Wat heb je vandaag gekocht?

Mag ik vragen of je nog douane moet betalen? Grote fan van Zavvi maar vorig jaar kocht ik The Revenant op 4K en moest ik nog €10-€20 douane betalen :(
Ik heb op mijn vorige aankoop geen douane moeten betalen. Maar ik heb toen ook gekocht op zavvi.nl niet op zavvi.uk (ik weet dat dat adres ook bestaat). Dat kan misschien de reden zijn waarom jij 10-20€ nog diende te betalen ?

Nu op basis van hun site staat het volgende :
Bestellingen geplaatst en geleverd in het Verenigd Koninkrijk zijn inclusief btw.

Leveringen buiten het Verenigd Koninkrijk kunnen onderworpen zijn aan invoerrechten en belastingen, die worden geheven zodra de bestelling het land van bestemming heeft bereikt.

Wij raden aan om contact op te nemen met het lokale douanekantoor voor informatie over het douanebeleid omdat deze van land tot land kunnen verschillen.

Dus misschien heb ik de 2 vorige bestellingen gewoon geluk gehad (ene was 60+, andere was 250+...) afwachten dan maar zeker :(.

Mag ik vragen of je nog douane moet betalen? Grote fan van Zavvi maar vorig jaar kocht ik The Revenant op 4K en moest ik nog €10-€20 douane betalen :(
Zelf nog geen ervaring met Zavvi.

Maar als uw factuur inclusief BTW is, zou je niks meer mogen tegenkomen van inklaringskosten en/of BTW die je hier nog moet betalen. Want in dat geval int Zavvi de BTW voor jou en stort die vervolgens door aan de EU.

Kijk dus je factuur eens na of het inclusief BTW is. Indien wel, zou ik toch eens bij hun klantendienst horen.

en hoe zit dat met WISH, ivm die douane?

heb nieuwe bumper stickers gekocht over mijn buddy, maar zou het wel bummer vinden om daar nog es taksen op te moeten betalen.

Was iets van een 4 euro per stuk incl verzending. Ze moeten toch echt nie afkomen met 10 euro taksen of dergelijke hier op hoor.

Er stond trouwen dat BTW incl; was dacht ik gezien te hebben.

en hoe zit dat met WISH, ivm die douane?

heb nieuwe bumper stickers gekocht over mijn buddy, maar zou het wel bummer vinden om daar nog es taksen op te moeten betalen.

Was iets van een 4 euro per stuk incl verzending. Ze moeten toch echt nie afkomen met 10 euro taksen of dergelijke hier op hoor.

Er stond trouwen dat BTW incl; was dacht ik gezien te hebben.
Van op de site van Wish (https://www.wish.com/tax_policy). Normaal zou je BTW al moeten betaald hebben en zou je hier niks meer moeten betalen.
Vanaf 1 juli 2021 is Wish verplicht in de EU btw te innen op de verkoop van goederen die worden geleverd aan consumenten in een van de 27 lidstaten van de EU. Dit is van toepassing wanneer de goederen van buiten de EU worden verzonden en de verzendwaarde EUR 150 of minder bedraagt OF wanneer de goederen vanuit de EU worden verzonden en de verkopende partij niet in de EU is gevestigd.
Wanneer een van de hierboven genoemde leveringen plaatsvindt, berekent en int Wish over het algemeen de btw bij de klant bij het afrekenen en betaalt deze aan de belastingdienst.
Wanneer de goederen van buiten de EU worden verzonden en de verzendwaarde van de aankoop van de EU-klant hoger is dan EUR 150, is de klant in de EU verantwoordelijk voor de betaling van btw en douanerechten over de aankoop. Om de levering van de aankoop te vergemakkelijken, zijn deze kosten in de aankoopprijs verwerkt, zodat de btw en douanerechten door de winkelier kunnen worden afgedragen. Zie hier voor meer informatie over het kopen van goederen online die van buiten de EU worden geleverd. Zie hier voor meer informatie over het kopen van goederen online die binnen de EU worden geleverd.

25972.jpg

1200x473.jpg

81OoZe3L0bL._AC_SL1500_.jpg

Gisteren:
Steken nu mijn 4 dekentjes in. :unsure:

Vorige week:

Met oud te zijn apprecieer ik steeds meer en meer degelijk 'gereedschap' in en uit de keuken 🤔

Tot enkele jaren geleden vervloekte ik iedereen die mij een praktisch cadeau waagde te geven.
Goh ja, tis vooral omdat ik ze nu in een zware schuif liggen en ik ben het beu om 20x per dag die schuif open te trekken.
Voordeel is dat er nu wat ruimte in die schuif vrijkomt.

Also:
image.jpg

Net gehangen, mooi en stijlvol resultaat voor ochot 30 euro!

Goh ja, tis vooral omdat ik ze nu in een zware schuif liggen en ik ben het beu om 20x per dag die schuif open te trekken.
Voordeel is dat er nu wat ruimte in die schuif vrijkomt.

Also:
image.jpg

Net gehangen, mooi en stijlvol resultaat voor ochot 30 euro!
Mooi maar mijn geuzes verdragen geen zonlicht oi22

Ach ja ik blijf geld uitgeven. Anderen geven het aan gas... kzal ik het hieraan geven...

Had een 5€ bon toegezonden gekregen, er was juist een reductie in prijs en ik had die op mijn aankoop- en opvolglijst staan. En 2de hands kon ik het nergens voor die prijs op de kop tikken... ok geen bluray kwaliteit, maar meh het is nog altijd bekijkbaar.

Dus voor +/-60€ de volledige 12 seizoenen van bones... ach ja give me. Als ik zo blijf doorgaan kan ik in de toekomst netflix gewoon buitenzwieren :p.
En heb natuurlijk gebruik gemaakt van de affiliate link. Dus dan verdient dit forum er ook nog iets aan, hoe klein dat het dan ook maar is. Of zou het er toch iets aan moeten verdienen indien ik niets verkeerd heb gedaan...

And... next... stond al even op mijn verlanglijstje. Kon het niet laten voor <10€.

And... next... stond al even op mijn verlanglijstje. Kon het niet laten voor <10€.

Den eerste was mijn lievelingsfilm als 7-jarige. De zaadcel-scène op de Beach Boys + ik was ook verliefd op Kristie Alley.

Vreemd. 🤔

Hier de zaadcel-scène:

Ik heb deze zomer op mijn Back To The Future 4K box ook geen douane moeten betalen via zavvi.nl.
En stevig verpakt, niet zoals die kartonnetjes die Amazon soms gebruikt...

Een P1-meter. Dat gaat hopelijk wat beter werken dan al die brol dat ze in de Gamma/Brico verkopen om in het stopcontact te steken en te meten. Verder nog een aantal banaanstekkers.

Ne nieuwe microgolfoven.

En potgrond, een plantenbak en enkele plantjes zodat mijn grijze oprit toch een beetje meer vrolijkheid kan uitstralen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan