Je kunt dan best eens kijken in uw handleiding hoe die regelt.Dit hebben wij wel vaak voor. 20 graden gevraagd, maar toch blijft dat ding dapper doordoen tot 21 en zelfs 22 graden. En als je dan zegt: "je gaat er toch altijd 2 graden over, pak maar 18 of 19 graden dan: dan haalt ie de 20 niet
![]()
![]()
je ziet dus dat inkomend en uitgaand water even warm blijft, dus kan niks meer kwijt, en toch blijft ie verder pompen.
De mijne schakelt ook niet uit. De thermostaat heeft enkel invloed (als je dit instelt, met kamerinvloed) op de stooklijn, maar zegt niet tegen de warmtepomp "Het is nu te warm, dus je mag stoppen".
Als ik kamerinvloed aanzet, dan verlaagt die de stooklijn als de ruimte te warm wordt. Maar blijft wel steeds aan staan.
Ik heb wel zelf iets gemaakt met loxone, zodat die wel uitvalt.
Nu staat het zo ingesteld dat als het buiten +5°C is en de ruimte is +1°C boven de gewenste waarde, dat die stopt. Ik had eerst +0,5°C, maar dan schakelt die te snel uit.
Als het onder de 5°C is buiten, schakelt die terug naar zijn eigen setting. Kortom dan schakelt die niet uit als het binnen te warm is.