Wat heb jij betaald voor je reis?

Bestemming: Normandie & Bretagne (FR)
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen
Periode: 2e helft augustus
Aantal dagen/nachten: 11 nachten
Transport: eigen wagen
Type verblijf: hotels/b&b
Kostprijs: 3.200€ (enkel overnachtingen incl ontbijt. Laadkosten, restaurants etc nog bijkomend, ik schat totaal toch richting 5.000€?)
Geboekt via/wanneer: Booking.com of hotels rechtstreeks, maart/april geboekt
Extra info: N/A

Bestemming: Knokke-Heist
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen + 1 kind (2 jaar)
Periode: eind juli
Aantal dagen/nachten: 7 nachten
Type verblijf: appartement
Kostprijs: Verblijf € 350, verbruik ter plaatse wss iets van een € 500?
Geboekt via/wanneer: appartement van de familie
Extra info: onze dochter moet nog niet naar school, dus terwijl de crèche gesloten is besloten om een weekje naar het appartement van mijn ouders te gaan. We betalen een kleine som, ter plaatse geef je natuurlijk wel wat meer uit dan een reguliere vakantie.

Bestemming: Center-Parcs Frankrijk
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen + 1 kind (2 jaar)
Periode: midden september
Aantal dagen/nachten: 7 nachten
Type verblijf: vakantiehuisje
Kostprijs: Verblijf € 750, wagen laden wss iets van een €50, verbruik waarschijnlijk iets van een 8 à 900? totaal dus ergens tussen de € 1.500 en 1.750
Geboekt via/wanneer: website Center-Parcs
Extra info: Lang overwogen om ergens een zonvakantie te doen, maar gelet op de prijzen toch besloten iets dichter bij huis te blijven. Het ligt op +-5 uur rijden, dus dat zien we nog zitten. Zuiden van Frankrijk is misschien volgend jaar een optie, maar 10u+ in de wagen zitten zagen we ons niet doen. Ik kijk er wel naar uit (verrassend genoeg :unsure: ). Er liggen wat dorpjes in de buurt en het heeft ook een gigantisch waterpark, dus de dochter gaat het sowieso fantastisch vinden. En als ik 's avonds met mijn glas wijn en een boek op het terras kan zitten ben ik ook wel content eigenlijk 🤷‍♂️

Bestemming: Paphos (Cyprus)
Periode: begin augustus
Aantal dagen/nachten: 10 nachten
Transport: vliegtuig
Type verblijf: hotel full board
Kostprijs: +5 K €
Geboekt via/wanneer: online Tui begin januari 2024
Extra info: we gaan volgens het principe het moet beter zijn dan thuis (anders blijf ik liever thuis :)

Bestemming: Paphos (Cyprus)
Periode: begin augustus
Aantal dagen/nachten: 10 nachten
Transport: vliegtuig
Type verblijf: hotel full board
Kostprijs: +5 K €
Geboekt via/wanneer: online Tui begin januari 2024
Extra info: we gaan volgens het principe het moet beter zijn dan thuis (anders blijf ik liever thuis :)
Zou het niet interessanter zijn om in september of oktober te gaan? Goedkoper, minder druk en minder kans op een hittegolf.

Bestemming: Londen
Aantal volwassenen: 2 (Ik en meerderjarige plusdochter)
periode: Eind Agustus
Aantal dagen/nachten: 5
Transport: Eurostar, tube, Citybike
Type verblijf: Hotel 4 sterren Central Londen (Continental breakfast)
Kostprijs: 890 verblijf, 250 Eurostar, 380 aan Musicaltickets ( 4 voorstellingen), 125 Afternoon tea en andere uitgaves.
Geboekt via Booking.com en rechtstreeks via respectievelijke websites rond Kerst.

Zou het niet interessanter zijn om in september of oktober te gaan? Goedkoper, minder druk en minder kans op een hittegolf.
Zeker waar maar op het werk van mijn madam hebben ze graag dat je minstens 14 dagen(of meer) neemt in juli of augustus....als zij op pensioen is gaan we uitsluitend buiten de schoolvakanties gaan natuurlijk. Ikzelf nog 6 maand te gaan en ik kan op pensioen MET pensioenbonus :)

Bestemming: Beieren (Regio Zugspitze/Karwendelgebergte)
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen, 2 kinderen (5 en 8)
Periode: laatste 2 weken augustus
Aantal dagen/nachten: 16d/15n
Type verblijf: appartement (2slpk), particuliere verhuurder
Kostprijs: €1600 logement, meestal vreten/drinken we terplekke nog es 1000-1200 euro op (elke dag op resto, sommige dagen 2x) en dan nog schat ik een 250 euro stroomkosten voor de auto.
Geboekt via/wanneer: elk jaar opnieuw herboeken voor jaar nadien. Kennen die mensen al lang dus we gaan al jaren naar hetzelfde adresje.
Extra info: Heenreis is in 2 etappes, we stoppen in Legoland Duitsland met extra overnachting, vandaar de 16de nacht voor 2 weken verblijf.

Zeker waar maar op het werk van mijn madam hebben ze graag dat je minstens 14 dagen(of meer) neemt in juli of augustus....als zij op pensioen is gaan we uitsluitend buiten de schoolvakanties gaan natuurlijk. Ikzelf nog 6 maand te gaan en ik kan op pensioen MET pensioenbonu:)s
pensioenbonus kan je pas vanaf 2025 beginnen te verdienen en voor sommige ambtenaren deze maand? en tegen dat het zover is, is ze hopelijk al langs afgeschaft!

Zeker waar maar op het werk van mijn madam hebben ze graag dat je minstens 14 dagen(of meer) neemt in juli of augustus....als zij op pensioen is gaan we uitsluitend buiten de schoolvakanties gaan natuurlijk. Ikzelf nog 6 maand te gaan en ik kan op pensioen MET pensioenbonus :)
Hebben ze graag of is het verplicht? Want als het enkel graag hebben is zou ik toch aan mijn portemonee denken.

Bestemming: Ibiza
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen, 1 kind (2j)
Periode: 8/6 -15/6
Aantal dagen/nachten: 8d/7n
Transport: eigen wagen naar zaventem + vlucht
Type verblijf: Hotel 4* all in
Kostprijs: +/- € 3500
Geboekt via/wanneer: via Tui. eind november (black friday (nog eens extra € 100 af bovenop de vroegboekkorting))
Extra info: Zoals hier nog al iemand zei, voor ons moet het op vakantie beter zijn dan thuis. Op vakantie = niet moeten koken, kuisen,... En het moet een zonzekere bestemming zijn.
Vorig jaar een huisje in NL via roompot. Een week belabberd weer, en je moet nog steeds zelf wat opruimen/ proper maken, koken, ontbijt voorzien... 1x, nooit meer dit soort vakantie als hoofdvakantie.

pensioenbonus kan je pas vanaf 2025 beginnen te verdienen en voor sommige ambtenaren deze maand? en tegen dat het zover is, is ze hopelijk al langs afgeschaft!
Ik denk dat je het niet goed gelezen hebt....

Mijn pensioenbonus​

De pensioenbonus is een bedrag dat u kunt krijgen bovenop uw pensioen.
U hebt recht op de pensioenbonus als u:
  • al met pensioen kunt gaan, maar toch verder werkt,
    én
  • u ten vroegste op 1 januari 2025 met pensioen gaat.
Als werknemer of ambtenaar bouwt u een pensioenbonus op voor elke dag dat u langer werkt.
Als zelfstandige komt elk geldig kwartaal vanaf de vroegste pensioendatum in aanmerking voor een pensioenbonus.

Uw situatie​

U voldoet nu al aan de voorwaarden om met pensioen te gaan.
Uw vroegste pensioendatum was 01.03.2024.
U kunt een pensioenbonus opbouwen vanaf 01.07.2024.
Om recht te hebben op een pensioenbonus, moet u uw pensioen uitstellen tot ten vroegste 1 januari 2025.

Belangrijk om te weten​

Bekijk onderstaande video voor meer informatie of ga naar www.pensioenbonus.be.

Ik val onder "lange loopbaan" :) extra bonus dus :biglaugh:

Put that in your pipe and smoke it :biglaugh: :laugh:

Laatst bewerkt:
Ik vermoed de combinatie van hoogseizoen. Redelijk laat geboekt. En type hotel...
Nu, het is de eerste keer dat ik zelf zo verschoten ben van die prijzen eigenlijk. Voorheen altijd de typische "grote" reizen buiten seizoen gedaan, en dat was wel duur maar nog relatief te verklaren.
Zonbestemmingen zijn in het hoogseizoen gewoon extreem duur. Buiten het seizoen staan die hotels met veel leegstand en kunnen die mega deals geven. De vraag is veel hoger in juli-augustus. Voor een all-in betaal je ook gewoon stevig. Het is dan ook helemaal iets anders dan op een appartementje te zitten en alles zelf te moeten doen. Allemaal vrij logisch.

Reizen is gewoon ook veel duurder geworden imo. Dezelfde reis die ik hier gepost heb was in 2019 meer dan 25% goedkoper (1600-1800 euro). Zelfs in 2022 was die nog 1000 EUR goedkoper. Ik dacht vorig jaar dat het ook goedkoper kon en heb onze reis proberen zelf plannen in plaats van met TUI en ik kwam amper iets goedkoper uit. Ik had ook eens berekend of we niet goedkoper waren met half pension, maar ik kreeg het toch amper goedkoper. Toen heb ik het maar opgegeven. Als ik dan toch op zo een vakantie ga, neem ik geen erbarmelijk of het goedkoopste hotel. Daar zit ook wel veel prijsverschil op. Ook nemen wij een familiekamer met ons 4. Dus bij ons zou het zeker nog wel een stuk goedkoper kunnen.

Maar, een vlucht om 06:30 valt ook wel wat buiten de mogelijkheden met een 3-jarig kind (je moet er dan om 5:30 zijn, dus 4:30 vertrekken)
Wij hebben dit nu al een 3-tal keer gedaan en eigenlijk maken onze kinderen daar niets van. Het gegeven reizen is al zo spannend en interessant dat die gewoon heel enthousiast zijn. Dit jaar om 3:15 vertrokken richting Zaventem. Het voordeel aan 's ochtends vliegen is dat de kans op vertraging ook veel kleiner is. Die charter vluchten durven doorheen de dag nogal eens vertraging op te lopen.

Als je via Zaventem vliegt zou ik in de zomer wel zorgen dat je wat vroeger dan een uur aanwezig bent.

Laatst bewerkt:
Bestemming: Beieren (Regio Zugspitze/Karwendelgebergte)
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen, 2 kinderen (5 en 8)
Periode: laatste 2 weken augustus
Aantal dagen/nachten: 16d/15n
Type verblijf: appartement (2slpk), particuliere verhuurder
Kostprijs: €1600 logement, meestal vreten/drinken we terplekke nog es 1000-1200 euro op (elke dag op resto, sommige dagen 2x) en dan nog schat ik een 250 euro stroomkosten voor de auto.
Geboekt via/wanneer: elk jaar opnieuw herboeken voor jaar nadien. Kennen die mensen al lang dus we gaan al jaren naar hetzelfde adresje.
Extra info: Heenreis is in 2 etappes, we stoppen in Legoland Duitsland met extra overnachting, vandaar de 16de nacht voor 2 weken verblijf.
Voor twee weken valt 1600 euro logement wel héél goed mee. Is dat met korting omdat jullie die mensen kennen of misschien valt de prijs mee omdat de laatste weken van augustus normaal gezien goedkoper zijn dan eerder in de vakantieperiode?

Voor twee weken valt 1600 euro logement wel héél goed mee. Is dat met korting omdat jullie die mensen kennen of misschien valt de prijs mee omdat de laatste weken van augustus normaal gezien goedkoper zijn dan eerder in de vakantieperiode?

Het eigenlijke logement is (inclusief toeristentaks) eigenlijk maar 1350 euro voor het effectieve verblijf ginder. Het is die ene nacht hotel in de buurt van Legoland die het prijskaartje omhoog jaagt. Die was 250 euro voor onze familiekamer.

Prijs is zonder speciale korting, we kennen die mensen heel goed maar de regio ginder is eigenlijk wel spotgoedkoop qua logement, eten en drinken. Vind het de laatste jaren wel enorm duurder geworden, het is nu 90 euro per nacht voor ons appartement (90sqm). Er zijn jaren geweest dat we tussen de 50 en 60 euro zaten.

Het eigenlijke logement is (inclusief toeristentaks) eigenlijk maar 1350 euro voor het effectieve verblijf ginder. Het is die ene nacht hotel in de buurt van Legoland die het prijskaartje omhoog jaagt. Die was 250 euro voor onze familiekamer.

Prijs is zonder speciale korting, we kennen die mensen heel goed maar de regio ginder is eigenlijk wel spotgoedkoop qua logement, eten en drinken. Vind het de laatste jaren wel enorm duurder geworden, het is nu 90 euro per nacht voor ons appartement (90sqm). Er zijn jaren geweest dat we tussen de 50 en 60 euro zaten.
Nog altijd een mooie prijs. We gaan voor volgend jaar eens extra vroeg proberen boeken, we zijn daar slecht in. Vorig jaar begin juni geboekt voor begin juli en dit jaar pas ergens in mei geboekt voor augustus. Reden: veel te lang twijfelen en verwachtingen op elkaar afstemmen. Vrouwlief wil vakantiepark met entertainment voor de dochter, vaderlief wil geen andere vakantiegangers in zijn buurt en een huisje met privézwembad.

The lady of the house always wins.

Nog altijd een mooie prijs. We gaan voor volgend jaar eens extra vroeg proberen boeken, we zijn daar slecht in. Vorig jaar begin juni geboekt voor begin juli en dit jaar pas ergens in mei geboekt voor augustus. Reden: veel te lang twijfelen en verwachtingen op elkaar afstemmen. Vrouwlief wil vakantiepark met entertainment voor de dochter, vaderlief wil geen andere vakantiegangers in zijn buurt en een huisje met privézwembad.

The lady of the house always wins.

Wij gaan er graag. Ik ga er voor de rust. Een aantal mooie bergmeren in de buurt, héérlijk wandelen, Beierse keuken, lekker bier. En ongelofelijk vriendelijke mensen.

Bestemming: Ijsland (groeps-rondreis)
Aantal volwassenen/kinderen: 1 volwassene
Periode: 20tem31 juli
Aantal dagen/nachten: 11d/10n
Transport: vliegtuig en dan daar rondtrekken met 4x4
Type verblijf: hostels
Kostprijs: €2595 voor de rondreis + logement + activiteiten, 168€ bijbetaald voor annulatieverzekering. ter plaatse nog eten en drank te betalen maar het is de bedoeling om een mix van iets te gaan eten en zelf eten maken te doen
Geboekt via/wanneer: Beyond Borders
Extra info: is een rondreis met 4x4 wagens waarin we oa hiken, mountainbiken, met zodiacboten tussen de ijsschotsen gaan varen, een dag walvissen gaan spotten met de boot, ...
ook de eerste maal dat ik op groepsreis ga dus ben benieuwd :)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan