Vraag me af wat voor huizen jullie hebben, dat is toch met wat glas naar de zon toe?
Ik heb een recent HOB bebouwing met overal veel isolatie en triple glas (S24), bijna geen glas zuid en niets west. Ik krijg zeer weinig zonnewarmte, met als voordeel dat het koeler blijft in de zomer. In de winter is dat een nadeel. Voor de rest weet ik niet waar het aan zou kunnen liggen.
Dat zou na de verbouwingen toch serieus zakken denk ik. 30 euro gas over de zomer is net zoveel, ik zit daar ook bijna aan denk ik.
Mijn verbruiken van vorig jaar staan hier. Mijn hoogst gemeten maandverbruik vorig jaar is net onder de 1500kWh. Maar dat waren allemaal zachte temperaturen. In de verbruiken per week zie je duidelijk 2 pieken en de rest was maar matig qua verbruik.
Ik heb een recent HOB bebouwing met overal veel isolatie en triple glas (S24), bijna geen glas zuid en niets west. Ik krijg zeer weinig zonnewarmte, met als voordeel dat het koeler blijft in de zomer. In de winter is dat een nadeel. Voor de rest weet ik niet waar het aan zou kunnen liggen.
Zit nu al aan 744 kWh deze maand
Geen centrale verwarming hier, 2 gaskachels en een gasboiler. Ben wel aan het overwegen nu om naar een elektrische boiler over te gaan(Ik zie dat ik in de zomermaanden ook 30 euro betaal voor de gas).
Daarnaast dat ik mss een petroleumkachel bijzet in de keuken,of iets elektrisch mss? Die ene gaskachel in de veranda is wel echt een oud model. Zit nog volop in de verbouwingen, de grote bergruimte moet nog geïsoleerd worden, ook de voordeur(enkel glas) is dringend aan vernieuwing toe. Koude vloer ook in de living.
Dat zou na de verbouwingen toch serieus zakken denk ik. 30 euro gas over de zomer is net zoveel, ik zit daar ook bijna aan denk ik.
Mijn verbruiken van vorig jaar staan hier. Mijn hoogst gemeten maandverbruik vorig jaar is net onder de 1500kWh. Maar dat waren allemaal zachte temperaturen. In de verbruiken per week zie je duidelijk 2 pieken en de rest was maar matig qua verbruik.

. Voor dat klein beetje verbruik kan ik er moeilijk van wakker liggen.