Wanneer zetten jullie de verwarming weer op?

Tot nu toe is elke 2 dagen een halve mand hout genoeg om het tussen de 20 en 23 te houden. Het is al 1 keer 0 graden geweest en eind volgende week gaan we onder nul

Een zeer vriendelijke 23.5° hier nu, de chauffage is hier nog niet aangeweest. All hail thermische inertie, triple glas, muren van 80cm dik en het wonen in een "+0.5--0.5" van een herenhuis uit 1878.

Vrijdagavond was het "afgekoeld" tot 20 graden na een tweetal grijze dagen zonder zon, ik verwachtte dat de verwarming dit weekend de eerste keer ging aanspringen.
Gisteren en vandaag terug een beetje zon dus het zit terug op 22 graden, nog geen verwarming nodig gehad tot nu :biglaugh:

Nog steeds 21.5 als laagste gezien, zowel boven als beneden. Vanochtend om 7 uur wel even elektrisch vuurke aangezet in badkamer omdat dochter in bad wou. CV wel nog altijd niet gebruikt. Gisterenavond hadden we volk en schuifraam moeten openzetten omdat het te warm was.
Of we last hebben van oververhitting in de zomer? Oh ja ;)

18 graden, grote raam op het westen maar dat warmt dus niet op de ochtend.
Ik stoor me er niet aan, maar als ik volk heb gaat de chauffage wel op.

23 graden momenteel, de herfstzon schijnt hier in de late namiddag dwars door het volledige huis, mooi om te zien! De komende week zullen we niet moeten verwarmen. Sorry not sorry P*tin.

Jij hete loeder!

no seriously.. .koken, verlichting, gamen op de pc?
Ja door oa al die zaken denk ik + Zonlicht op het schuifraam (ondertussen wel niet meer). Deze nacht zakt het wel terug naar 22 of zelfs 21,5 graden ..
T'is nu ook niet koud buiten .. dus dan blijft het toch redelijk stabiel hier in huis.

Hier ook 22,5. Als ze volgende week echt zo grijs geven hoop ik dat het nog even meevalt. Temperaturen zijn wel nog ok dus zot afkoelen doet het ook niet. 1 november halen zou wel top zijn, vorig jaar had ik in oktober toch al een 400kWh.

Al enkele dagen met de 20 graden aan 't flirten maar zakt er niet onder.
Zou mooi zijn oktober door te komen zonder chauffage.

@anders. Wondelgem? :p

Hier +-16° beneden.

Zolderruimte(2e verdiep) vanaf het begin als living/tv ruimte gebruikt toen we hier bijna 5 jaar geleden introkken en daar word het wanneer we buiten de vriestemperaturen benaderen net onder de 10graden.

Eerste verdiep zijn de slaapkamers en daar word nooit iets gestookt gezien de ramen 90% van de tijd open staan.

Hier nog altijd geen gas verbruik. Af en toe een zonnedag om via de zonneboiler de ketel te vullen met warm water.

Bovenste blauw is de living, roze de Buitentemp.
De onderste blauwe is de temperatuur boven.

K heb per kamer nog sensoren maar die geven buiten het bureau gelijkaardig aan.

Boven kan je s ochtends zien dat ik het raam in de badkamer openzet.

Hier verder ook geen verwarming maar relatief goede isolatie, luchtdichting en zonnewinsten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan