Wanneer zetten jullie de verwarming weer op?

Bij ons is het s’morgens rond de 18 graden en warmt op tot 19,5 op zijn top.
S’avonds zetten we de verwarming een uurtje aan. Vooral de vriendin heeft dan kou.

Maar opzich valt het verbruik nu nog mee, dat gaat met 1-1,5m3 per dag. Als dat naar 10-15m3 gaat zijn het pas financieel pijnlijke dagen.
Moet wel zeggen dat ondanks de lage temperaturen s'nachts (was hier 4 graden) het huis niet zot afkoelt met 1,4 graden, voor een alleenstand huis van 30+ jaar oud lijkt me dat OK.

*edit*
Net het gasverbruik eens bekeken van September. We gaan op een 25 m3 landen voor een oude boiler (200l) van warm water te voorzien en de verwarming 5 keer aan te leggen s'avonds (wat dus rond de 1m3 per avond ligt). Dus warm water zitten we op de helft van vroeger. Onze boilerisolatie zal dus niet echt top zijn vermoed ik.

Voor ik het regime van warm water had aangepast verbruikten we 45-50m3 per maand voor warm water alleen. Dus de boiler aanpassen naar 4 keer per week verwarmen ipv dagelijks doet bij een oude installatie wel wat af. Nadeel is dat we op de andere 3 dagen enkel lauw water hebben. Aan deze prijzen bespaart dat toch 60-70 euro uit per maand. Denk dat we het zo gaan laten nu, volgend jaar trekken we hier toch weg.

Om dat in perspectief te plaatsen, we verbruikten voor warm water dus een 600m3 op een jaar. Mijn nieuwbouw verbruikte voor warm water en verwarming ook 600m3 per jaar...

Laatst bewerkt:
Deze morgen 19.5. verwarming slaat dan even aan tot 21 op de benedenverdieping. Grote raampartijen op noord koelen smorgens wel wat af. Door de dag en zeker met avondzon op de lichtstraat stijgt het dan tot 22-23 graden.

Badkamer op verdieping ook noord gericht met een te oude Velux. Daar slaat de verwarming veel meer aan. Moet ik nog eens een mouw aan passen. Afgelopen week een dagverbruik van 5-15kwh gas.

21 graden deze ochtend zowel boven als beneden, ondertussen 24 graden beneden dankzij hele dag zon op grote ramen aan zuidkant. Nog steeds geen verwarming nodig gehad.

Zelfde als gisteren 18 als we opstaan, nu 19 na wat zon.
De CV nog niet aangezet.
Ik geef nog niet op ,ik stel me voor dat putin hier bij mij in de living zit en ik weiger voor hem de chauffage op te zetten🤣

Thermostaat zit tussen de 17 en de 17,5 maar thermometer zegt 19 🤨

Wat het ook is, het doet me niet veel. Ik heb vanavond voor het eerst warm water in een waterkruik gedaan en nu zit ik hier onder een dekentje te stoven, het is bijna te warm.

Volgende week krijgen we terug nachten van +10 en zelfs 14 a 15 graden. Als de chaffauge nu nog uit staat valt het zeker nog een eindje te rekken 🙂

We hebben hem hier al een aantal keer opgehad deze week (4 keer s’avonds). Vandaag was het buiten blijkbaar te warm… binnen net 18.0 graden toen we gingen slapen.

Maar opzich was dat niet koud. Beginnen er aan te wennen denk ik.

Dinsdag hadden we 15° door een rot EPC, nu terug 19°. Ziet er goed uit tot de tiende, één november gaan we niet halen zonder VV.

's Morgens is het zo'n 19,5 à 20 graden als we opstaan. Hebben 3 grote raampartijen aan de zuidkant, bij zonnig weer warmt het hier op tot zo'n 24 graden :). Gebeurd dat we 's avonds de pellet kachel even laten gaan (vooral omdat de vrouw het koud heeft) tot zo'n 23 graden.

Net zoals nu vanavond even laten gaan, is uitgegaan omstreeks 22u. Is hier nu nog altijd zo'n 22,8 graden.

Nee is niet inclusief nettarieven enzo, dat leek me wat te ingewikkeld om daar allemaal in te werken. Is puur de kWh prijs.
Zouden die extra kosten bij gas ook lager liggen dan bij elektriciteit denk je?
In absolute bedragen liggen die lager. In relatieve, rekening houdende met factor prijsverschil tussen gas en elektriciteit, weet ik het niet.

26graden binnen.
Heb de vloerkoeling actief gezet van mijn warmtepomp.
Voor degene die zouden zeggen dat ik in de zomer kook, dit is niet waar.
In de zomer met vloerkoeling een maximum gehad van 25graden.

Heb te vroeg de koeling afgezet. X-)

Ook nog geen vloerverwarming moeten aanleggen in een huis van 10jaar oud. Minimum vorige week was op een ochtend 19gr.Ik heb nu de thermostaat gezet op 17gr. Zonder iets te zeggen aan vrouw en kinderen. Eens zien wanneer ze beginnen te reclameren. 😁

26graden binnen.
Heb de vloerkoeling actief gezet van mijn warmtepomp.
Voor degene die zouden zeggen dat ik in de zomer kook, dit is niet waar.
In de zomer met vloerkoeling een maximum gehad van 25graden.

Heb te vroeg de koeling afgezet. X-)
Passiefhuis of't scheelt ni veel?
Of gewoon mega veel glas?

Terug
Bovenaan