Wat heb je vandaag gekocht?

De witte, away version.
Ja ik weet het, 10 jaar oud, maar voor mij ietwat een collectors item.

Minder dan 20 jaar geleden? Absoluut! Maar ik denk niet dat het verschil tussen vandaag en over 20 jaar even drastisch gaat zijn.
Waarschijnlijk niet, maar de kwaliteit van de toestellen, ook de grote merken, gaat erop achteruit.
We hadden het er vandaag nog over: mijn pa smijt al decennialang wasmachines open van familie en vrienden, vroeger kon je bijna alles vervangen. Nu is elke reeks binnen hetzelfde model al anders en als de printplaat kapot is, is het gewoon einde verhaal. Of dat nu een proline is of een Miele: die printplaten kosten behoorlijk wat geld waardoor je "er het niet uit haalt". Wij zijn als familie ook collectief afscheid aan het nemen van Miele als voorkeursmerk en als je ziet dat een AEG bvb de helft kost van een Miele maar niet noodzakelijk dubbel zo lang mee gaat... 🤷🏼

Cube Reaction C:62 Pro

680300_F1_00.png

Hopelijk gesteld voor de komende jaren.
De foto lijk hier meer op een NUROAD. Mooi ding wel!
Laat maar horen als je wilt toeren.

Waarschijnlijk niet, maar de kwaliteit van de toestellen, ook de grote merken, gaat erop achteruit.
We hadden het er vandaag nog over: mijn pa smijt al decennialang wasmachines open van familie en vrienden, vroeger kon je bijna alles vervangen. Nu is elke reeks binnen hetzelfde model al anders en als de printplaat kapot is, is het gewoon einde verhaal. Of dat nu een proline is of een Miele: die printplaten kosten behoorlijk wat geld waardoor je "er het niet uit haalt". Wij zijn als familie ook collectief afscheid aan het nemen van Miele als voorkeursmerk en als je ziet dat een AEG bvb de helft kost van een Miele maar niet noodzakelijk dubbel zo lang mee gaat... 🤷🏼

Mijn 40 jaar oude Miéle-droogkast doet het het nog steeds, net als mijn Miéle-wasmachine van 25 jaar oud. Ik hoop dat ze het nog een tijdje volhouden want de nieuwe technologie daar zit ik ook niet echt op te wachten...

Ja ik heb het ook al gemerkt moet ik zeggen. Toen we onze wasmachine nog niet zo lang hadden wou die eens niks meer doen. Dan is iemand van Miele zelf moeten langs komen om de firmware up te daten. Ge kunt u dan afvragen waarom zo een machine dat nodig heeft maar soit.

2j geleden een eettafel gekocht met stalen onderstel, strakke stijl.
Na 1j blijkt dat bovenlaagje van het blad echt prut, verschillende kleine schendingen door... Nuja, het leven met een kleuter. 🙈

Eens besproken met mijn pa dat in daar wel een eiken of beuken blad op zou durven leggen, maar da's niet echt goedkoop... Dus hintte hij me dat ik de kringloopwinkels in de gaten moest houden ook, zonet een vol eiken tafel gescoord voor 80 euro waarbij de papa het blad wel zal afschuren en vernissen en het stalen onderstel eronder zal plaatsen. 😇 (Dankupapa!!!)

Terug
Bovenaan