Wat heb je vandaag gekocht?

Als ik er al zeker de komende 10j op moet kijken, heb ik wél graag dat alles mijn goesting is.
Is het veel geld? Ja. Maar ik heb al meer geld gegeven aan zaken die veel minder lang mee gaan 😁 (mijn ex, mijne motor die ik na een paar maand terug weg heb gedaan, mijn pianolessen, mijn piano,... :unsure:)
Ik hoor het al: binnen een maand wilt ge al nieuw behangpapier :unsure:

Een stickerboek ‘all the emotions’ voor een projectje in de les. Leuke en goed uitgedachte inhoud. Ik was wel vergeten dat ik pathologisch niet in staat ben een sticker te ‘sticken’ en ik dus geen enkel van die dingen uit dat boek ga halen. Ik was het kind dat ook nooit zijn nieuwe kleurdoos gebruikte.

Als ik er al zeker de komende 10j op moet kijken, heb ik wél graag dat alles mijn goesting is.
Is het veel geld? Ja. Maar ik heb al meer geld gegeven aan zaken die veel minder lang mee gaan 😁 (mijn ex, mijne motor die ik na een paar maand terug weg heb gedaan, mijn pianolessen, mijn piano,... :unsure:)
Ik hoop voor u dat het afwasbaar is dan. Kinderen hé.

Vorige week Samsung HW-Q950A 11.1.4 Dolby Atmos/DTS:X Soundbar bij Frans Desmet gekocht voor 817€ (incl. 200€ cashback direct verrekend). Heb die prijs gekregen bij Frans Desmet door price match met Art en Craft. Denk wel dat het bij Art en Craft een fout was, want de adviesprijs is 1499€ voor dit ding, dus best deal of my life :cool:

En wat een machien :love2:

Vorige week Samsung HW-Q950A 11.1.4 Dolby Atmos/DTS:X Soundbar bij Frans Desmet gekocht voor 817€ (incl. 200€ cashback direct verrekend). Heb die prijs gekregen bij Frans Desmet door price match met Art en Craft. Denk wel dat het bij Art en Craft een fout was, want de adviesprijs is 1499€ voor dit ding, dus best deal of my life :cool:

En wat een machien :love2:
Wijd en ver bekend de Frans!
Al 30 jaar geleden ging familie uit Limburg speciaal bij hem hun tv kopen omdat zijn prijzen niet te kloppen waren.

Sommige gaan mij (nog) krankzinnig(er) noemen, maar in de keuken van het nieuwe huis, wordt er gekookt op gas.
Ik vind daar niets aan. Ik vind dat niet gemakkelijker en wél onveiliger, zeker met een kleuter in huis. Mijn ouders hadden de laatste jaren dat ik thuis woonde een boretti gasfornuis en ik heb er nooit een klik mee gehad.

Dus wordt het eruit geflikkerd en komt er inductie in de plaats! Helaas is 86cm geen courante maat maar gelukkig eentje gevonden die geen 1500 (😭😭😭) euro kost! 💪

Laatst bewerkt:
Sommige gaan mij (nog) krankzinnig(er) noemen, maar in de keuken van het nieuwe huis, wordt er gekookt op gas.
Ik vind daar niets aan. Ik vind dat niet gemakkelijker en wél onveiliger, zeker met een kleuter in huis. Mijn ouders hadden de laatste jaren dat ik thuis woonde een boretti gasfornuis en ik heb er nooit een klik mee gehad.

Dus wordt het eruit geflikkerd en komt er inductie in de plaats! Helaas is 86cm geen courante maat maar gelukkig eentje gevonden die geen 1500 (😭😭😭) euro kost! 💪

Moest ik hier kunnen herbeginnen dan kookte ik op gas.

Was al tijdje hoog tijd dat ik een nieuw paar laarzen kocht. Was eerst nog aan het twijfelen over de bogotta motorlaars https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/nl_BE/? wegens het grote prijsverschil. Maar ik ben zeer tevreden geweest van mijn vorige set wegens het gebruiksgemak en wandelgemak van daytona. Dat ik wegens de lopende kortingsactie van 20% toch maar heb toegehapt.

Dit maakt het wel een dure maand, maar meh, ik zal er niet failliet van gaan...

Een jas. Paar dagen terug gemerkt dat ik het voor ‘s morgens op de sportdag te vertrekken wel frisjes vond en tot de conclusie gekomen dat ik mijn ‘regenfrakske’ ergens vorig jaar moet buitengeflikkerd hebben.
Het is er weliswaar direct eentje geworden om ook de winter mee door te gaan, maar een klassieke wollen mantel kan je nu ook niet echt fout mee gaan. En hij heeft een kap!

Heb vorig jaar voor het eerst een zijden hoofdkussenovertrek en zijden hoeslaken gekocht en sindsdien slaap ik veel beter! Een paar dagen geleden nog een paar zijden hoeslakens en zijden hoofdkussenovertrekken bijgekocht. En ook een zijden dekbed. Het is een investering maar ik kan het iedereen aanraden. Zijde is bovendien gezond voor haar en huid. Mijn haar glanst meer. Wel opletten dat je niet wast met gewoon wasmiddel maar met wasmiddel speciaal voor zijde. In mijn eerste hoeslaken zitten al gaten omdat ik niet het juiste wasmiddel gebruikte.

Inductie is gewoon beter als gas.

Sneller
Properder
Veiliger
Het grote voordeel van gas is dat je veel beter de warmte kan aanpassen. Bij inductie duurt het langer om de temperatuur te doen dalen. Wij koken professioneel en dan is gas wel stukken beter.

Nu voor de gemiddelde persoon is inductie wel handiger buiten degene die graag koken dan.

Nu voor Mulan zou ze beter gewoon 3 extra airfryers kopen ipv inductie plaat. Is goedkoper en op basis wat ze hier zegt is nu geen persoon dat geniet van koken of eten :)

op basis wat ze hier zegt is nu geen persoon dat geniet van koken of eten :)
Klopt totaal niet! 😨
Ik ben de persoon die verse lasagne maakt, vers vispannetje, taarten bakt, omelet als ontbijt,.... Ik post oa ook in het "wat heb ik vandaag gekookt" topic 😔
Ik ben @Tonerider niet 😝

(en steak en scampi horen absoluut wél in de pan gebakken te worden met boter 🤪)

1 hangt af van uw inductie plaat zelf. Sommige zijn idd beter te regelen dan anderen, hoe hoger de kost hoe beter en sneller te regelen. Gas heeft dit in principe niet.

En gas heeft geen tijd nodig om af te koelen, inductie nog altijd wel. Stukken minder dan een Electrisch vuur maar wel nog altijd tijd.

Ander voordeel (hier meer een issue dan in België) een gas vuur heeft geen electriciteit nodig dus na stroom issue kunt je uw klanten nog altijd eten geven. Er is een reden waarom de meeste professionele keukens nog altijd met gas koken ipv inductie.

Maar voor de gemiddelde persoon is inductie idd beter als ze de kost kunnen dragen.

Terug
Bovenaan