raar he. Moesten zelfs geen agenda checken.

Onder het motto lekker gezond :

Ne carerro afgebakken (mexicano), tussen een broodje gelegd, nog een schijfje cheddar derop en even in de microgolf, dan saaske derop en smullen... Heeft wel gesmaakt mijn probeersel

Daarna wel een nectarine gegeten om een beetje te balanceren :unsure:

Spijtig genoeg geen foto genomen

Onder het motto lekker gezond :

Ne carerro afgebakken (mexicano), tussen een broodje gelegd, nog een schijfje cheddar derop en even in de microgolf, dan saaske derop en smullen... Heeft wel gesmaakt mijn probeersel

Daarna wel een nectarine gegeten om een beetje te balanceren :unsure:

Spijtig genoeg geen foto genomen
Volgens mij heeft @Tonerider onlangs exact hetzelfde gegeten 😅 (behalve de nectarine dan)

Black Angus cote à l'os tot in de perfectie gebakken (reverse sear - 46°C kerntemperatuur en dan afgrillen met meegeroosterde rozemarijn en goeie boerenboter) met Hasselback aardappeltjes met tijm en look en een rucolasalade met buffelmozzarella en zoete kerstomaatjes.

En goeie wijn om het door te spoelen.

Life is good.

Ik heb de 'hoge cholesterol'-versie van een bistroklassieker gemaakt, Croque Monsieur.

Licht getoast brood, laagje mosterd, laagje ham, laagje gruyère, weer licht getoast brood en dat dan bedekt met een laag kaas-bechamelsaus om vervolgens het geheel onder de grill te zetten.

Bijlagen

• 20230630_200516.jpg
    20230630_200516.jpg
    990,6 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan