Wat heb jij vandaag gekookt?

Een paar weken geleden voor het eerst mijn pastamachine uitgeprobeerd voor een soort tortellini met pompoen-parmezaanvulling. Eigenlijk al meteen goed gelukt! Ze moesten iets dunner gerold, maar dat lukte maar half. En bleek dat ik de dikkere toch iets lekkerder vond.
De saus was gewoon wat geklaarde boter met salie.
IMG_2252.jpegIMG_2253.jpegIMG_2254.jpegIMG_2255.jpegIMG_2256.jpeg

Bijlagen

• IMG_2251.jpeg
    IMG_2251.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 15
Superlekker.

Ajuin goe bruin bakken, blussen met een geut cognac, rundsfond bij en efkes laten inkoken. Dan 2 goei lepels luikse stroop erin en de boel nog effe laten reduceren.

Fantastische saus bij vleesbrood of gehaktballekes.

Welke fond gebruik je?

Mijne microgolf is ver de geest aan het geven... Heeft hier iemand ervaring met die combi magnetron/grill/stoomovens?

Panasonic heeft eentje die me wel aanstaat.

Voordeel is dat mijn huidige microgolf geen inbouw was, dus kan hem snel vervangen door een ander losstaand model.

Voor fond heb ik zo een paar potten in de frigo staan:
chef-fonds-de-veau-premium-pot-de-640g.png

Je hebt die in verschillende versies, blijft maanden goed en maakt saus echt veel beter. Ik koop die bij de Hanos, maar online kan je die ook wel vinden.

Morgen hazenrug sous-vide klaarmaken, met portosaus, aardpeer en pastinaak, spruitjes en kastanjechampignons

Holy moly.

ik had vorig jaar ook zo es hazenrug gereed gemaakt maar was toen bij een andere slager geweest. Was een miniem stukje vlees waar mijn madam en ik amper mee gegeten hadden.
Nu sinds kort hebben we een nieuwe speciaalzaak hier in de buurt en heb daar dus de hazenrug voor vanavond besteld. Voor de veiligheid 2 stuks gevraagd, en tegelijk ook nog een kilo bosduif filet.

rekening: 115 euro

ik dacht wtf?

kom hier thuis en doe mijn zak van de bestelling open. 2 olifantenslurven van hazenruggen. Wtf voor beesten waren dat??? elk een kilo het stuk :lol:

dat wordt een stukje voor de diepvries voor in de week van kerst :lol:

Azo schoon filets van kunnen snijden. Heb er de haasjes ook bijgestoken voor wa extra smaak tijdens het garen. Samen met wat tijm, olijfolie, peper en zout.

Nu het badje in aan 57 graden.

En nu met het karkas de saus maken. Mirepoix, aangebakken karkas, blussen met rode wijn, wildfond toevoegen en laten inkoken. Straks voor het opdienen nog wa afwerken met een klontje boter.

2wdvBvz.jpeg

Soep met soepvlees. 0.03 cent voor een ferme blok. Dat vlees is nu boterzacht. Zeer lekker wanneer het is omgewenteld in gochujang.

En soep met een stuk soepvlees (bot, merg, vlees) heeft toch een groot streepje voor op soep zonder soepvlees.

Laatst bewerkt:
Azo schoon filets van kunnen snijden. Heb er de haasjes ook bijgestoken voor wa extra smaak tijdens het garen. Samen met wat tijm, olijfolie, peper en zout.

Nu het badje in aan 57 graden.

En nu met het karkas de saus maken. Mirepoix, aangebakken karkas, blussen met rode wijn, wildfond toevoegen en laten inkoken. Straks voor het opdienen nog wa afwerken met een klontje boter.

2wdvBvz.jpeg
Mirepoix, is dat niet de Franse tegenhanger van het Italiaanse sofritto?

Kent iemand een goeie digitale weegschaal die ALTIJD in gram staat of opstart? I don't fucking care for floz, lboz, tl,ml of oz! En ik moet dus telkens manueel klikken om daar voorbij te geraken en dan schiet ge de gram voorbij en kunt ge weer rond.

Kent iemand een goeie digitale weegschaal die ALTIJD in gram staat of opstart? I don't fucking care for floz, lboz, tl,ml of oz! En ik moet dus telkens manueel klikken om daar voorbij te geraken en dan schiet ge de gram voorbij en kunt ge weer rond.
Elke die ik had start gewoon waarin je hem afzette? Nu de weegschaal van tefal

Ook nooit dat probleem gehad.
Hier een simpele van Tefal die altijd opstart op grammen. Als je echt wil kan je dan nog duwen voor CL en DL.

Terug
Bovenaan