Wat heb jij betaald voor je reis?

Bestemming: Zwarte Woud, Duitsland
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen, 2 peuters
Periode: eerste helft juli
Aantal dagen/nachten: 15d/14n
Transport: eigen wagen
Type verblijf: appartement (4slpk), particuliere verhuurder
Kostprijs: €1490 (volledige kost verblijf, exclusief transport, eten)
Geboekt via/wanneer: gevonden via Duitse website voor Ferienwohnungen, uiteindelijk geboekt via de uitbater zelf en nog een korting gekregen tov de website waarop ik het gevonden had omdat ik voor zolang kwam.
Extra info: eten reken ik niet mee in mijn vakantie budget. Dat moet ik thuis ook doen, en de regio's waar ik op reis ga hebben dikwijls goedkopere restaurants en zijn ook in de supermarkt voordeliger dan in België dus dat gaat deels goedkoper uit komen dan wat ik thuis zou eten. Natuurlijk gaan we in het verlof al wat meer eens op restaurant eten dan dat we het in het huisje zelf klaarmaken wat het weer wat duurder zal maken, dus de eindsome zal ongeveer hetzelfde uitkomen als in het normale leven.

Ik weet niet of iemand dit al heeft opgemerkt, maar dit is een goudmijn voor medemensen met slechte bedoelingen met zo de datums erbij te zetten... My2cents

Bestemming: Japan + Zuid-Korea
Aantal volwassenen/kinderen: 1 volwassene solo
Periode: maart 2024
Aantal dagen/nachten: 3 weken
Transport: vliegtuig uiteraard
Type verblijf: hotels
Kostprijs: ~€2500 (pakweg €850 voor alle vluchten (3) samen, €100 reisVZ, €900 accommodatie, €650 andere uitgaven)
Geboekt via/wanneer: zelf
Extra info: ongeveer 2 maand op voorhand alles vastgelegd. Geluk gehad met de vluchten. Was comfortabel reizen maar ik vereis niet veel :tongue: Restaurants zijn daar de helft goedkoper dan in België en meestal ook van hogere kwaliteit. Wisselkoers stond (en staat) gunstig.

Bestemming: Madeira, het 'bloemeneiland' van Portugal boven de Canarische eilanden
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen
Periode: laatste week juni, eerste week juli
Aantal dagen/nachten: 15d, 14n
Transport: directe vlucht en huurwagen
Type verblijf: 3 hotels waarvan 2 met halfpension
Kostprijs: vluchten €850, auto €450, hotels €2650
Geboekt via/wanneer:
booking.com & eigen website van hotels. Vlucht rechtstreeks bij tuifly
Extra info: Wouden een actieve vakantie met mooie natuur en hike mogelijkheden met aangenaam klimaat (lees: niet constant in de regen zitten of ons al kapot zweten bij de minste inspanning).

Bestemming: Japan + Zuid-Korea
Aantal volwassenen/kinderen: 1 volwassene solo
Periode: maart 2024
Aantal dagen/nachten: 3 weken
Transport: vliegtuig uiteraard
Type verblijf: hotels
Kostprijs: ~€2500 (pakweg €850 voor alle vluchten (3) samen, €100 reisVZ, €900 accommodatie, €650 andere uitgaven)
Geboekt via/wanneer: zelf
Extra info: ongeveer 2 maand op voorhand alles vastgelegd. Geluk gehad met de vluchten. Was comfortabel reizen maar ik vereis niet veel :tongue: Restaurants zijn daar de helft goedkoper dan in België en meestal ook van hogere kwaliteit. Wisselkoers stond (en staat) gunstig.
Amai dat is wel heel goed gevonden/geboekt, wat een goede deal qua kost! Zowel vluchten, verblijf als andere uitgaven zoals eten en entertainment.
Ik vermoed in hostels verbleven?

Ik weet niet of iemand dit al heeft opgemerkt, maar dit is een goudmijn voor medemensen met slechte bedoelingen met zo de datums erbij te zetten... My2cents
kom, niet overdrijven he. Ik wel de medemens met slechte bedoeling in ieder geval veel succes.

Bestemming: Verenigde Staten
Aantal: 2 volwassen + 2 kinderen
Aantal dagen/nachten: 30 (augustus)
Transport: Vliegtuig + Huurwagen
Type verblijf: Hotel/Motel
Geboekt via: alles zelf
Kostprijs: €10000 (inclusief huurwagen wss Rav 4 CRV of gelijkaardig, vluchten, verzekeringen + 6 Overnachtingen in Chicago en DC zijn al geboekt) de rest boekt m'n vrouw als we 'on the road' zijn.

Twee jaar geleden door de Bible Belt gereden. Nu gaan we een ander stuk doen. Verenigde Staten vallen heel goed mee qua prijs zeker last minute overnachtingen + de niet-toeristische gebieden. Vluchten + overnachtingen in Chicago en DC zijn in januari geboekt.

Voor mensen die plannen hebben om eens naar de Verenigde Staten te reizen:

Tip => boek alles zelf, zorg voor een goede verzekering en bezoek eens de minder toeristische kanten/staten van het land. Staten zoals California, NY, Florida zijn extreem duur maar het land heeft nog zoveel meer te bieden. Uiteraard loont het wel de moeite om deze staten te bezoeken maar veel mensen die terugkomen schrikken toch wel van de extreem hoge prijzen daar.

Laatst bewerkt:
Bestemming: Bali (Ubud), Sulawesi (Indonesie), Singapore
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen
Periode: 19 juni - 13 juli
Aantal dagen/nachten: 24 dagen
Transport: Vliegtuig / Prive-wagen met chauffeur
Type verblijf: Hotels / Guesthouses
Kostprijs: 2000 euro pp op de kop dus 4000 in totaal all in (dus ook eten en drinken)
Geboekt via/wanneer: Vliegtuigtickets (Stafftravel / Skyscanner), hotels (Booking.com)
Extra info: Waar we normaal rond de 1300 tot 1500 pp kwijt zijn voor een vakantie voor 3 weken bleek het in Sulawesi wat moeilijker en duurder reizen. Openbaar vervoer is er minimaal aanwezig dus aangeraden is alles met een auto en prive chauffeur te doen. Een dag kost u ongeveer 60 a 70 euro (verblijf en maaltijden chauffeur inclusief).

Vliegreis:
Brussel -> Dubai in economy via Stafftickets
Dubai -> Denpasar (Bali) in economy via Stafftickets
Denpasar (Bali) -> Makassar (Sulawesi) in economy
Luwuk (Sulawesi) -> Makassar (Sulawesi) in economy
Makassar (Sulawesi) -> Singapore in economy
Singapore -> Frankfurt in business via Stafftickets
Frankfurt -> Brussel in business via Stafftickets

Dus met die stafftickets kan het dus zijn dat je een van die vluchten niet haatl in deze drukke periode?

En in het brutoloontopic staat hoe veel iemand verdient en hoe vaak die op kantoor zit (en dus niet thuis)...

Stafftickets = gratis ? Of korting of ??
Want ik dacht al amai 2000€ is wel scherp voor 24 dagen, bali is tegenwoordig niet meer zo goedkoop om op te vliegen.

Dus met die stafftickets kan het dus zijn dat je een van die vluchten niet haatl in deze drukke periode?
Dat kan zijn ja. Je kan enkel mee als er plaatsen vrij zijn, maar je kan binnen het systeem wel de bezetting van de vlucht zien en op het allerlaatste moment je tickets boeken of annuleren. Je kan dus vluchten eruit zoeken waar nog veel plaats op is en dan vingers kruisen. Ervaring leert wel dat die bezetting op het allerlaatste moment ook nog sterk wijzigt. Tot nu toe wel altijd meegevallen, ik denk dat we op 5% van onze vluchten niet mee konden. Dan kom je de dag erna terug.

De vlucht van Brussel naar Bali was bijna leeg tot Dubai. Van Dubai naar Bali was het kantje boord. Een A380 nokvol. Singapore naar Frankfurt was ook nog veel plaats. Viel verbazend goed mee. Buiten de vakanties hebben we het al veel drukker gewesten en is het altijd dik stressen of we wel of niet meekunnen.

Stafftickets = gratis ? Of korting of ??
Want ik dacht al amai 2000€ is wel scherp voor 24 dagen, bali is tegenwoordig niet meer zo goedkoop om op te vliegen.
Niet gratis maar sterke korting. Singapore naar Frankfurt enkele vlucht in business koste ons 280€ op terwijl die online aan 2950 € staan voor enkel traject. Brussel - Dubai - Bali koste ons in eco 150€

Bestemming: Groepsreis naar Noorwegen via Beyond Borders
Aantal volwassenen/kinderen: 1 volwassene
Periode: vijf tot veertien juli
Aantal dagen/nachten: 10d/9n
Transport: minivans :)
Type verblijf: gedeelde villa of chalet, hostel
Kostprijs: 1945 euro, alles inclusief behalve het eten
Geboekt via/wanneer: Beyond Borders
Extra info: Dit was een mooie vakantie in Noorwegen met vrij veel activiteiten (gletsjerhike + kajakken op een gletsjermeer, bootsafari op een fjord, spotten van muskusossen, rafting, mountainbiken op één van de mooiste plekken in Europa, etc) waarvan ik me afvraag hoe ze erin geslaagd zijn om dat allemaal voor dit bedrag aan te bieden

Bestemming: Groepsreis naar Servië, Bosnië en Montenegro met Mundero.
Aantal volwassenen/kinderen: 13 volwassene
Periode: 11 tot 20 september.
Aantal dagen/nachten: 9d/8n
Transport: minivan en vliegtuig.
Type verblijf: hotel en hostel
Kostprijs: 1475euro, inclusief annulatieverzekering.
Geboekt via/wanneer: Mundero, rond 10 juli.
Extra info: https://www.mundero.be/trip/servie_bosnie_montenegro

Dat kan zijn ja. Je kan enkel mee als er plaatsen vrij zijn, maar je kan binnen het systeem wel de bezetting van de vlucht zien en op het allerlaatste moment je tickets boeken of annuleren. Je kan dus vluchten eruit zoeken waar nog veel plaats op is en dan vingers kruisen. Ervaring leert wel dat die bezetting op het allerlaatste moment ook nog sterk wijzigt. Tot nu toe wel altijd meegevallen, ik denk dat we op 5% van onze vluchten niet mee konden. Dan kom je de dag erna terug.

De vlucht van Brussel naar Bali was bijna leeg tot Dubai. Van Dubai naar Bali was het kantje boord. Een A380 nokvol. Singapore naar Frankfurt was ook nog veel plaats. Viel verbazend goed mee. Buiten de vakanties hebben we het al veel drukker gewesten en is het altijd dik stressen of we wel of niet meekunnen.

Niet gratis maar sterke korting. Singapore naar Frankfurt enkele vlucht in business koste ons 280€ op terwijl die online aan 2950 € staan voor enkel traject. Brussel - Dubai - Bali koste ons in eco 150€
Die stafftickets zijn enkel voor personeel? Of kan eender wie dat boeken?

Bestemming: Groepsreis naar Noorwegen via Beyond Borders
Aantal volwassenen/kinderen: 1 volwassene
Periode: vijf tot veertien juli
Aantal dagen/nachten: 10d/9n
Transport: minivans :)
Type verblijf: gedeelde villa of chalet, hostel
Kostprijs: 1945 euro, alles inclusief behalve het eten
Geboekt via/wanneer: Beyond Borders
Extra info: Dit was een mooie vakantie in Noorwegen met vrij veel activiteiten (gletsjerhike + kajakken op een gletsjermeer, bootsafari op een fjord, spotten van muskusossen, rafting, mountainbiken op één van de mooiste plekken in Europa, etc) waarvan ik me afvraag hoe ze erin geslaagd zijn om dat allemaal voor dit bedrag aan te bieden
Was je daar alleen of kende je al mensen van de groep? Lijkt me een leuk concept voor een introvert om eens uit de comfortzone te komen. Op reis is het sowieso al gemakkelijker om sociaal te zijn

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan