Wat geef je als cadeau voor een babyborrel?

Ik ga ook consequent niet naar babyborrels.

hechte vrienden krijgen iets uit de lijst, en daar kom ik zo wel eens op bezoek, maar uitnodigingen voor babyborrels worden vriendelijk edoch kordaat afgewezen.
 
Ik ga ook consequent niet naar babyborrels.

hechte vrienden krijgen iets uit de lijst, en daar kom ik zo wel eens op bezoek, maar uitnodigingen voor babyborrels worden vriendelijk edoch kordaat afgewezen.
Wij hebben feitelijk voornamelijk een baby borrel gedaan omdat wij dat niet aankonnen dat God en Klein peerken hier om de vijf botten op bezoek wou komen.

Onze kleine had dan ook keiveel last van reflux en geraakte echt super slecht in slaap. Laat staan om de vijf botten volk over de vloer.
 
Wtf, hoe wereldvreemd kan je zijn door enkel dure zaken erop te plaatsen? Ik denk dat 2/3de van mijn lijst - bewust! - onder de 30 euro was, startende aan 8-10 euro.
De duurdere spullen hadden we zelf gekocht (buggy, draagzak, autostoel,...) en mijn ouders wilden de kinderkamer betalen.
 
Wtf, hoe wereldvreemd kan je zijn door enkel dure zaken erop te plaatsen? Ik denk dat 2/3de van mijn lijst - bewust! - onder de 30 euro was, startende aan 8-10 euro.
De duurdere spullen hadden we zelf gekocht (buggy, draagzak, autostoel,...) en mijn ouders wilden de kinderkamer betalen.
Ja wij waren super gedegouteerd en hadden dan echt iets van “we gaan nu bewust iets cheap kopen”
zaken die ertussen stonden: buggy, zo’n maxicosy stoel voor in de auto,... echt allemaal van die spullen.

en het zijn maar gewone mensen met een gewone job... maar ze (of eerder de vrouw in dat geval) kijken wel hard neer op arbeiders ed.
nu hoorde ik overlaatst dat ze bijna uit mekaar waren.
Haar vriend had haar enkele jaren geleden ten huwelijk gevraagd en wou 2jr later terug krabbelen..lol
blijkbaar zeer harde meningsverschillen qua stijl voor de trouw. Hij is een heel stille en wil een huwelijk met max de familie. Zij is de super extravagante en wil een trouw met alles erop en eraan, +100-200 gasten enzo... ze zijn nu al 3-4 jaar verloofd..ben benieuwd of ze ooit gaan trouwen..en of we uitgenodigd worden. Want die vrouw horen wij helemaal niet meer. En die hare vriend is een ex-medestudent en wij kwamen goed overeen tot de geboorte. Plots bestonden we niet meer. 1,5jr niks meer van gehoord enzo.

Dit is trouwens ook DE reden waarom ik niet gemakkelijk geld geef voor zo’n zaken. Enkel aan mensen waarbij ik denk “de relatie zit goed en gaat duren”. Iedereen waarbij de relatie maar zus en zo is = geef ik niks.
Maar ja..anderzijds...wij gaan binnen enkele jaren bouwen..elke extra cent is welkom voor de bouw natuurlijk. Dus het is niet dat we met geld willen smijten
 
Mijn zus was getrouwd met iemand wiens familie er heel goed voor stond, dus ik had niets gekocht maar bonnen gegeven voor babysitservice. Ik combineerde toen werken met studeren, zat volop in de renovatie dus geen euro op overschot... 1 van de allerbeste cadeaus die ze had ontvangen zei ze zelf! Toen ze voor de eerste keer een weekendje weg gingen, ben ik in haar huis gaan logeren om te babysitten. Schoonfamilie had er blijkbaar commentaar op gegeven (dat ik geen verantwoordelijkheid zou kunnen dragen, zelf geen kinderen had, blablabla) waarop mijn zus gereageerd zou hebben dat een gediplomeerd opvoedster met enkele jaren ervaring waarschijnlijk wel een baby in leven zou kunnen houden... 🤣
Ik heb haar wel verwend want een jaar later zei tegen me: "die babysits van nu vragen 7 euro per uur en zitten gewoon in de zetel terwijl de kleine slaapt! Gij kost mij niets, doet de was en vouwt die, kuist de koelkast uit, doet de vaat,... Toch liever dat gij komt zunne!" 🤣
 
Mijn zus was getrouwd met iemand wiens familie er heel goed voor stond, dus ik had niets gekocht maar bonnen gegeven voor babysitservice. Ik combineerde toen werken met studeren, zat volop in de renovatie dus geen euro op overschot... 1 van de allerbeste cadeaus die ze had ontvangen zei ze zelf! Toen ze voor de eerste keer een weekendje weg gingen, ben ik in haar huis gaan logeren om te babysitten. Schoonfamilie had er blijkbaar commentaar op gegeven (dat ik geen verantwoordelijkheid zou kunnen dragen, zelf geen kinderen had, blablabla) waarop mijn zus gereageerd zou hebben dat een gediplomeerd opvoedster met enkele jaren ervaring waarschijnlijk wel een baby in leven zou kunnen houden... 🤣
Ik heb haar wel verwend want een jaar later zei tegen me: "die babysits van nu vragen 7 euro per uur en zitten gewoon in de zetel terwijl de kleine slaapt! Gij kost mij niets, doet de was en vouwt die, kuist de koelkast uit, doet de vaat,... Toch liever dat gij komt zunne!" 🤣
Oew...kzou denk ik uitvliegen als de schoonfamilie iets slecht over mijn broer zou zeggen..zeker als het neerbuigend is :p

Maarja, zolang je zus blij is, is dat het voornaamste. Daar doe je het voor!
 
Ik ga niet naar babyborrels. Die feestjes zijn imho enkel voor familie. Wij worden ook uitgenodigd als dat kind 1-2-3 jaar oud wordt, maar daarvoor pas ik hoor. Wij kennen zo tientallen koppels. Als we dan telkens €50 moeten betalen, is mij dat niet waard. Soms zelfs de indruk dat we uitgenodig worden voor de cadeau’tjes 🤔
 
Ik heb nog een betere vraag.
Als je al op thuisbezoek bent geweest en iets van die obligate cadeaulijst hebt gegeven, moet je dan op de babyborrel nog afkomen met iets?

Ik moet binnenkort naar die van een vriend en ik erger mij nu al aan die hoop clichés.
 
Ik heb nog een betere vraag.
Als je al op thuisbezoek bent geweest en iets van die obligate cadeaulijst hebt gegeven, moet je dan op de babyborrel nog afkomen met iets?

Ik moet binnenkort naar die van een vriend en ik erger mij nu al aan die hoop clichés.
Geen idee wat de etiquette stelt op dat vlak maar ik zou eerder iets meebrengen voor de ouders. Een bloemetje voor de mama en een sixpack Duvel voor de vader of zo.
 
Geen idee wat de etiquette stelt op dat vlak maar ik zou eerder iets meebrengen voor de ouders. Een bloemetje voor de mama en een sixpack Duvel voor de vader of zo.
Eentje dat ik ook wel onthouden heb op een babyborrel: de mama apprecieert het altijd als ze ook eens "in de bloemetjes" wordt gezet. Wij kopen meestal iets van de lijst, gecombineerd met een 'verwenpakketje' voor de mama.

Het bedrag dat we spenderen hangt af van het feit of het dichte vrienden/familie is en wat ze voorzien als babyborrel. Tegenwoordig zijn sommige babyborrels halve trouwfeesten. In dat geval durven we iets meer geven.
 
Ik koop bij ontvangst van het geboortekaartje onmiddellijk iets van de lijst. Babyborrel/bezoek inderdaad iets voor de ouders (wijn/bloemen/chocolade) of wat productjes voor de baby (zeep/lotion etc). Ik mik op de babylijst naar iets rond de 30 EUR en bij de babyborrel dan nog een 20 EUR.
Bij zeer close vrienden/familie is het budget eerder een 100 EUR.
 
Wat hier nog niet gepasseerd is zijn bedragen/cadeau's die een peter/meter geven.
Met wat kan ik hier ongeveer rekening houden om mijzelf niet belachelijk te maken.

Als ik de bedragen hier zie dacht ik aan 150/200€
 
Wat hier nog niet gepasseerd is zijn bedragen/cadeau's die een peter/meter geven.
Met wat kan ik hier ongeveer rekening houden om mijzelf niet belachelijk te maken.

Als ik de bedragen hier zie dacht ik aan 150/200€
Dat vind ik al een aardig bedrag!
Hangt ook van je eigen financiële situatie af. Als je goed verdient en een partner hebt die ook mooi zijn/haar boterham verdient is 150 euro er natuurlijk sneller gelegd dan als je een alleenstaande ouder bent.
Hier geen meter en peter, maar mijn ouders hebben de babykamer betaald (300 euro uitgegeven denk ik?) en zijn mama heeft gezegd dat ze een spaarrekening heeft geopend voor de dochter die ze krijgt als ze meerderjarig is. Van een bedrag hebben we geen weet, maar maakt ook absoluut niets uit.
Zelf ben ik meter van een 10-jarige en geef ik afhankelijk van de situatie en gelegenheid tussen de 15 en 30 euro uit. Dat is dus voor verjaardag, Pasen, een goed rapport, communies, Sinterklaas en Kerst. Veelal leggen mijn ouders, ikzelf en mijn zus samen. Voor Sinterklaas + Kerst was dat een boksbal + handschoenen die ze wou van rond de 200 euro, voor Pasen + verjaardag leggen we bij voor een weekendje Efteling, in de zomer neem ik ze eens mee op een daguitstap,... meter of peter zijn blijft heel wat jaartjes een financiële verliespost! :)
 
Wat hier nog niet gepasseerd is zijn bedragen/cadeau's die een peter/meter geven.
Met wat kan ik hier ongeveer rekening houden om mijzelf niet belachelijk te maken.

Als ik de bedragen hier zie dacht ik aan 150/200€
Ik heb enkele zaken van de geboortelijst gekocht, waarmee ik ongeveer op een totaal van €150 uitkwam. Behalve een hoger uitgavebudget, heb ik geen idee wat ze meer/extra zouden moeten krijgen gewoon maar omdat ge peter/meter zijt.
 
Terug
Bovenaan