Wat heb jij vandaag gekookt?

Simpele kost vanavond. Varkensfiletkorteletjes met blackwellsaus, gestoomde aardappelen en prinsesseboontjes.

Kip Cashew, volgende keer minder soja saus want 't was nogal zout.

photo1.jpg

photo.jpg

Probeer het eens met hoisin saus ipv soja, verder dezelfde ingrediënten. Is echt hemels lekker!
Thanks, ga het straks op de boodschappenlijst zetten.
Had 50/50 oester- en sojasaus gebruikt maar de soja domineerde echt.
Miste ook rijstwijn, dus er kan nog veel verbeterd worden.

Koude Sobanoedels met pindakaas​

Receptje in de krant zien staan, gisteren als lunch gemaakt en was top.

Ingrediënten​

• 250 g sobanoedels
• 1⁄2 komkommer, in kleine stukjes gesneden
• 2 lente-uien, fijngesneden
• 1 handje verse korianderblaadjes, fijngehakt
• 3 el edamame, uit de peul gehaald
• 1 el geroosterd sesamzaad
• 2 el gedroogde uitjes

Voor de saus
• 3 el pindakaas
• 3 el versgeperst limoensap
• 2 tot 3 el sojasaus
• 2 el rijstazijn
• 1 el agavesiroop
• 1 el sesamolie
• 1 tl verse gember, geraspt
• limoen

Zo maak je het​

1. Kook de sobanoedels gaar. Giet ze af en spoel ze onder koud water. Zet even aan de kant.

2. Voeg alle ingrediënten voor de saus samen en verwarm ze op een laag vuurtje in een steelpannetje.
3. Neem een grote schaal en meng de koude sobanoedels, de komkommer, de lente-ui, de koriander en de edamame met de saus.
4. Voeg er de sesamzaadjes aan toe en werk af met nog wat extra sojasaus en gedroogde uitjes.

Rijst met kip en zoetzure saus. Had beetje geexperimenteerd met chilipoeder, blijkbaar te gulzig geweest want vrouw en kind kuchte bij de eerste hap te samen.

ik had op 1 of andere reel (of hoe heet dat, die korte filmkes zonder recept) op instagram een ovenschotel gezien met individuele ribbekes (low & slow gegaard, in een BBQ saus met groentjes

ga ik es namaken.

ik had op 1 of andere reel (of hoe heet dat, die korte filmkes zonder recept) op instagram een ovenschotel gezien met individuele ribbekes (low & slow gegaard, in een BBQ saus met groentjes

ga ik es namaken.
De lijst van dingen die ik wil maken die ik in dat soort van filmpjes gezien heb blijft maar groeien ...

Probleem is dat ik maar 1 keer per week ongezond wil eten, en de lijst 99% ongezonde voeding is :p

Even een kleine aankondiging: ik zal weldra een nieuwe thread starten: De BG kookclub. Bedoeling zal zijn dat elke 2 weken 1 member een recept post, met goede instructies, en dat de andere members gedurende 2 weken de kans krijgen om dit recept ook te maken, met hun eigen touch. Dit mag zo moeilijk (alles zelf maken van scratch) tot zo simpel mogelijk (alles voorgemaakt) zijn. Per recept zal er een nieuwe thread gemaakt worden, zodat we op de duur een mooi overzicht van verschillende gerechten krijgen. Als iemand zich al kandidaat wilt stellen, mag dat al via pm naar mij of gewoon in de thread van het 1ste recept. Ik probeer dit weekend het eerste recept te posten!

Even een kleine aankondiging: ik zal weldra een nieuwe thread starten: De BG kookclub. Bedoeling zal zijn dat elke 2 weken 1 member een recept post, met goede instructies, en dat de andere members gedurende 2 weken de kans krijgen om dit recept ook te maken, met hun eigen touch. Dit mag zo moeilijk (alles zelf maken van scratch) tot zo simpel mogelijk (alles voorgemaakt) zijn. Per recept zal er een nieuwe thread gemaakt worden, zodat we op de duur een mooi overzicht van verschillende gerechten krijgen. Als iemand zich al kandidaat wilt stellen, mag dat al via pm naar mij of gewoon in de thread van het 1ste recept. Ik probeer dit weekend het eerste recept te posten!
geef hier nog eens een seintje als het topic live staat, dat ik het zeker niet mis.

Mijn schoonvader doet dat al jaren met een bende vrienden. ontstaan als "gouden kroket" om de beste (garnaal?)kroket te maken maar nu is dat van alles

geef hier nog eens een seintje als het topic live staat, dat ik het zeker niet mis.

Mijn schoonvader doet dat al jaren met een bende vrienden. ontstaan als "gouden kroket" om de beste (garnaal?)kroket te maken maar nu is dat van alles

Same, wij doen ook zoiets met vrienden.

Ziet er fantastisch uit - ga ik ook eens proberen - nog nooit fond gebruikt in ajuinsaus.

Superlekker.

Ajuin goe bruin bakken, blussen met een geut cognac, rundsfond bij en efkes laten inkoken. Dan 2 goei lepels luikse stroop erin en de boel nog effe laten reduceren.

Fantastische saus bij vleesbrood of gehaktballekes.

Terug
Bovenaan