Wat heb jij betaald voor je reis?

Bestemming: Ibiza (de week voor de clubs open gaan)
Aantal volwassenen/kinderen: 1 manchild
Periode: Mei (acht jaar geleden)
Aantal dagen/nachten: 5
Transport: vliegtuig - bus
Type verblijf: Vrijwilligerswerk op bioboerderij 5hr/dag
Kostprijs: 120€ vlucht en voedsel + gratis verblijf
Geboekt via/wanneer: google
Extra info: MTB ter plekke om naar strand te gaan. 's Avonds vroeg in bed.

Bestemming: Ibiza (de week voor de clubs open gaan)
Aantal volwassenen/kinderen: 1 manchild
Periode: Mei (acht jaar geleden)
Aantal dagen/nachten: 5
Transport: vliegtuig - bus
Type verblijf: Vrijwilligerswerk op bioboerderij 5hr/dag
Kostprijs: 120€ vlucht en voedsel + gratis verblijf
Geboekt via/wanneer: google
Extra info: MTB ter plekke om naar strand te gaan. 's Avonds vroeg in bed.
Dit schiet het doel van het topic toch echt voorbij.

Bestemming: Costa Rica
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volw. + 3 pubers (17j, 16j, & 14j)
Periode: zomer 2024
Aantal dagen/nachten: 15 dagen - 13 nachten ter plaatse
Transport: vliegtuig - 4x4 gehuurd ter plaatse
Type verblijf: Kleinschalige hotels
Kostprijs: vluchten: 5600€ - hotels incl. ontbijt + excursies + huurauto: 8900€ - 300€ benzine - maaltijden + tips: 2500€
Geboekt via/wanneer: lokaal een klein agentschap gerund door een fransman
Extra info: normaal boek ik alles rechtstreeks maar voor zo een roadtrip en mijn zoon die diabtes type 1 heeft, was ik op zoek naar gemoedsrust + goed contact ter plaatste indien nodig

Dit schiet het doel van het topic toch echt voorbij.
"Wat zijn jouw tips om waar voor je geld te krijgen, zoals het ideale tijdstip van boeken?"

Wat is er mis met "buiten seizoen + volunteering" ? Vond de meeste replies helemaal niet waar voor je geld. Huis swap is vollen bak hip, dus voor de singles zonder huis zijn er opties zoals helpx, workaway, wwoof, working traveller,... Voor mij is 1 week familiereis max 1000 euro waard, door de leeftijd vd kids zie ik twee weken USA pas over 5 jaar zitten, kan er ook wat gespaard worden. Als twintiger veel gereisd, kom je terug en dan blijkt reizen voor uitgeblust werkvolk een uitlaapklep en voor de hogere middenklasse een statussymbool. Heb al zes jaar niet meer gevlogen, behalve Italië en Ierland ben ik niet meer echt geïnteresseerd in reizen, zelfs al win ik de lotto, zal later verrijkend zijn voor kinderen.

"Wat zijn jouw tips om waar voor je geld te krijgen, zoals het ideale tijdstip van boeken?"

Wat is er mis met "buiten seizoen + volunteering" ? Vond de meeste replies helemaal niet waar voor je geld. Huis swap is vollen bak hip, dus voor de singles zonder huis zijn er opties zoals helpx, workaway, wwoof, working traveller,... Voor mij is 1 week familiereis max 1000 euro waard, door de leeftijd vd kids zie ik twee weken USA pas over 5 jaar zitten, kan er ook wat gespaard worden. Als twintiger veel gereisd, kom je terug en dan blijkt reizen voor uitgeblust werkvolk een uitlaapklep en voor de hogere middenklasse een statussymbool. Heb al zes jaar niet meer gevlogen, behalve Italië en Ierland ben ik niet meer echt geïnteresseerd in reizen, zelfs al win ik de lotto, zal later verrijkend zijn voor kinderen.
Imo zijn uw bedragen van uw reis toch helemaal niet meer relevant gezien het 8 jaar geleden is. Op de rest van uw gans betoog ga ik helemaal niet in want dat is nog meer offtopic hier.

Was je daar alleen of kende je al mensen van de groep? Lijkt me een leuk concept voor een introvert om eens uit de comfortzone te komen. Op reis is het sowieso al gemakkelijker om sociaal te zijn

Ik kende daar niemand, maar dat geeft eigenlijk weinig problemen. Het verblijf is in kamers met meerdere personen en zo leer je al snel andere groepsleden kennen. Ook met het rijden in de minibusjes wordt er regelmatig van bezetting gewisseld zodat je andere mensen leert kennen. Het is wel zo dat je 24/7 met andere personen bent opgescheept, dus op het einde van de reis was ik ook wel blij dat ik terug wat tijd had voor mezelf.

Bestemming: 70.000 Tons of Metal + pre- en afterparty
Aantal volwassenen/kinderen: 4 volwassenen, prijs is wel per persoon
Periode: 25/1/25-5/2/25
Aantal dagen/nachten: 12 nachten
Transport: vliegtuig - Uber
Type verblijf: Villa in Hollywood, Fl - Kajuit met groot balkon - hotel in Hollywood,Fl
Kostprijs: Vlucht: €550, Villa: €2000 dus €500 pp, Cruise: €1900 pp, hotel na de cruise moeten we nog boeken maar zal ook rond de €100 ppn draaien.
Geboekt via/wanneer: booking en skyscanner, cruise via de website
Extra info: Geleerd uit de "fouten" van dit jaar en geen hotel meer in Miami Beach maar een villa met eigen zwembad in Hollywood, 20km meer noordelijk. Ook wordt er dit jaar geen roadtrip aan gekoppeld want dat vreet echt wel ferm aan zowel budget als vakantiedagen.

Bestemming: Marokko
Aantal volwassenen/kinderen: 1
Periode: maart 2025
Aantal dagen/nachten: 5d/4n
Transport:
vliegtuig
Type verblijf: hotel
Kostprijs: 800 euro
Geboekt via/wanneer: alles zelf geboekt. Vliegtuig hotel en activiteiten.
Extra info: Is goedkoop off season

Bestemming: Montenegro (Kortor - Virpazar - Zabljak Durmitor NP - Herceg Novi)
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen
Periode: 28/08/25-6/09/25
Aantal dagen/nachten: 9 nachten, 10,5 dag
Transport: vliegtuig + huurwagen
Type verblijf: 2 nachten duurder hotel, 7 nachten particuliere appartementen
Kostprijs: €2921 all in voor de 2 personen (Vlucht: €559, Parking Brussel: €84, 2n hotel: €322, 7n appartementen: €644, auto Opel Corsa AT: €262 inclu super CDW (extreem hard nodig!!), €70 benzine, e-sim: €15, rest = activiteiten en eten)
Geboekt via/wanneer: booking en momondo, auto via cartrawer/brussels airlines.
Extra info: Niet echt naar de centen gekeken en 2 keer goed gaan eten, alsook kon het verblijf goedkoper. Gevlogen op Dubrovnik voor goedkopere vluchten. Montenegro is goedkoper dan Kroatie maar niet veel goedkoper meer. Soms laten vangen en meer betaald voor verblijven met perfecte reviews om dan te beseffen dat die reviews vaak van van mensen/landen komen met een andere standaard/verwachting.

Laatst bewerkt:
Bestemming: Italië (Comomeer)
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen, 1 kind (4)
Periode: 13/7 - 21/7
Aantal dagen/nachten: 8 nachten, 10 dag
Transport: eigen wagen
Type verblijf: 2 nachten hotel, 6 nachten particulier verblijf via AirBNB
Kostprijs: €1950 all in voor het verblijf in Italië, €250 voor 1 nacht in Bregenz (Oostenrijk) en €100 voor 1 nacht in Nancy (Frankrijk). Ter plekke nog de gebruikelijke kosten voor eten, drinken en uitstappen. Maar twee keer moeten tanken buiten België, leve de eco-stand.
Geboekt via/wanneer: Air bnb
Extra info: Verblijf wel een stuk goedkoper dan vorig jaar toen we op een zeer grote camping in een stacaravan verbleven. Ditmaal véél meer privacy en rust, veel mooier zicht. Italië blijft wel een topbestemming: prachtige natuur, mooie steden, lekker eten, vriendelijke Italianen die verzot zijn op kinderen.

Bestemming: Italië (Comomeer)
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen, 1 kind (4)
Periode: 13/7 - 21/7
Aantal dagen/nachten: 8 nachten, 10 dag
Type verblijf: 2 nachten hotel, 6 nachten particulier verblijf via AirBNB
Kostprijs: €1950 all in voor het verblijf in Italië, €250 voor 1 nacht in Bregenz (Oostenrijk) en €100 voor 1 nacht in Nancy (Frankrijk). Ter plekke nog de gebruikelijke kosten voor eten, drinken en uitstappen. Maar twee keer moeten tanken buiten België, leve de eco-stand.
Geboekt via/wanneer: Air bnb
Extra info: Verblijf wel een stuk goedkoper dan vorig jaar toen we op een zeer grote camping in een stacaravan verbleven. Ditmaal véél meer privacy en rust, veel mooier zicht. Italië blijft wel een topbestemming: prachtige natuur, mooie steden, lekker eten, vriendelijke Italianen die verzot zijn op kinderen.
stevig is dat puur omwille van het hoogseizoen?

We hebben hier onlangs nog lastminute trip geboek naar de dolomieten-Milaan-San Marino (29-6 oktober). Vliegtuigticket+huurauto voor 9 dagen was in totaal voor twee personen maar 231. Verblijf is wel wat prijziger (693 EURO voor 9 nachten)

Bestemming: USA (Pasific North West)
Periode: Juli 2025
Aantal dagen/nachten: 14 overnachtingen
Transport: vliegtuig en huurauto (roadtrip van 4400 miles)
Type verblijf: Motels
Kostprijs: 1200 euro pp alles inbegrepen (overnachtingen, eten, auto, benzine, vluchten, inkom nationale parken, ...)
Geboekt via/wanneer: Alles apart geboekt. Vluchten via Finnair, auto via Hertz, hotels via Booking, etc... In november - januari geboekt.
Extra info: ik boek periodes wanneer ik deals vind voor vliegtickets en de rest boek ik dan wanneer en waar ik goede prijzen tegenkom. Ook wat problemen met vluchten (vertraging) en met booking/hotels (annulatie en overboeking) gehad dus de compensaties die we daarvoor kregen zijn ook van de prijs afgetrokken. Enige wat niet in de prijs zit, zijn de aankopen die niets met de reis te maken hebben (medicatie, kledij, schoenen, laptop en andere elektronica), maar daar hebben we ook nog eens goede deals kunnen scoren waarvan we een deel van de aankopen sowieso ook in België gedaan zouden hebben maar dan tegen veel hogere prijzen. De lage dollar heeft uiteraard wel geholpen en de sales tax free states ook.

Bestemming: Kos, Griekenland
Periode: eerste week juni 2025
Aantal dagen/nachten: 8d/7n
Transport: vliegtuig
Type verblijf: all-in, adult swim up
Kostprijs: €2800
Geboekt via/wanneer: Tui
Extra info:
Utopia Blu Hotel. 2 excursies inbegrepen + transfers naar hotel en excursies

stevig is dat puur omwille van het hoogseizoen?

We hebben hier onlangs nog lastminute trip geboek naar de dolomieten-Milaan-San Marino (29-6 oktober). Vliegtuigticket+huurauto voor 9 dagen was in totaal voor twee personen maar 231. Verblijf is wel wat prijziger (693 EURO voor 9 nachten)
Hoogseizoen is inderdaad wel duur. Hotel in Bregenz was van de JUFA-keten. Wel wat duurder, maar wel fijn en kindvriendelijk (en lekkere Hefeweizen van het vat). Huisje aan het Comomeer was niet goedkoop, maar het zicht was fenomenaal (zowel vanuit ons privéterras als van het zwembad) en de accomodatie was dik in orde. Dat is de meerprijs meer dan waard.

Bestemming: Oman
Periode: 30/08/2025- 7/09/2025
Aantal dagen/nachten: 8 nachten, 9 dagen
Transport: vliegtuig + huurwagen
Type verblijf: Hotels 5 sterren + 1 nacht Novotel airport 4 sterren
Kostprijs; 2148 eur Vlucht Amsterdam- Muscat Oman Air 20kg bagage + 1x reserved extra leg room 360 eur pp, Parking + overnachting Van Der Valk Schiphol 157 Eur, 4 Nachten Sheraton Oman Halfpension 496 Eur, 2 nachten The Chedi Muscat Ultra Luxe Half Pension 475 Eur, Novotel K+O 55 eur, Huurwagen Hyundai Creta inclusief SCDW 300 eur, Benzine 50 eur, activiteiten/inkom 25eur, Simkaart 45 Eur, andere eten/supermarkt 125Eur
Geboekt via/wanneer:
alles zelf via officiële websites
Extra info: Nu vooral Muscat gedaan en Nizwa en Sur daguitstappen.
Water in alle hotels elke dag gratis ook bij maaltijden, in The Chedi volledige minibar elke dag gratis + snacks aan strand maar 1x middageten. Middageten kon goedkoper o.a. the Chedi 50 eur betaald. Eten kan duur zijn in Muscat. Mensen verwachten geen fooien dus gids in Opera House zat in ticket inbegrepen.The Chedi zeker niet goedkoop maar top luxe en service o.a ijswater constant aan strand en zwembad, snacks, koude doekjes, bij afscheid nog macarons en pralines meegekregen. Bij Van der Valk nu bij afrekenen restaurant moet je ingeven of je fooi wil geven of niet vanaf 5%:crazy:

Bestemming: Marokko
Aantal volwassenen/kinderen: 1
Periode: maart 2025
Aantal dagen/nachten: 5d/4n
Transport:
vliegtuig
Type verblijf: hotel
Kostprijs: 800 euro
Geboekt via/wanneer: alles zelf geboekt. Vliegtuig hotel en activiteiten.
Extra info: Is goedkoop off season
Het is dus maw goedkoper om een week naar Marokko te vliegen dan een week in een huisje in Center Parcs te zitten. WTF.

Het is dus maw goedkoper om een week naar Marokko te vliegen dan een week in een huisje in Center Parcs te zitten. WTF.
Center Parcs is dan ook belachelijk overpriced voor wat het maar is, zeker tijdens de schoolvakanties en dat is dan enkel verblijf dus mag je nog zelf beginnen koken etc ook of als alternatief heb je van die bagger fast food lvl restaurants op het resort... nee bedankt.

Mijn vrouw is daar ook eens mee afgekomen vorig jaar of 2 jaar terug ipv een verdere reis omdat ze dichter bij huis wou blijven. Die optie was héél snel van tafel geveegd toen ze de prijzen zag.

Zo'n bungalowparken zijn goed als je buiten het seizoen en buiten de schoolvakanties kan gaan.

Bestemming: Roadtrip Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en terug
Aantal volwassenen/kinderen:
1 volwassenen, 1 tiener
Periode: voorlaatste week augustus
Aantal dagen/nachten: 8d/7n
Type verblijf: combinatie appartementjes en hotelletjes
Kostprijs: €700 (volledige kost verblijf, exclusief transport, eten), een €180 laden met de Tesla. veerboot en tol rond €300 en een €500 eten etc.
Geboekt via/wanneer: airbnb en booking.com, geboekt telkens een dag ervoor ofzo. Last minute. Totaal rond € 1700
Extra info: Eerste keer op die manier en echt geluk gehad dat elke slaapplaats gewoon dik in orde was.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan