Chilliewillie88
Active member
Dat klopt. Ik heb dan ook niet de ambitie om geen enkele impact te hebben op het milieu aangezien dat een utopie is. Voor iedereen.Als je geen impact wil maken op het milieu is het beste om er een eind aan te maken (op een milieuvriendelijke manier).
Je kan niet zegen dat je dat ruimschoots compenseert als je op een vervuilende manier verwarmd. En je hoeft dan al helemaal niet te refereren naar bruinkoolcentrales.
Het is niet omdat mjn buur tegen 150 km/h door de bebouwde kom raast dat ik goed bezig zou zijn als ik dat tegen 'slechts' 100km/ doe, want ik ben toch goed bezig ivm mijn buur.
Maar verwarmend met gas en rijdend met een full EV ben ik dus goed bezig en hoef ik eigenlijk naar de rest niet te kijken, want ik compenseer dat reeds ruimschoots met de verwarming en vervoer. Wat een onzin.
Eens dat het irrelevant is wat een ander doet en dat een individuele inspanning wel degelijk een verschil kan betekenen.
Ik maak echter alleen mijn eigen rekening. Ik kan er hier een paar aanraden om dit ook te doen