Wat heb jij vandaag gekookt?

Heb toch graag dat ze wat verse groenten binnenhebben...

veel meer dan erwtjes en wortelkes en appelmoes krijgt ge er niet in.

ieuw erwtjes...

Lijkt mij dat boontjes, tomaat, sla of komkommer toch wel moet lukken of een bloemkool met melksaus ? Allez dat vond ik toch nog wel ok toen ik jong was. En dat eet ik dan ook wel eens van groente.

Al kun je met melksaus veel van die groenten die iemand anders niet eet wel eetbaar maken voor kinderen (een gewone bloemkool of brocolli krijg ik niet binnen, met melksaus lukt dat nog juist). Alles met een specifieke smaak is echter een no go. Zoals rode kool, zure kool, radijsjes, witte bonen, spruiten, etc...
 
Hier is eigenlijk bijna alles prima, als ik er maar mais bij kap! 😆😆 Ons madam haar favoriete "groente".
Maar die fret olijven, wordt euforisch bij chili of curry, eiste dit weekend dat ik broccoli zou kopen om soep te maken, I think we're in a good place. Al vindt ze sla en ajuin en champignons vies. Kan ik nog net mee leven, die ajuin en champignons smijt ik in de hakmolen 😈😈😈
 
Mijn kids zijn 4 en 6 ( 5-7 dit jaar)
Voor de jongste hebben we op aanraden van een vriendin eens een mooie blinkende doos gemaakt met een hoop cadeaus in.
Cheap ass mini gifts.
Maar werkte blijkbaar wel motiverend om beter haar best te doen. Eten ging plots beter binnen lol...
Greedy bastards!
 
on other news: heb zonet mijn vulling voor de dumplings gemaakt... morgen potstickers 😋 😋

In welke saus doppen jullie die nadien? Ik heb hier nog kikoman sojasaus staan voor sushi, dat zal er wel mee smaken denk ik..
chilisaus?
 
oeh, recept please? :)

- shiro miso is mss wel een ingrediënt dat niet zo vrij te krijgen is in uw streek.

Is een geurbom. En smaak zit wel cava.
Morgen na concentratie wellicht beter .
 
Een recept Vietnamees noemen en er dan miso insmijten ;_;
Jij bent toch wel echt een purist in de keuken hé. :D

Uiteindelijk gebruiken veel van die Aziatische keukens iets dat sterk lijkt op miso, maar een net iets anders fermentatieproces heeft. In Korea heb je Doenjang, in Vietnam Tuong, in China Huang Jiang, in Indonesië Tauco, en ga zo maar door. Miso is hier wel doorgaans gemakkelijker te vinden dan die andere varianten.
 
ieuw erwtjes...

Lijkt mij dat boontjes, tomaat, sla of komkommer toch wel moet lukken of een bloemkool met melksaus ? Allez dat vond ik toch nog wel ok toen ik jong was. En dat eet ik dan ook wel eens van groente.

Al kun je met melksaus veel van die groenten die iemand anders niet eet wel eetbaar maken voor kinderen (een gewone bloemkool of brocolli krijg ik niet binnen, met melksaus lukt dat nog juist). Alles met een specifieke smaak is echter een no go. Zoals rode kool, zure kool, radijsjes, witte bonen, spruiten, etc...
Melksaus? :p
 
In principe bechamel.
Gewoon boter, bloem aanbakken dan blussen met melk tot het gebonden is. Als kind heb ik dat enorm veel gegeten omdat ik anders de smaak van die brocolli, bloemkool, savooikool, knolselder, etc niet lekker vond. Met die saus en dan wat aardappelen daarin pletten en dan ging dat als niets binnen.

Of het dan nog zo gezond is, dat laat ik in het midden. Maar zo at ik wel groenten. Zonder dat trucje en het zou armoei troef geweest zijn.

Maar alles met dikke bonen blijft een no go voor mij... (dus geen bonen- of linzensoep). Dat smaakt ranzig... en neen geen chili con carné...
Ik ben een groot kind, en heb de smaak van een kind blijven hebben. Een enorm voordeel als je zelf kookt, dan bepaal je namelijk zelf wat de pot schaft en moet je uw hoofd er niet langs leggen zoals ik vroeger als kind deed wanneer men iets maakte wat ik niet lekker vond (en dat ik dag 2, dag 3, etc opnieuw kreeg totdat ze het uiteindelijk opgaven)
 
Terug
Bovenaan