Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En meet je ook 34°C aan uw collectoren? Of is die 34°C wat ik het buffervat wordt geduwd?Die pomp is al de hele dag water van 34 graden door die kringen aan het duwen en het warmt niet op. Vorige week nochtans alles ontlucht met een spoelpomp.
34 is wat gemeten wordt aan de uitvoer van de pompgroep voor die zone. Debiet is tussen de 1 en 2 liter per minuut. Wat is uw delta t?En meet je ook 34°C aan uw collectoren? Of is die 34°C wat ik het buffervat wordt geduwd?
Ik ben hier momenteel op 29°C aanvoer aan het draaien en het is 22°C in huis.
Worst case, kun je dat eens laten bypassen om te testen. Maar snap ook goed dat je daar niet sta voor te springen.Ik twijfel er serieus over om mijn pompgroepen en buffervat buiten te gooien. Maar ik weet niet of mijn ingebouwde pomp het nodige debiet kan leveren om tot twee verdiepingen hoog te gaan opwarmen.

3.3°C. Debieten zitten hier ook op 1.5 à 1.9l/min per kring.34 is wat gemeten wordt aan de uitvoer van de pompgroep voor die zone. Debiet is tussen de 1 en 2 liter per minuut. Wat is uw delta t?
Heb je een legplan van de vloerverwarming? En/of foto's van de vloerverwarming?34 is wat gemeten wordt aan de uitvoer van de pompgroep voor die zone. Debiet is tussen de 1 en 2 liter per minuut. Wat is uw delta t?
Dat zijn heel mooie waardes bij een verbruik van 900W.Voorbije 24uur 11 defrost gehad. Duurtijd van een defrost is ongeveer 5:30min tot 6min. (paarse balkjes zijn defrosts.)
Temperatuur blijft stabiel.
Overdag stijgt het met 0,3°C. Tijdens de nacht daalt het terug met 0,3°C.
![]()
Ik hou van alles statistieken bij in home assistant, dus als je iets wil weten.Heb je een legplan van de vloerverwarming? En/of foto's van de vloerverwarming?
Voelt de vloer op plaatse koud aan?
Bij mij weten ging het hier toch over een nieuwbouw van de voorbije 5jaar?
Hoe vaak ga je kijken naar de aanvoertemperatuur/retourstemperatuur op de pompgroep? Blijft dit dan stabiel.
Hoeveel graden vraag je binnen?
Zie je het zitten om eens een foto te posten van uw installatie?
Ik hou van alles statistieken bij in home assistant, dus als je iets wil weten.
Er is over mijn probleem een topic op tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2281856/0
Jouw installatie is enorm proper afgewerkt, zeker met die isolatie zodat je nergens verliezen hebt. Weet je toevallig welke diameters van leidingen je daar overal hebt en hoe er juist vertakt wordt voor de drukverliezen?

Screens zijn een preventie maatregel. Als je die manueel aanstuurt is de kans groot dat je vaak achter de feiten loopt.Dat zijn heel mooie waardes bij een verbruik van 900W.
Wij zitten rond 1200-1400w voor een fractie van uw oppervlakte te verwarmen.
Ons screens worden trouwens enkel met drukknoppen aangestuurd. Geen domotica. Enkel eltako teleruptoren.
Ik zie wel dat al uw leidingen geïsoleerd liggen. Heel propere installatie. Bij ons zijn dat allemaal "blote" alpex buizen. En veel slordiger geïnstalleerd.

Met een airco heb je inderdaad meer koelvermogen. Bij vloerkoeling ben je zoals je zegt beperkt door het dauwpunt.Wij zouden ook actief kunnen koelen met ons wp. Maar ge kunt nooit even goed koelen met een VVW vanwege condensvorming. Of gewoon veel warmer water die erdoor gestoken wordt vanwege het dauwpunt.
Onze Jaga Strada hybrids kunnen even goed koelen als een airco volgens de Vaillant technieker, indien er condensafvoeren voorzien zouden zijn. Wat dus niet het geval is. Dus houden we de Vaillant voor verwarming en komt er een Daikin voor actieve koeling.
Kan me nog vaag herinneren dat mijn loodgieter wel zei dat hij ook graag in koper werkt, omdat dit minder weerstand bied.Maar Bimmer zijn installatie bevat toch ook T-stukken?
Inderdaad, en toch warmt dat daar extreem moeilijk op.Maar een paar post terug zei je wel dat je tussen de 1-2 L/min haalt? Dat is nu niet bepaald slecht te noemen. Zeker niet met een aanvoertemperatuur van 34°C.
)). De gasketel is ruim 20 jaar oud en mag wel vernieuwd worden.