Wat heb jij betaald voor je reis?

Bestemming: Almeria, Spanje
Aantal volwassenen/kinderen:
2 volwassenen, 2 kinderen
Periode: 29/06-09/07
Aantal dagen/nachten: 11d/10n
Transport: vliegtuig
Type verblijf: All-in
Kostprijs: €6400
Geboekt via/wanneer: TUI, eind januari
Extra info:
mijn vrouw is op reizen een verwend nest, campings of auto reizen (ook door wagenziek wel) geen optie hier thuis.

Laatst bewerkt:
Bestemming: Bangalore, India
Aantal volwassenen/kinderen: 1
volwassenen, 2 kinderen
Periode: 09/4 - 23/4
Aantal dagen/nachten: 14n/15d
Type verblijf: ouders bezoek
Kostprijs:
€2400
Geboekt via/wanneer: online zelf
Extra info: vrouw met kinderen haar ouders gaan bezoeken. Alles gratis buiten de vlucht en 4 dagen Safari op zoek naar tijgers. Ook 2x gezien.

Bestemming: Zanzibar, Tanzania
2 volwassenen, 2 kinderen
Periode: 01/07-17/07
Aantal dagen/nachten: 16n
Type verblijf: All-in voor 10 nachten andere dagen hotel breakfast only in stone town
Kostprijs: €5500
Geboekt via/wanneer: zelf
Extra info: /

Bestemming: Zuid Afrika
Aantal volwassenen/kinderen: 4
volwassenen, 2 kinderen
Periode: 10/09 - 2/10
Aantal dagen/nachten: 21
Transport: eigen wagen
Type verblijf: Airbnb
Kostprijs: 250 eur op voor verblijf only.

Aantal volwassenen/kinderen: 3
volwassenen, 2 kinderen
Periode: 10/12 - 6/1/2025
Aantal dagen/nachten: rond de 30d
Type verblijf:
Airbnb
Kostprijs: €1400 verblijf only
Extra info: kan nog wat aanpassen

kleine weekends weg door het jaar door in ZA:
1000. Allemaal airbnb of hotel met breakfast

Wauw, als ik sommige all-in reizen zie ben ik toch blij met mijn 6000€ voor 3 weken USA 😛.

Bestemming: Triq Ir-Ramla, Malta
Aantal volwassenen/kinderen: 2 volwassenen, 1 baby (bijna 2)
Periode: 5 juni - 12 juni
Aantal dagen/nachten: 8d/7n
Type verblijf:
hotel
Kostprijs: €450 (vliegen) en €1071 hotel
Geboekt via/wanneer: Ryanair+ hotel zelf, januari
Extra info: Hotel + ontbijt. Met een grotere kamer waardoor we een aparte living hadden en 2 badkamers. Ook luchthaventransfers in Malta waren gratis via het hotel. Bij Ryanair ook allebei een 10kg + 20kg koffer.

Wauw, als ik sommige all-in reizen zie ben ik toch blij met mijn 6000€ voor 3 weken USA 😛.
Ik vermoed de combinatie van hoogseizoen. Redelijk laat geboekt. En type hotel...
Nu, het is de eerste keer dat ik zelf zo verschoten ben van die prijzen eigenlijk. Voorheen altijd de typische "grote" reizen buiten seizoen gedaan, en dat was wel duur maar nog relatief te verklaren.

Beide...
Dezelfde reis in September kost de helft.
Amai, dan moet ik me wat voorbereiden op wanneer de tijd komt dat we niet buiten seizoen meer kunnen reizen.

In mei ook rond Alcudia geweest.
5 a 600 euro voor een appartement met keuken en terras. Gedeeld zwembad maar was daar vaak alleen. 100 euro voor de auto en 300 voor 2 vliegtickets. Ca. 1k eur voor 2 volwassenen dus.

Amai, dan moet ik me wat voorbereiden op wanneer de tijd komt dat we niet buiten seizoen meer kunnen reizen.

In mei ook rond Alcudia geweest.
5 a 600 euro voor een appartement met keuken en terras. Gedeeld zwembad maar was daar vaak alleen. 100 euro voor de auto en 300 voor 2 vliegtickets. Ca. 1k eur voor 2 volwassenen dus.
Da's natuurlijk ook geen volledig te vergelijken situatie, @anders. gaat all-in met 2 volwassenen en een kind naar een gok ik toch wel zeer luxueus hotel. Toch een totaal andere reis.

Da's natuurlijk ook geen volledig te vergelijken situatie, @anders. gaat all-in met 2 volwassenen en een kind naar een gok ik toch wel zeer luxueus hotel. Toch een totaal andere reis.
https://www.iberostar.com/en/hotels/majorca/iberostar-alcudia-park/
Valt nogal mee hoor, zeker geen extreem high-end ofzo maar natuurlijk wel iets anders dan een appartement waarbij je zelf moet koken etc...
Maar heb de prijs gecheckt met een goeie vriendin met een reisbureau, en die gaf wel aan dat onze prijs (met een personeelskorting etc) eigenlijk wel echt oké was.

Het is gewoon een dure regio om in volle zomer naartoe te gaan. Vlucht alleen is al 900€ voor 3 personen (met Ryan Air)

Bestemming: Alcudia, Mallorca
2 volwassenen, 1kleuter
Periode: 11/08-18/08
Aantal dagen/nachten: 8d/7n
Type verblijf: All-in hotel familiekamer
Kostprijs: €5000
Geboekt via/wanneer: 2 weken geleden, rechtstreeks bij hotel/luchtvaartmaatschappij
Extra info: Eerste keer vliegen met de dochter, dus gekozen voor een bestemming die ook niet te ver vliegen was en heel kindvriendelijk is. Ook gezorgd voor een hotelkamer met privéterras met ligbedden omdat wij niet het type mensen zijn dat de dochter in bed gaat leggen en dan nog op stap gaat. Dus 1 van de ouders kan dan nog op terras gaan liggen ofzo.

5

5K voor een week in Mallorca ? Luxehotel of zijn die prijzen daar zo Extreem id zomer ?

Volgens mij heeft hij zich in de luren laten leggen.

Ik ga volgende week een weekje naar Mallorca, hotel aan het strand met zwembad en wij betalen voor 2 personen vlucht inclusief minder dan 1K.

Of wij hebben een uitzonderlijk goeie deal gedaan dat kan ook.
Wij hebben wel zelf geboekt

Aantal volwassenen/kinderen: 4
volwassenen, 2 kinderen
Periode: 10/09 - 2/10
Aantal dagen/nachten: 21
Type verblijf: Airbnb
Kostprijs: 250 eur op voor verblijf only.

Aantal volwassenen/kinderen: 3
volwassenen, 2 kinderen
Periode: 10/12 - 6/1/2025
Aantal dagen/nachten: rond de 30d
Type verblijf:
Airbnb
Kostprijs: €1400 verblijf only
Extra info: kan nog wat aanpassen

kleine weekends weg door het jaar door in ZA:
1000. Allemaal airbnb of hotel met breakfast

Jullie gaan zelf met de auto op en af naar Zuid Afrika?

Dat is zomaar eventjes 26000 KM?

Volgens mij heeft hij zich in de luren laten leggen.

Ik ga volgende week een weekje naar Mallorca, hotel aan het strand met zwembad en wij betalen voor 2 personen vlucht inclusief minder dan 1K.

Of wij hebben een uitzonderlijk goeie deal gedaan dat kan ook.
Wij hebben wel zelf geboekt
Je hebt natuurlijk hotels en hotels.
Een week voor 2 voor minder dan 1.000€, ik kan me er al iets bij voorstellen...

Een familiekamer is natuurlijk ook een pak duurder dan een gewone standaardkamer.

Een familiekamer is natuurlijk ook een pak duurder dan een gewone standaardkamer.

Nochtans een goed hotel met zwembad en hele goede rating op booking
Wel geen all in maar dan nog zo'n groot prijsverschil

Nochtans een goed hotel met zwembad en hele goede rating op booking
Wel geen all in maar dan nog zo'n groot prijsverschil
Wat een goed hotel is voor de een, hoeft dat niet zozeer te zijn voor de ander. Het hangt er maar vanaf welk comfort je zelf wilt.

Bwa ik verschiet toch ook vaak van de prijzen hier.

Ok ik heb de luxe dat ik altijd kan gaan dus nooit of zelden bv juli-augustus.

Maar ik heb ook bv al wel is twee weken all in vijf sterren hotel Kos gedaan voor nog geen 2000 per persoon.

Zelfs Cuba heeft me een keer is 2500 de man gekost ofzo voor twee weken all in en dan waren de vliegtuigtickets nog vrij duur in eerste klasse gevlogen toen... .

Je hebt het niet voor het kiezen altijd maar 5000 euro voor een weekje verlof dan moet het iets extreem zijn voor ik zou zeggen let's go met het gezin.

Het zijn vooral de vluchten tegenwoordig die enorm duur zijn tov vroeger. En als je dan met 2 kinderen zit dan betalen die gewoon de volle pot. Met 4 heen en terug Spaanse regio juli/augustus is 1500-2000€.

Toen ik nog alleen reisde ging ik ook voor véél minder véél verder weg. Couchsurfen spaarde me overnachtingen uit en aan eten hoef je niet elke dag veel uit te geven. Op dat vlak vond ik Japan zelfs verrassend goedkoop als je er wat op let, maar ik wisselde goedkope dagen dan ook af met af en toe een duurdere maaltijd.

En niet iedereen heeft hetzelfde budget. Mijn schoonzus gaat met haar man drie weken met haar twee kinderen (4 en 8) naar de VS, dus die zullen ook ettelijke duizenden euro's betalen. Ze hebben beiden wel high ranking jobs die niet zouden misstaan in het brutoloontopic. Al vind ik een vierjarige nog net wat te klein om zo ver te reizen, ook omdat het je beperkt in je doen en laten.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan