Wat heb jij gedaan vannacht?

Vannacht was het slapen... vraag het morgen opnieuw en het antwoord zal veel spannender zijn. Deze avond en nacht gaan we ons 's stevig laten gaan en er een mega fun & kinky nacht van maken :p
En daar zal het afschaffen van de avondklok tot toe bijdragen?
 
ik moet zeggen, nu de horeca de prijzen nog eens opgeslagen heeft, zijn de plannen met de vrienden (waarvan velen door de lockdown hun tuin deftig hebben aangelegd) eerder om vaker bij mekaar iets te gaan drinken.
De accommodatie is er nu en het kost een fractie in de winkel van wat je op een terrasje betaalt.
Ik denk dat de horeca niet het enige wordt hoor waar de prijzen gaan stijgen. Ook kan je dat toch maar doen bij goed weer, bij regen en koud weer zijn de meeste terrassen toch niet zo aangenaam meer.
 
ik moet zeggen, nu de horeca de prijzen nog eens opgeslagen heeft, zijn de plannen met de vrienden (waarvan velen door de lockdown hun tuin deftig hebben aangelegd) eerder om vaker bij mekaar iets te gaan drinken.
De accommodatie is er nu en het kost een fractie in de winkel van wat je op een terrasje betaalt.
Volledig mee eens, ik heb geen problemen met tournekes te geven met pils aan 2€/stuk in de lokale sportclub, maar 3,75€/stuk voor het uitzicht aan het MAS gaat er wel lichtjes over.
 
Aangezien we deze nacht van de avondklok verlost zijn en ik (en hoogst waarschijnlijk veel anderen) mij al de ganse tijd afvraag vanwaar al die commotie komt wil ik nu toch wel eens weten wat de gemiddelde forumganger zo al doet na 12 uur. Bij deze is de vraag gesteld. Toch zou ik er willen op aandringen dat het hier niet gaat om mensen te veroordelen of mensen te gaan uitlachen over of ze nu wel of niet nuttig / normaal of "weet ik veel wat voor commentaar er weer zou kunnen komen" bezig zijn maar gewoon om te weten. Dus gelieve het allen beschaafd te houden met het nodige respect voor elkaar.

Zelf heb ik hetzelfde gedaan zoals normaal na 12 uur, namelijk in mijn bed gelegen gezien ik toch wel redelijk mijn slaap nodig heb na een drukke werkweek en een kleine die er een sport van maakt om gemiddeld genomen rond 6 uur iedereen wakker te maken met gelach en gebrabbel.
Sterk staaltje nachtraafshaming :unsure:

Ik ga 's avond in het laat wel eens graag een stukje wandelen (en ja ik werk ook en heb ook een gezin, niet iedereen leeft op hetzelfde ritme). Het is hallucinant dat ik lange tijd strafbaar ben geweest wanneer ik zo in mijn eentje in ons boerengat in the middle of nowhere ging wandelen. Heb die avondklok altijd schromelijk overdreven gevonden. Men had dit perfect kunnen oplossen met een samenscholingsverbod (want dat was toch de reden hè, dat we niet zouden gaan samenkomen in groepen?). Hoop dat deze onzinregel nu definitief achter de rug is.
 
Sterk staaltje nachtraafshaming :unsure:

Ik ga 's avond in het laat wel eens graag een stukje wandelen (en ja ik werk ook en heb ook een gezin, niet iedereen leeft op hetzelfde ritme). Het is hallucinant dat ik lange tijd strafbaar ben geweest wanneer ik zo in mijn eentje in ons boerengat in the middle of nowhere ging wandelen. Heb die avondklok altijd schromelijk overdreven gevonden. Men had dit perfect kunnen oplossen met een samenscholingsverbod (want dat was toch de reden hè, dat we niet zouden gaan samenkomen in groepen?). Hoop dat deze onzinregel nu definitief achter de rug is.
Het heeft niks te maken met nachtraafschaming maar eerder om te weten wat een gemiddelde mens zoal doet snachts. Ik kon niet geloven dat iedereen snachts de hond ging uitlaten net zoals ik zomin kon geloven dat iedereen die snachts buiten is een of andere dronken lapzwans was die naar feestjes gaat. Maar aangezien de gemoederen tijdens die avondklok meermaals zo verhit waren kon je daar toen geen vragen rond stellen want dan werd die discussie direct terug in extremen getrokken worden door voor en tegenstanders. Wat je nu nog altijd ziet trouwens.

Maar misschien was ik te naief om te denken dat we hier gewoon elkaar eens een inzicht konden geven in elkanders leefwereld en begrijpen waarom het voor de ene een evidentie is dat je snachts in uw bed ligt terwijl het voor een ander een evidentie is dat je snachts nog buiten mag komen. Zonder elkaar daar voor te hoeven veroordelen.
 
Het heeft niks te maken met nachtraafschaming maar eerder om te weten wat een gemiddelde mens zoal doet snachts. Ik kon niet geloven dat iedereen snachts de hond ging uitlaten net zoals ik zomin kon geloven dat iedereen die snachts buiten is een of andere dronken lapzwans was die naar feestjes gaat. Maar aangezien de gemoederen tijdens die avondklok meermaals zo verhit waren kon je daar toen geen vragen rond stellen want dan werd die discussie direct terug in extremen getrokken worden door voor en tegenstanders. Wat je nu nog altijd ziet trouwens.

Maar misschien was ik te naief om te denken dat we hier gewoon elkaar eens een inzicht konden geven in elkanders leefwereld en begrijpen waarom het voor de ene een evidentie is dat je snachts in uw bed ligt terwijl het voor een ander een evidentie is dat je snachts nog buiten mag komen. Zonder elkaar daar voor te hoeven veroordelen.
Uw openingspost kwam nogal belerend over vond ik, vandaar dus mijn tegengas. Maar bon ;)

Het is niet omdat je van iets niet elke dag gebruik maakt dat je het daarom maar moet afschaffen/verbieden hè. Onze vrijheden worden jaar na jaar al genoeg ingeperkt. Wat denk ik soms met weemoed terug aan mijn jeugd.

En ik weet het, uitzonderlijke tijden en zo. maar naar mijn mening heeft men met die nachtklokmaatregel echt met een olifant op een mug geschoten. Voor mij is dit het een beetje het equivalent van: "draag altijd en overal uw mondmasker, zelfs tot in uw bed". Dat is heel gemakkelijk hè, want je moet niet meer nadenken, geen ruimte voor interpretatie, gewoon altijd doen. Of het zinvol is, is een andere vraag.
 
Volledig mee eens, ik heb geen problemen met tournekes te geven met pils aan 2€/stuk in de lokale sportclub, maar 3,75€/stuk voor het uitzicht aan het MAS gaat er wel lichtjes over.

Oplossing is nochtans simpel.

Geef de helft van de tournekes die je ervoor gaf.
 
Het heeft niks te maken met nachtraafschaming maar eerder om te weten wat een gemiddelde mens zoal doet snachts. Ik kon niet geloven dat iedereen snachts de hond ging uitlaten net zoals ik zomin kon geloven dat iedereen die snachts buiten is een of andere dronken lapzwans was die naar feestjes gaat. Maar aangezien de gemoederen tijdens die avondklok meermaals zo verhit waren kon je daar toen geen vragen rond stellen want dan werd die discussie direct terug in extremen getrokken worden door voor en tegenstanders. Wat je nu nog altijd ziet trouwens.

Maar misschien was ik te naief om te denken dat we hier gewoon elkaar eens een inzicht konden geven in elkanders leefwereld en begrijpen waarom het voor de ene een evidentie is dat je snachts in uw bed ligt terwijl het voor een ander een evidentie is dat je snachts nog buiten mag komen. Zonder elkaar daar voor te hoeven veroordelen.
Wij zijn hier relatief gezien avondmensen (of nachtraven?), Vrouw werkt in de horeca, ik kies min of meer mijn werkuren, dus nu de pendeltijd wegvalt kruipen we nogal vaak tussen 24u en 1u in ons bed.

Maar zelfs dan was ons COVID-leven zo saai dat ik nooit na 12u ben buiten geweest. Toen we nog op een appartement woonden ging de hond tussen 22u en 23u een laaste keer buiten, dus een korte wandeling. Als die dan nog een bak water dronk moest ik misschien nog eens buiten na de avondklok maar dat was het. Nu we een tuin hebben gebeurt dat meestal ook niet.

Als alles terug open is zoals vroeger, dat zal wat anders zijn natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan