Wat heb jij vandaag gekookt?

Heel eenvoudig maar zo lekker: buffelmozzarella, rijpe mango en grijze garnalen met basilicum, olijolie, peper/zout en een paar druppeltjes limoen (paar druppels niet meer). Echt 👍🏻👍🏻👍🏻

Vanavond nog eens Indische boterkip (Murgh Makhani) maken! Alleen geen kardemompeulen in huis, helaas. Ik maakte dat vroeger vaak klaar, maar mijn vrouw is geen fan van komijn. Ik wel. En vanavond is ze pas om half tien thuis, dus bibike kan zijn goesting doen.

Varkenswangetjes.

Vlees versneden in stukken.
Zout en peper + wat inwrijven met een lekkere dry rub.
Ondertussen ajuin en look stoven.
Vlees kort aanbakken.
Vlees bij de ajuin.
Aanbaksel losweken met La Trappe Quadrupel.
Bij het vlees kletsen samen met nog meer La Trappe Quadrupel.
Wit brood + mosterd erbij.
Bruine suiker erbij.

2 uren op zacht vuur.

Afkruiden met peper, zout en rub naar smaak.

Witloof, verse frieten en een goede klak mayo.

Genieten.

Edit: laurier en tijm! Altijd laurier en tijm.

Varkenswangetjes.

Vlees versneden in stukken.
Zout en peper + wat inwrijven met een lekkere dry rub.
Ondertussen ajuin en look stoven.
Vlees kort aanbakken.
Vlees bij de ajuin.
Aanbaksel losweken met La Trappe Quadrupel.
Bij het vlees kletsen samen met nog meer La Trappe Quadrupel.
Wit brood + mosterd erbij.
Bruine suiker erbij.

2 uren op zacht vuur.

Afkruiden met peper, zout en rub naar smaak.

Witloof, verse frieten en een goede klak mayo.

Genieten.

Edit: laurier en tijm! Altijd laurier en tijm.
Runderwangen, ook de moeite!

gisteren tomatensaus gemaakt met mascarpone in. Dayummm :drool:

Da's mijn volgende saus die ik es over mijn cannelloni met ricotta en spinazie ga gieten.

Praktische vraag: ik heb eieren op het vuur gezet en die per ongeluk drie kwartier laten koken. :unsure: Zijn die nog eetbaar of gaat mijn vrouw pissed worden omdat ze straks geen hardgekookte eitjes kan eten?

Praktische vraag: ik heb eieren op het vuur gezet en die per ongeluk drie kwartier laten koken. :unsure: Zijn die nog eetbaar of gaat mijn vrouw pissed worden omdat ze straks geen hardgekookte eitjes kan eten?

Nog 999 jaar, 11 maanden, 30 dagen, 23 uur en 15 minuten laten liggen en ge hebt thousand-year eggs!

Laatst bewerkt:
Ik heb zin in saffraanijs maar dat kan je hier niet vinden. Kan ik gewoon vanilleijs smelten, daar saffraan door mengen en weer invriezen? En dan straks met wat verpulverde pistachenoten opeten. :love:

Ik vrees ervoor. Gesmolten ijs kan je niet gewoon terug invriezen, dat is niet meer lekker. Verliest de romigheid en zit vol ijskristallen.
Daar vreesde ik ook voor. Zelf eens proberen maken, dan. Maar in Iran had dat ijs een bijzondere textuur, ik weet niet of ik dat kan nabootsen maar als de smaak al top is ben ik al blij.

Terug
Bovenaan