Wat heb je vandaag gekocht?

De laatste bril die ik had was zo mooi en begot dat ding was duur. Is van voor internet opties voor brillen een ding waren. Onze Cocker Spaniel heeft hem opgeboeft indertijd. Ik heb dus al 14 jaar geen bril meer. Lenzen in of blind.

De laatste bril die ik had was zo mooi en begot dat ding was duur. Is van voor internet opties voor brillen een ding waren. Onze Cocker Spaniel heeft hem opgeboeft indertijd. Ik heb dus al 14 jaar geen bril meer. Lenzen in of blind.
Zo te zien is dit een terugkerend probleem met al je honden. Gaan die beesten naar de hondenschool, krijgen die eten?

Elk jaar koop ik een bril van 39€ als er een gratis glazen-actie is bij Hans Anders. (Dit jaar nog niet zien passeren. :()

Zelfs als ik er geen nodig heb, koop ik er 1 als reserve.
Bij CM krijg je tot 40€ terug voor een bril per jaar, dus het is eigenlijk gratis.

Wel geluk dat het (nog) geen zware bril is en dat ik enkel een bril nodig heb in auto of om naar een scherm te kijken.

(Ben nogal vergeetachtig en om niet altijd te moeten lopen zoeken achter mijn bril, laat ik er één achter op de plaats waar ik een bril nodig heb.
Op mijn bureau thuis, in living voor tv/pc, slaapkamer, op t werk en in mijn auto + auto van mijn vrouw. :laugh:)

Zo te zien is dit een terugkerend probleem met al je honden. Gaan die beesten naar de hondenschool, krijgen die eten?
Onze Humphrey was onze allereerste hond. We zijn die gaan halen in Limburg, plaats die een goede reputatie had en al wat je wou. Vijftien jaar later blijkt dat helemaal niet te kloppen (deze waar ook zoveel BV’s op de foto gaan) maar wij waren in die tijd misschien te naïef? Alhoewel dat mijn schoonouders altijd Borders met vanalle papieren kochten en de voorlaatste ook bleek uit broodfok te komen.
Soit, Humphrey had epilepsie. Dat is vrij vroeg boven gekomen en hij is ook maar 8 jaar geworden. Karaktergewijs ook een heel speciaal hondje.
Onze Hercule nu is gewoon een kieken.

Dat is dan zoiets?

df9394258b0b1a2d6f499fa1b02cc673_400x400.jpeg

Ik vind dat een eng beest.

71x3K1VjBBS._AC_SL1500_.jpg

schoenenrek.
Ik ben ook aan het twijfelen om er een tweede te kopen en het als cd rek te gebruiken, want dit is zowat de stijl die ik wil voor een cd-rek, maar dan met 5 robuust eiken planken.

Je zal zien (met tijd natuurlijk) dat een vrouw het heel aantrekkelijk zal vinden als er al plaats is voor haar schoenen. Slimme investering. Zie ik daar @Mulan naar den Torfs spurten?
Ge zou beter moeten weten. Er komt hier geen vrouw voor langer dan 12u binnen (en met mijn looks en charme komt er waarschijnlijk zelfs geen binnen voor een seconde).
En het laatste wat ik hier wil creëren is een romantische look. Koud, industrieel en verouderd: daar ga ik voor.

Ge zou beter moeten weten. Er komt hier geen vrouw voor langer dan 12u binnen (en met mijn looks en charme komt er waarschijnlijk zelfs geen binnen voor een seconde).
En het laatste wat ik hier wil creëren is een romantische look. Koud, industrieel en verouderd: daar ga ik voor.
Alrighty, Bruce Wayne van de Ikea…

Ik heb net ook eens samengesteld, montuur van 39.90 euro met mijn sterkte, witte glazen, 3x verdund= 129.90.
Wat zeker een mooie prijs is, maar er is wel degelijk een verschil. Ik draag al jaren pearle brillen van 400 euro en de monturen zijn mooier van pearle, zien er minder goedkoop uit. Nu dus eentje van de opticien met oa titanium, 4x verdunde glazen,... Je betaalt wel degelijk voor meer kwaliteit. Maar dat wil niet zeggen dat brillen24 etc alleen maar brol zijn 😉
Ik heb sinds mijn 2,5 jaar altijd brillen gehad van de opticien. Enkele jaren terug 1 keertje een bril gekocht bij Pearl en ik heb echt nog nooit zoveel spijt gehad van een aankoop. Bleek dat ze de cilinderafwijking niet 100% juist hadden, wat volgens hen niet uitmaakt (ze mogen zogezegd x % afwijken). Ik ben weken aan een stuk misselijk geweest en heb uiteindelijk toch terug een bril gekocht bij mijn vaste opticien.

Oh nu het hier over brillen gaan, zijn er hier toevallig mensen die een goede optieker kennen in Gent (of omstreken)?
Mijn bril is een 20 jaar oud ondertussen denk ik, en ziet er niet meer uit, ik draag hem enkel savonds of als ik weet dat ik niet meer moet buitenkomen :unsure: Maar ik begin mijn lenzen wat beu te geraken dus wil wel eens terug investeren in een deftige nieuwe bril.
Maar ik ben dus al een eeuwigheid niet meer naar een optieker moeten gaan, want mijn lenzen bestel ik wel gewoon online. En zo van die ketens als Pearl of Hans Anders, ik weet niet goed of dat altijd wel te vertrouwen is (zoals bovenstaande post ook al duidelijk lijkt te maken).
Mijn ogen zijn wel -8 en -10 dus een goede verdunning van de glazen zou wel een pluspunt zijn. Ik weet niet of er nog dingen zijn waar je voor moet opletten :p

Oh nu het hier over brillen gaan, zijn er hier toevallig mensen die een goede optieker kennen in Gent (of omstreken)?
Mijn bril is een 20 jaar oud ondertussen denk ik, en ziet er niet meer uit, ik draag hem enkel savonds of als ik weet dat ik niet meer moet buitenkomen :unsure: Maar ik begin mijn lenzen wat beu te geraken dus wil wel eens terug investeren in een deftige nieuwe bril.
Maar ik ben dus al een eeuwigheid niet meer naar een optieker moeten gaan, want mijn lenzen bestel ik wel gewoon online. En zo van die ketens als Pearl of Hans Anders, ik weet niet goed of dat altijd wel te vertrouwen is (zoals bovenstaande post ook al duidelijk lijkt te maken).
Mijn ogen zijn wel -8 en -10 dus een goede verdunning van de glazen zou wel een pluspunt zijn. Ik weet niet of er nog dingen zijn waar je voor moet opletten :p
Persoonlijk: best eerst naar de oogarts gaan voor je een nieuwe bril koopt voor een correcte opmeting.
Met mijn - 7 kwamen mijn glazen op 250 euro per stuk, maar 50 euro korting gehad. De verdunning is ècht subliem, de eerste keer bij een "echte" opticien en ook de eerste keer dat mijn glas perfect binnen mijn montuur blijft 😍.

Zoek ook eens op de website van je ziekenfonds of ze bij bepaalde opticiens korting geven, ik heb het helaas te laat pas gezien dat ik 10% korting hoorde te krijgen bij mijn opticien 😥.
Dus ook direct bij het bestellen zeggen dan "ik las op de website van ziekenfonds abc dat ik 10% korting krijg bij jullie?"

Bij CM (maar ongetwijfeld ook andere ziekenfondsen) krijg je trouwens verhoogde tegemoetkoming als je glazen nodig hebt sterker dan dioptrie -7,75 / +7,75. Wij hebben zo voor onze 2 zoontjes een pak meer teruggekregen per glas (+10 en +12).

Zoals @Mulan zegt, ga eerst langs je oogarts en pas dan naar een goede opticien. Aangezien je -8 en -10 hebt, heb je normaal dus recht op verhoogde tegemoetkoming.

Terug
Bovenaan