Wat geef je als cadeau voor een babyborrel?

Nooit geen kleren kopen :) Smaken verschillen te hard.

Als mensen een lijst hebben zijn dat meestal zaken die ze nodig hebben. En anders €25 storten of in envelop.
 
Vage kennissen/vriendinnen krijgen een cadeaubon/lijst of geschenkmand van rond de 50€ (I know, pretty boring) maar dichte familie of zeer goede vrienden kan en mag het wel kotsen.
Beste vriend van mijn man heeft vorig jaar een kindje gekregen en daarvoor hadden we een fotoframe laten maken met een huwelijksfoto van hun en de baby erbij gefotoshopt en met gevouwen briefjes erbij twv 500€ en ook nog spulletjes zoals speenkoord etc met de naam van de baby.

Nichtje van mij heeft een kinderwagen gekregen. Ze is heel belangrijk voor me en heeft het niet zo breed dus dat kwam wel van pas en vaak koop ik nog wat babyspullen voor haar als ik merk det ze het nodig heeft.
Als ik merk dat er bvb luiers ergens in promotie staan dan bestel ik een lading en laat dat op haar adres leveren.
 
Wtf, hoe wereldvreemd kan je zijn door enkel dure zaken erop te plaatsen? Ik denk dat 2/3de van mijn lijst - bewust! - onder de 30 euro was, startende aan 8-10 euro.
De duurdere spullen hadden we zelf gekocht (buggy, draagzak, autostoel,...) en mijn ouders wilden de kinderkamer betalen.
Wij hadden er ook duurdere zaken opstaan, maar hadden die dan zo "in stukken" gezet, waardoor verschillende mensen een stukje van zoiets konden kopen. Voor de rest inderdaad ook veel goedkopere dingen (van 5 tot 50 euro denk ik).
 
Had van sommige mensen liever niets gekregen, maar dat ze meer in het leven van mijn kinderen zaten.

Zou eerder bij mensen die veel voor mij betekenen niets materieel geven, maar wel een belofte of een boekje met babysit vouchers of even een uurtje samen koffie momentje ofzo.
 
Terug
Bovenaan